To Αυστριακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας AIT έχει αναλάβει την ηγεσία ενός νέου ερευνητικού έργου εν ονόματι MATISSE. Το εν λόγω έργο έχει να κάνει με την ανάπτυξη πολυλειτουργικών δομικών εξαρτημάτων με ενσωματώμένη μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης για χρήση σε ηλεκτρικά αεροσκάφη.
Το έργο είναι υποστηριζόμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και στόχος του είναι η ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης. Αυτές θα ενσωματώνονται στη δομή του αεροσκάφους, αποτελώντας δομικό στοιχείο του σχεδιασμού.
Η Sirius Aviation θα «πετάξει» με υδρογόνο
Τι θα περιλαμβάνει το έργο της ΕΕ;
Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές που θα αναλάβουν το έργο, θα εξετάσουν την ενσωμάτωση των κυψελών της μπαταρίας στη δομή του αεροσκάφους. Αυτό θα το κάνουν, χρησιμοποιώντας πολυστρωματικά υλικά και «δομή-σάντουιτς». Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για την ενσωμάτωση αισθητήρων για τη μέτρηση της ασφάλειας και της απόδοσης.
Επιπλέον, για τις ίδιες κυψέλες, οι ερευνητές στοχεύουν στη χρήση καθόδων NMC811, ανόδων Si/C, και μπαταριών στερεάς κατάστασης από ενεργά υλικά με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα. Σκοπός είναι η επίτευξη ενεργειακής πυκνότητας 170-270 Wh/kg σε επίπεδο κυττάρου.
BSR HyAirport: Αεροπορία Υδρογόνου στη Βαλτική Θάλασσα
Δοκιμές του MATISSE από το 2025
Μια επίδειξη του συστήματος θα εγκατασταθεί στο φτερό ενός ηλεκτρικού αεροσκάφους, Pipistrel Velis Electro. Μάλιστα, θα κάνει και δοκιμές, με την ελπίδα να λάβουν χώρα μέχρι το τέλος του 2025. Τότε περίπου θα είναι έτοιμο και το έργο.
Επίσης, τα αποτελέσματα θα περιλαμβάνουν πτυχές που έχουν σχέση με πιστοποίηση πτήσεων, βιωσιμότητα, και εικονική κλίμακα. Στόχος είναι η εκβιομηχάνιση τέτοιων μπαταριών για την αεροπορική βιομηχανία.
Το Hyundai S-A2 ηλέκτρισε την CES
Τέλος, ο ερευνητής στο AIT και συντονιστής MATISSE, Helmut Kühnel, δήλωσε:
«Ο δρόμος προς την κλιματικά ουδέτερη αεροπορία μόλις αρχίζει. Όπως και με το προηγούμενο έργο SOLIFLY, η MATISSE θα παράσχει υποστήριξη στην ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία στο πνεύμα της Πράσινης Συμφωνίας.
Θα προσφέρει πρωτοποριακές τεχνολογίες μπαταριών για την εκτόξευση υβριδικών-ηλεκτρικών αεροσκαφών μικρών και μεσαίων αποστάσεων και έτσι θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη του Παρισιού. στόχους για το κλίμα».