JAC E10x: Ρεκόρ… αποτυχίας στις δοκιμές πρόσκρουσης

Επικίνδυνο χαρακτηρίστηκε το κινέζικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο JAC E10x στις δοκιμές πρόσκρουσης του Latin NCAP, αποσπώντας «μηδέν» αστέρια.

Ακούστε το άρθρο

Ένα αντίθετο αποτέλεσμα στις δοκιμές πρόσκρουσης συγκριτικά με ότι έχουμε συνηθίσει από νέα μοντέλα αυτοκινήτων, είχε το JAC E10x. Πιο συγκεκριμένα, το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με καταγωγή από την Κίνα, απέσπασε μία ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία στο Latin NCAP.

Το Latin NCAP είναι ένα πρόγραμμα αξιολόγησης ασφάλειας αυτοκινήτων για τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική. Ειδικότερα, ο οργανισμός αυτός προσφέρει πληροφορίες στους καταναλωτές σχετικά με τα επίπεδα ασφάλειας των νέων αυτοκινήτων σε εκείνες τις αγορές.

Wuling Bingo: Το κινέζικο που κοστίζει σχεδόν… 10.000 ευρώ

Μάλιστα, τόσο τα νέα κινέζικα ηλεκτρικά μοντέλα όσο και αυτά των υπόλοιπων χωρών, πλέον έχουν κάνει τεράστια άλματα στον τομέα της ενεργητικής αλλά και της παθητικής ασφάλειας. Ωστόσο, η περίπτωση του JAC E10x, μας δείχνει ότι ακόμη κάποιοι κατασκευαστές πρέπει να δώσουν μεγαλύτερο βάρος στον τομέα αυτό.

JAC E10x: Ρεκόρ αποτυχίας στις δοκιμές πρόσκρουσης

Η χαμηλή βαθμολογία του JAC E10x στις δοκιμές πρόσκρουσης

Για την ακρίβεια, το ηλεκτρικό μοντέλο JAC E10x δεν απέσπασε ούτε ένα αστέρι στις δοκιμές πρόσκρουσης. Προφανώς, τα χαμηλά επίπεδα ασφάλειας αφορούν τόσο τις μετωπικές όσο και τις πλευρικές συγκρούσεις.

Πιο συγκεκριμένα, η βαθμολογία του μοντέλου από τον Latin NCAP για την προστασία των ενηλίκων επιβατών ήταν απολύτως μηδενική. Παράλληλα, η προστασία των παιδιών απέσπασε 6% και αυτή των πεζών το 20%.

Aiways U6: Ο κινέζικος ηλεκτρικός «καρχαρίας» ταξιδεύει για Ευρώπη

Προφανώς, η απουσία συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας «έπαιξε» και αυτή το ρόλο της, με το JAC E10x να αποσπά με δυσκολία τη βαθμολογία 7%. Επιπλέον, το κινέζικο ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει μόνο με δύο εμπρός αερόσακους.

Βέβαια, σύμφωνα με την εικόνα του οχήματος στις δοκιμές πρόσκρουσης, αυτό το χαρακτηριστικό δεν ήταν αποκλειστικά υπεύθυνο για το αποτέλεσμα. Μάλιστα, όπως μπορείτε να δείτε και εσείς, ο χώρος του μηχανοστασίου στην μετωπική σύγκρουση, συνθλίβεται ολοκληρωτικά. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι το JAC E10x να αφήσει εκτεθειμένους τους επιβαίνοντες στα εμπρός καθίσματα.

JAC E10x: Ρεκόρ αποτυχίας στις δοκιμές πρόσκρουσης

Ο Γενικός Γραμματέας του οργανισμού Latin NCAP, Alejandro Furas, δήλωσε:

«Η ηλεκτρική έκδοση του JAC E10x χρησιμοποιείται ως ταξί στο Μεξικό. Το Latin NCAP συμμερίζεται τις περιβαλλοντικές ανησυχίες σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, είναι σύμφωνο με όλες τις σχετικές πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών CO2. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να είναι λόγος να παραβλέπουμε την ασφάλεια των οχημάτων».

GAC Aion Hyper SSR: Κινέζικο ηλεκτρικό supercar 1.000 ίππων!

«Δεν επιλέγουμε ανάμεσα για “καθαρό ή ασφαλές” όχημα. Προφανώς, αυτές είναι δύο πτυχές που δεν πρέπει να ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Μια φιλική προς το περιβάλλον συνθήκη δεν πρέπει να επισκιάζει τη σημασία της ασφάλειας του οχήματος. Υπάρχουν πολλά μοντέλα παγκοσμίως που έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και προσφέρουν πολύ καλύτερες επιδόσεις ασφαλείας από JAC E10x».

abb_img