Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ιόντων νατρίου

Οι εταιρείες Yiwei και η JMEV πρωτοπορούν στην κατασκευή «πράσινων» οχημάτων με μπαταρία ιόντων νατρίου.

Ακούστε το άρθρο

Στην πρωτοποριακή ανακοίνωση που έκαναν η Yiwei και η JMEV, τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν εισέλθει στη στάδιο της σειριακής παραγωγής στην Κίνα. Η Yiwei και η JMEV, θυγατρική της Renault, παρουσιάζουν 2 συμπαγή ηλεκτρικά οχήματα που σηματοδοτούν μια νέα εποχή στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.

Sehol E10X: Ηλεκτρικό από την Κίνα με τιμή κάτω από 10.000 ευρώ

Η Yiwei  έχει… «πράσινη καρδιά»

Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο μοντέλο ανήκει στην Yiwei, την νεότευκτη μάρκα που ανήκει στην Anhui Jianghuai Automobile (JAC). Η JAC, κατασκευαστική συνεργασία των JAC και Volkswagen Anhui, παρουσιάζει τον διάδοχο της κοινοπραξίας Sehol, το Sehol E10X. Επιπλέον, οι μπαταρίες ιόντων νατρίου που τροφοδοτούν το Yiwei προέρχονται από την Hina Battery. Παράλληλα, διαθέτει υψηλής ποιότητας κατασκευή και η πράσινη προσέγγιση της εταιρείας το κάνουν μια επιλογή με συνείδηση για τους καταναλωτές.

Ειδικότερα, η μπαταρία Na+ είχε τις ακόλουθες προδιαγραφές: χωρητικότητα 25 kWh, πυκνότητα ενέργειας 120 Wh/kg και χρόνο φόρτισης 3C έως 4C (10% – 80% σε 20 λεπτά). Αυτό επέτρεψε συνολική βαθμολογία εμβέλειας 252 χιλιόμετρα για το E10X.

Νέα επαναστατική μπαταρία από τη Northvolt

Το JMEV EV3 με ικανοποιητική αυτονομία

Το δεύτερο μοντέλο το φέρνει η Jiangling Motors Electric Vehicle (JMEV), που ανήκει κατά πλειοψηφία στη Renault. Ειδικότερα, το JMEV EV3 διαθέτει μπαταρίες νατρίου της Farasis Energy και αποτελεί μια εντυπωσιακή προσθήκη στη σειρά της JMEV. Η αυτονομία του φτάνει τα 251 χιλιόμετρα, προσφέροντας μια βιώσιμη επιλογή για όσους επιζητούν αποδοτική μετακίνηση με χαμηλές εκπομπές. Ωστόσο, για την κανονική έκδοση EV3, η οποία λειτουργεί με μπαταρία ιόντων λιθίου, η αυτονομία CLTC αγγίζει τα 301 χιλιόμετρα.

Η BYD κάνει στροφή στο… νάτριο!

Τι ισχύει με τις μπαταρίες ιόντων νατρίου;

Τέλος, να σημειώσουμε πως οι μπαταρίες ιόντων νατρίου, παρά τις προκλήσεις, ενεργούν ως εναλλακτική λύση με χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα και λιγότερη εξάρτηση από πολύτιμους πόρους. Παρόλα αυτά, η απόδοσή τους προς το παρόν δεν μοιάζει να ξεπερνά τη δημοφιλή προσέγγιση με μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Αυτή η πρωτοποριακή εξέλιξη ανοίγει νέους ορίζοντες για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα, με την υπόσχεση πιο βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων κινητικότητας.

abb_img