Καθυστερήσεις για το Ασημένιο Βέλος!

Τουλάχιστον μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, ίσως και παραπάνω, θα παραταθεί η δρομολόγηση του τρένου ETR 470, το γνωστό «Ασημένιο Βέλος».

Ακούστε το άρθρο

Τουλάχιστον μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, ίσως και παραπάνω, θα αργήσει η δρομολόγηση του τρένου ETR 470. Το «Ασημένιο Βέλος», καθυστερεί λόγω των ελλείψεων που έχουν μπλοκάρει την πιστοποίησή του από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Σύμφωνα με συνέντευξη της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννας Τσιαπαρίκου, για το συγκεκριμένο ζήτημα, η ίδια επεσήμανε:

«Υπάρχουν ακόμη κάποιες ελλείψεις, έχουμε ακόμη μια ανοιχτή αίτηση, ώστε να πιστοποιήσουμε το τρένο. Υπάρχουν κάποιες ελλείψεις, ώστε να συνάδει με τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανόνες. Άρα, εμείς έχουμε δώσει μία παράταση μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, ώστε να ολοκληρώσει τις απαραίτητες εργασίες. Θεωρούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει καταφέρει μέσα στους χρόνους που έχουμε βάλει, να ολοκληρώσει τις εργασίες και να βγει το νέο τρένο».

Το «Ασημένιο Βέλος» κόλλησε στην… άμμο

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το ypodomes.com, ο λόγος που «έχει κολλήσει» η δρομολόγηση των νέων τρένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι πως, ενώ διαθέτουν όλα τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία, δεν διαθέτουν συσκευή «αμμοδιασποράς».

Αυτή η συσκευή λειτουργεί σε πολύ ιδιαίτερες ή έκτακτες καιρικές συνθήκες. Τη συναντάμε στο κάτω μέρος του τρένου και προσφέρει κίνηση κυρίως σε συνθήκες παγετού ή έντονης χιονόπτωσης.

Η απουσία αυτής της συσκευής, προς το παρόν, φρενάρει την έναρξη της δρομολόγησης των τρένων, καθώς είναι απαίτηση των εθνικών προδιαγραφών.

Μάλιστα, δεν υπάρχει και κάποια ελαστικότητα στην εφαρμογή της, δηλαδή το τρένο πρέπει υποχρεωτικά να την διαθέτει. Οι εθνικές προδιαγραφές έχουν θεσπιστεί και κοινοποιηθεί στην ευρωπαϊκή επιτροπή.

Την απαίτηση μιας τέτοιας συσκευής, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, την βρίσκουμε και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία και η Ελβετία. Τα ιταλικά τρένα δεν την διαθέτουν, καθώς δεν υπάρχει στον κατάλογο των εθνικών προδιαγραφών της γειτονικής χώρας.

Πως «πάγωσε» η πιστοποίηση

Για να μπορέσει κάθε τρένο να ξεκινήσει δρομολόγια στο εθνικό δίκτυο, καταθέτει αίτηση πιστοποίησης στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Στην περίπτωση των ETR 470, η Trenitalia -ως μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- κατέθεσε την σχετική αίτηση στις 30 Απριλίου.

Στον έλεγχο των απαιτήσεων και των συμμορφώσεων με τους εθνικούς κανόνες διαπιστώθηκε η έλλειψη της συγκεκριμένης συσκευής, οπότε και ενημερώθηκε αρμοδίως από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

H Trenitalia, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχει κάνει αίτηση παρέκκλισης προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, δηλαδή να δοθεί η πιστοποίηση και άδεια κυκλοφορίας, παρά την έλλειψη της συσκευής, καθώς υπάρχουν άλλα συστήματα που λειτουργούν αντί αυτής.

Με αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα με το ypodomes.com, οι επιλογές φαίνεται να είναι δύο.

Είτε η αίτηση θα γίνει δεκτή, είτε θα υποχρεωθεί η Trenitalia -και κατ’ επέκταση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ- να προχωρήσει σε εγκατάσταση των συσκευών αυτών, καθυστερώντας την έναρξη της δρομολόγησης τους για κάποιο διάστημα, ίσως και για κάποιους μήνες, όπως αναφέρουν στο ypodomes.com πηγές με γνώση στο αντικείμενο.

Επίσης, σε περίπτωση που χρειαστεί τοποθέτηση της συσκευής «αμμοδιασποράς», θα χρειαστεί νέα μελέτη, καθώς θα υπάρξει αλλαγή του κέντρου βάρους του κάθε βαγονιού, λόγω της τοποθέτησή τους.

Στα τρία τρένα ανέρχεται ο στόλος των ETR 470

Τρία είναι, πλέον, τα τρένα ETR 470, καθώς ακόμα ένα τρένο βρίσκεται στη χώρα.

Με τα τρία τρένα θα μπορούσε να ξεκινήσει η δρομολόγηση τους στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Τα δύο τρένα θα δρομολογηθούν με αφετηρία στην κάθε πόλη και το τρίτο θα λειτουργεί ως αναπληρωματικό.

Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται ο στόλος των τρένων να φτάσει τα πέντε.

Ο αρχικός σχεδιασμός, άλλωστε, προβλέπει δύο ζεύγη να κινούνται από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και άλλα δύο αντίστροφα. Ένα τρένο θα λειτουργεί ως αναπληρωματικό, για τυχόν, βλάβες, συντήρηση κ.ο.κ.

Το Ασημένιο Βέλος ξεκινά το παρθενικό ταξίδι του με επιβάτες

abb_img