Πώς θα αντιμετωπίσουμε την έλλειψη καυσίμων;

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας ανακοίνωσε μέτρα, για να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Ακούστε το άρθρο

Έναν πλήρη κατάλογο με νέα μέτρα εξέδωσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας για την αντιμετώπιση της έλλειψης καυσίμων μετά τις πολεμικές εξελίξεις στην Ουκρανία. Τα νέα μέτρα, δηλαδή, στοχεύουν στον περιορισμό της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων και στην πρόληψη των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης.

Τα νέα μέτρα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας

Τα μέτρα, τα οποία ανακοίνωσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, θα εξοικονομήσουν 2,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μετά από τέσσερις μήνες πιστής τήρησης τους.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία «απειλεί» τα νέα αυτοκίνητα

Ακόμα, τα μέτρα αυτά τα απηύθυνε ο IEA (International Energy Agency) σε προηγμένες οικονομίες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το μισό της παγκόσμιας ζήτησης. Επιπλέον, κατά την ανακοίνωση του οργανισμού, σε τέτοιες οικονομίες είναι δυνατή η υιοθέτηση και η πολιτιστική αποδοχή των μέτρων.

Ο κατάλογος με τα μέτρα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας έχει ως εξής:

  • Μείωση του ορίου ταχύτητας κατά 10 χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά. Κατά την εκτίμηση του IEA αυτό το μέτρο θα απέδιδε 430.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα.
  • Εδραίωση τηλεργασίας τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Κάτι τέτοιο σημαίνει την εξοικονόμηση 170.000 βαρελιών την ημέρα.
  • Απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα τις Κυριακές. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομούσαμε 95.000 βαρέλια πετρελαίου.
  • Κίνητρα χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τέτοια κίνητρα αποτελούν η μείωση τις τιμής των εισιτηρίων και η παροχή δωρεάν διελεύσεων. Έτσι, θα εξοικονομούσε κανείς περίπου 330.000 βαρέλια πετρελαίου τη μέρα.
  • Κυκλοφορία των οχημάτων στις μεγάλες πόλεις εναλλάξ. Το μέτρο αυτό θυμίζει το δικό μάς δακτύλιο. Ακόμη, κάτι τέτοιο θα μείωνε τα βαρέλια πετρελαίου κατά 210.000 την ημέρα.

Επιδότηση καυσίμων ως αντίβαρο για την ακρίβεια

  • Αύξηση κοινής χρήσης οχημάτων (carpooling) και υιοθέτηση πρακτικών για οικονομικότερη οδήγηση. Τέτοια μέτρα, λοιπόν, αφορούν τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών ή την αύξηση κατά 3 βαθμούς κελσίου της θερμοκρασίας στα κλιματιστικά. Οι εν λόγω πρακτικές, επομένως, θα προσέφεραν μείωση χρήσης του πετρελαίου κατά 470.000 βαρέλια την ημέρα.
  • Υιοθέτηση αποδοτικότερων πρακτικών οδήγησης από επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών μεταφοράς αγαθών (οικονομικότερη οδήγηση και αριστοποίηση των φορτίων) για εξοικονόμηση 320.000 βαρελιών πετρελαίου την ημέρα.
  • Χρήση σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας ή νυχτερινών τρένων και όχι αεροπλάνων. Αυτό το μέτρο θα απέδιδε 40.000 βαρέλια την ημέρα.
  • Περιορισμός άσκοπων αεροπορικών επαγγελματικών ταξιδιών. Ο περιορισμός αυτός, λοιπόν, θα οδηγούσε σε εξοικονόμηση 260.000 βαρελιών την ημέρα.
  • Προώθηση χρήσης ηλεκτρικών ή αποδοτικότερων οχημάτων. Έτσι, θα φτάναμε στην εξοικονόμηση 100.000 βαρελιών την ημέρα.

Ουκρανία: Ο πόλεμος βάζει φρένο στις αλυσίδες εφοδιασμού

Τι δηλώνει ο εκτελεστικός διευθυντής

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, Φατίχ Μπιρόλ, διάφορες χώρες έχουν ξανά εφαρμόσει τέτοιου είδους μέτρα. Μπορούμε να το κάνουμε, δηλαδή, ξανά, δήλωσε. Σε περίπτωση, μάλιστα, κατά την οποία τα μέτρα θα εφαρμόζονταν από αναδυόμενες οικονομίες, θα είχαν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο.

 

abb_img