Οι συζητήσεις για το μέλλον της Maserati Quattroporte συνεχίζονται, χωρίς ακόμη να έχει καθοριστεί η τελική μορφή του μοντέλου, η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί ή ακόμη και το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η Stellantis, η μητρική εταιρεία της Maserati, φαίνεται να αλλάζει στρατηγική, καθώς ενώ αρχικά σχεδίαζε να κάνει το Quattroporte αποκλειστικά ηλεκτρικό, τώρα εξετάζει και την ενσωμάτωση υβριδικών τεχνολογιών. Αυτή η αλλαγή μπορεί να επηρεάσει τόσο το Quattroporte όσο και το μικρότερο μοντέλο Ghibli, τα οποία αναμένεται να αντικατασταθούν από ένα νέο σεντάν.
Η Maserati επιβεβαίωσε ότι το νέο μοντέλο θα αντικαταστήσει και τα δύο αυτοκίνητα, αλλά πολλές λεπτομέρειες παραμένουν ασαφείς. Η Mariangela Del Vecchio, επικεφαλής της Maserati για τη Βόρεια Ευρώπη, ανέφερε ότι η ανάπτυξη του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένων του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης κίνησης, βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Επισημαίνει ότι η στρατηγική της εταιρείας, είναι να προσφέρει και ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα μοντέλα, δίνοντας στους καταναλωτές την ελευθερία επιλογής.
Ωστόσο, η Maserati δεν έχει ακόμη plug-in υβριδικά μοντέλα, καθώς η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στην πλήρη ηλεκτροκίνηση. Παρόλα αυτά, η Del Vecchio αναγνωρίζει ότι η μελλοντική ανάπτυξη, θα μπορούσε να είναι ανοιχτή σε διάφορες επιλογές, ειδικά για τα μοντέλα Levante και Quattroporte.
Δείτε ακόμα: Η Maserati GranTurismo θα μοιραστεί την πλατφόρμα της με το μελλοντικό Quattroporte EV
Ο Jean-Philippe Imparato, Ευρωπαίος προϊστάμενος της Stellantis, έχει εκφράσει την επιθυμία να ενισχύσει την υβριδική προσφορά της εταιρείας, πιθανώς με την εισαγωγή ενός ήπιου ή plug-in υβριδικού κινητήρα για το νέο Quattroporte. Ωστόσο, η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί παραμένει αδιευκρίνιστη. Η Del Vecchio επιβεβαίωσε ότι είναι τεχνικά εφικτό να ενσωματωθούν υβριδικές τεχνολογίες, αν και η τελική απόφαση εξαρτάται από τις ανάγκες των καταναλωτών.
Η Maserati αναμένεται να μείνει χωρίς νέο τετράθυρο σεντάν, μέχρι τουλάχιστον το 2028. Ο Davide Danesin, επικεφαλής μηχανικός της εταιρείας, ανέφερε ότι η ανάπτυξη του Quattroporte έχει καθυστερήσει, για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη ποιότητα και απόδοση. Επισημαίνει ότι η Maserati θέλει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο, με εξαιρετική σχεδίαση και τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης μιας αυτονομίας άνω των 645 χλμ για την ηλεκτρική έκδοση.
Η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί για το νέο Quattroporte, παραμένει αδιευκρίνιστη. Ενώ αρχικά πιστευόταν ότι θα βασιζόταν στην πλατφόρμα STLA Large της Stellantis, ο Danesin ανέφερε ότι η Maserati εξετάζει και άλλες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας που χρησιμοποιείται στα μοντέλα GranTurismo και GranCabrio. Αυτή η πλατφόρμα, υποστηρίζει ηλεκτρικά συστήματα 800 volt και μπορεί να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, καθώς και μια μοναδική σχεδίαση μπαταρίας, που βελτιώνει την ευελιξία του οχήματος.
Ο Klaus Busse, επικεφαλής σχεδίασης της Maserati, τόνισε ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, δεν θα είναι «απρόσωπα», αλλά θα ενσωματώνουν την πλούσια ιστορία και τα χαρακτηριστικά της μάρκας. Το νέο Quattroporte, αναμένεται να διατηρήσει την εμβληματική αισθητική της Maserati, με την τρίαινα να βρίσκεται στο κέντρο μιας ανανεωμένης μπροστινής μάσκας.
Η Maserati έχει δεσμευτεί να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2028, αν και η εξασθένηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, μπορεί να επηρεάσει αυτά τα σχέδια.
Ο Bernard Loire, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Maserati, ανέφερε ότι η εταιρεία στοχεύει στην προσφορά υψηλής ποιότητας πολυτελών αυτοκινήτων, χωρίς να συμβιβάζεται με την απόδοση και τη σχεδίαση. Η Maserati θα συνεχίσει να βασίζεται στις τεχνολογίες της Stellantis, διατηρώντας παράλληλα τη μοναδική ταυτότητά της.