Κομισιόν: Νέα μέτρα για την έλλειψη καυσίμων (;)

Η Κομισιόν επεξεργάζεται μία σειρά μέτρων «ατομικής ευθύνης», για την αντιμετώπιση της έλλειψης καυσίμων σε περίπτωση ενεργειακού μπλακάουτ.

Ακούστε το άρθρο

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει προκαλέσει διάφορα προβλήματα τόσο στην εφοδιαστική αλυσίδα όσο και στην ευρωπαϊκή ενεργειακή επάρκεια.

Η Κομισιόν, λοιπόν, ετοιμάζει ένα σχέδιο αντιμετώπισης της έλλειψης καυσίμων σε περίπτωση απότομης διακοπής της προμήθειας ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αεριού.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εγκρίνει κατά πάσα πιθανότητα το σχέδιο των μέτρων στις 18 Μαΐου. Το εν λόγω, μάλιστα, πλάνο περιλαμβάνει τηλεργασία, μείωση της χρήσης των ΙΧ, αλλά και περιορισμούς στα ταξίδια.

Έρχονται νέα μέτρα για την έλλειψη καυσίμων;

Το σχέδιο της Κομισιόν

Η Κομισιόν στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας τόσο από τους πολίτες όσο και από τα κράτη. Ουσιαστικά, επιδιώκει ενεργειακή επάρκεια για νοικοκυριά, ζωτικές δημόσιες υπηρεσίες και συγκεκριμένους κλάδους της παραγωγής.

Επιπλέον, η Επιτροπή στηρίζει το συγκεκριμένο σχέδιο στον κανονισμό για την εφοδιαστική αλυσίδα, τον οποίο έθεσε σε λειτουργία το 2017. Επιθυμεί, δηλαδή, μια επέκταση του κανονισμού προς το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο.

Για τη δημιουργία, μάλιστα, του πλάνου η Κομισιόν χρησιμοποιεί στοιχεία της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας.

Πώς θα αντιμετωπίσουμε την έλλειψη καυσίμων;

Τι προτείνει η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας

Ο κατάλογος με τα μέτρα, τα οποία προτείνει η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας έχει την ακόλουθη μορφή:

  • Τηλεργασία 3 φορές την εβδομάδα (εξοικονόμηση 500.000 βαρελιών πετρελαίου).
  • Κοινή χρήση αυτοκινήτου (carpooling), η οποία θα εξοικονομήσει έως 470.000 βαρέλια πετρελαίου.
  • Μείωση ορίων ταχύτητας κατά 10 χλμ./ώρα (430.000 λιγότερα βαρέλια).
  • Χωρίς αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης τις Κυριακές (380.000 λιγότερα βαρέλια).
  • Κυκλοφορία μονών- ζυγών στο κέντρο (210.000 λιγότερα βαρέλια πετρελαίου).
  • Περιορισμός αεροπορικών επαγγελματικών ταξιδιών.
  • Χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και τρένων.

Οι περιορισμοί, λοιπόν, θα έχουν τον χαρακτήρα των μέτρων «ατομικής ευθύνης». Επιπλέον, περιλαμβάνουν αναζήτηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, αλλά και διαμοιρασμό του πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταξύ των 27.

Ποιοι δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση στα ΜΜΜ;

Τι κάνουν στην Ευρώπη

Στη Γερμανία, η κυβέρνηση του Βερολίνου μείωσε κατά 9 ευρώ την τιμή της μηνιαίας κάρτας χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να μειώσει τη χρήση των ΙΧ.

Ακόμη, στο πλαίσιο της ενεργειακής οικονομίας, η Ιταλία όρισε ως ανώτερη θερμοκρασία το χειμώνα τους 19 βαθμούς Κελσίου και το καλοκαίρι ως κατώτερη τους 27.

Το μέτρο, μάλιστα, αφορά τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά κτίρια. Τέλος, σε αντίστοιχες κινήσεις έχουν προχωρήσει η Γαλλία, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Πορτογαλία.

 

abb_img