Στις 26 Ιουλίου η Κροατία εγκαινίασε τη καλωδιωτή γέφυρα Peljesac, η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής των τελευταίων χρόνων στη χώρα. Μάλιστα, η ολοκλήρωση της κατασκευής της κράτησε 14 ολόκληρα χρόνια. Το συνολικό της μήκος φτάνει τα 3.940 μέτρα, ενώ το κυρίως κατάστρωμα έχει μήκος 2.240 μέτρα.
Στην Ουγκάντα ο πιο… ακριβός αυτοκινητόδρομος!
Τι συνδέει η γέφυρα Peljesac στην Κροατία
Η γέφυρα Peljesac συνδέει τα 2 τμήματα της Κροατίας, τα οποία χωρίζει η Βοσνία-Ερζεγοβίνη και ο διάδρομος Neum. Πιο συγκεκριμένα, μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας η περίκλειστη Βοσνία έλαβε τον διάδρομο Neum, ώστε να έχει πρόσβαση στη θάλασσα. Ωστόσο, ο εν λόγω διάδρομος χωρίζει στη μέση την Κροατία.
Την σύνδεση των δυο τμημάτων την πέτυχε η γέφυρα Peljesac, η οποία πήρε το όνομα της από την ομώνυμη χερσόνησο. Μάλιστα, η Κροατία έψαχνε τη λύση του προβλήματος από το 2013, κατά την ένταξη της στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στη Μαλαισία βρίσκεται ο μεγαλύτερος κυκλικός κόμβος!
Κατασκευή και κόστος
Η γέφυρα κόστισε 550 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 357 έδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Την κατασκευή της γέφυρας ανέλαβε η κινέζικη κρατική εταιρεία The China Road and Bridge Corporation (CRBC). Τέλος, το έργο συμπληρώνουν 32 χιλιόμετρα συνδετικών δρόμων, του οποίους κατασκευάζουν αυστριακές και ελληνικές εταιρείες.