Το Roboat θα λύσει το κυκλοφοριακό στο Άμστερνταμ!

Το αυτόνομο ρομποτικό σκάφος του MIT, εν ονόματι Roboat είναι έτοιμο να περιπλανηθεί στα κανάλια του Άμστερνταμ, βελτιώνοντας τις μεταφορές.

Ακούστε το άρθρο

Το κανάλια του Άμστερνταμ ετοιμάζονται να «υποδεχτούν» ένα νέο ηλεκτρικό σκάφος, διαφορετικό από όσα έχουμε δει. Ο λόγος για το αυτοοδηγούμενο Roboat, το οποίο θα είναι κατάλληλο για τη μεταφορά επιβατών, καθώς επίσης και για άλλες υπηρεσίες στην ολλανδική πρωτεύουσα.

Υπεύθυνo για τη δημιουργία του Roboat είναι το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (MIT). Πιο συγκεκριμένα, το Εργαστήριο Επιστήμης Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης (CSAIL) και το ψηφιακό εργαστήριο για τον Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη Πόλης, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο AMS δημιούργησαν το εν λόγω ηλεκτρικό σκάφος.

To Voltari 260… βολτάρει με μεγάλη αυτονομία!

To Roboat θα μεταφέρει από ανθρώπους μέχρι… απορρίμματα

Η ομάδα ανάπτυξης του ηλεκτρικού σκάφους εξέλιξε τα πρώτα πρωτότυπα το 2015, ενώ πέρσι παρουσίασαν ένα μοντέλο μισής κλίμακας. Πλέον, η ομάδα έχει δημιουργήσει δύο ηλεκτρικά σκάφη πλήρους κλίμακας, τα οποία μάλιστα είναι ικανά για τη μεταφορά έως και πέντε ατόμων.

Βεβαίως, το ηλεκτρικό σκάφος Roboat δεν θα αναλάβει μόνο τις μεταφορές ατόμων. Αλλά και τις μεταφορές αγαθών, δηλαδή τη συλλογή και παράδοση αυτών. Επιπλέον, θα συλλέγει και θα μεταφέρει τα απορρίμματα. Η σχεδίασή του είναι ευέλικτη, ενώ τα πάνω καταστρώματα θα αλλάζουν ανάλογα την περίπτωση.

SWEL Waveline Magnet: Όταν τα κύματα παράγουν ενέργεια!

Γεμάτο από αισθητήρες και κάμερες

Το Roboat διαθέτει μπαταρία που προσφέρει 75 χιλιόμετρα αυτονομίας, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να διαρκέσει έως και 10 ώρες. Να σημειώσουμε επίσης ότι διαθέτει και δυνατότητες ασύρματης φόρτισης.

Επιπλέον, φέρει ένα σύστημα GPS και αισθητήρες Lidar, χαρακτηριστικά που επιτρέπουν την αυτόνομη κίνηση παρακολουθώντας και αποφεύγοντας διάφορα εμπόδια. Όπως για παράδειγμα, άλλα σκάφη, σημαδούρες και προβλήτες.

Μάλιστα, όπως όλα δείχνουν, το Roboat θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα κανάλια του Άμστερνταμ, τον Οκτώβριο του 2023.

Havila Krystruten: «Όχι» στη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Ο επικεφαλής του έργου στο Ινστιτούτο AMS, Ynse Deinema δήλωσε

«Για να πλοηγηθεί στα πολύβουα νερά του Άμστερνταμ, το Roboat χρειάζεται μία σχολαστική συγχώνευση κατάλληλου λογισμικού πλοήγησης, αντίληψης και ελέγχου. Η ομάδα Roboat αναπτύσσει αλγόριθμους (και) για την κατηγοριοποίηση συγκεκριμένων αντικειμένων που εντοπίζει κατά τη διάρκεια της διαδρομής της.

Κάθε φορά που το σκάφος πλοηγείται στην περιοχή, αποκτά εμπειρίες και μαθαίνει από προηγούμενες καταστάσεις και συναντήσεις αντικειμένων. Ως αποτέλεσμα των συνεχών βρόχων ανατροφοδότησης, το Roboat μπορεί πλέον να πλοηγηθεί αυτόνομα σε αυτήν την περιοχή».

Το Candela C-8 έχει «καρδιά»… Polestar!

Τέλος, ο Διευθυντής Καινοτομίας του Ινστιτούτου AMS, μίλησε για τη χρησιμότητα του Roboat στην πόλη του Άμστερνταμ, κάνοντας αναφορά για βιώσιμες και έξυπνες μεταφορές.

Πιο αναλυτικά, τόνισε τα εξής:

«Το ιστορικό κέντρο του Άμστερνταμ με το δίκτυο καναλιών του και τις σύγχρονες προκλήσεις –όπως η συμφόρηση και τα logistics– είναι το τέλειο μέρος για να ξεκινήσετε πραγματικές λύσεις που στοχεύουν στη δημιουργία πιο βιώσιμων και έξυπνων μεταφορών πάνω από το νερό».

abb_img