Είναι η μικροκινητικότητα η λύση για μια βιώσιμη αστική κινητικότητα;

Μια έρευνα αναλύει την επίδραση της μικροκινητικότητας στην εξοικονόμηση ενέργειας.  

Ο Andrew Duvall, αναλυτής της NREL Transportation Behavior δήλωσε σχετικά με την συγκεκριμένη έρευνα «Καθώς εισερχόμαστε στην επόμενη δεκαετία της ολοκληρωμένης, ηλεκτρικής και βιώσιμης κινητικότητας, η ερευνητική μας ομάδα ξεκινά να ερευνά τον ρόλο που θα μπορούσε να παίξει η μικροκινητικότητα στον τομέα της ενέργειας».

Παρακινούμενη την αυξανόμενη δημοτικότητα της  μικροκινητικότητας, η οποία συνήθως περιλαμβάνει τη χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ καθώς και κανονικών ποδηλάτων, μια ερευνητική ομάδα από το Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (NREL) διερευνά τις αλλαγές στον τομέα της ενέργειας που μπορούν να επιφέρουν τα μέσα μικροκινητικότητας.

Η υιοθέτηση της μικροκινητικότητας μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 1% σε εθνικό επίπεδο και 2,6% σε επίπεδο πόλης

ebike

Ποιο ποσοστό των διαδρομών με αυτοκίνητο μπορεί να είναι κατάλληλο για να αντικατασταθεί από τα μέσαμικροκινητικότητας; Ποιες είναι οι πιθανές ενεργειακές επιπτώσεις των διαφόρων επιπέδων της υιοθέτησης τους; Ποια λειτουργία μικροκινητικότητας έχει τις μεγαλύτερες δυνατότητες εξοικονόμησης ενέργειας;

Για να απαντήσει σε αυτές και σε άλλες ερωτήσεις, η ομάδα ανέλυσε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα υιοθέτησης μικροκινητικότητας χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα ζήτησης. Οι κοινόχρηστοι τρόποι μικροκινητικότητας που μελετήθηκαν ήταν ηλεκτρικά ποδήλατα (e-bikes), ηλεκτρικά σκούτερ (e-scooter), και χειροκίνητα ποδήλατα (m-bikes).

Για να καταγράψει τις επιπτώσεις της μικροκινητικότητας σε διάφορες μορφές διαδρομών, η μελέτη επικεντρώθηκε σε τρεις τύπους ταξιδιών: σύντομες διαδρομές (π.χ. αποστάσεις μικρότερες από 5 χιλιόμετρα), πρόσβαση και έξοδος από και προς άλλα μεταφορικά μέσα (π.χ. από το σπίτι στον πλησιέστερο σταθμό λεωφορείων), και ταξίδια που πραγματοποιούνται με μέσα μικροκινητικότητας. Τα σενάρια περιελάμβαναν χαμηλά, μέτρια και υψηλά επίπεδα υιοθέτησης μικροκινητικότητας.

«Επειδή τα σενάρια της υιοθέτησης μπορεί να κυμαίνονται από πόλη σε πόλη, πραγματοποιήσαμε μια ανάλυση για να γενικεύσουμε τα αποτελέσματα, έτσι ώστε πόλεις με διαφορετικά χαρακτηριστικά να μπορούν να αποκτήσουν μια ιδέα σχετικά με το εύρος των ενεργειακών επιπτώσεων», δήλωσε ο ερευνητής του NREL, Bingrong Sun. «Οι αρχές των πόλεων και οι υπηρεσίες σχεδιασμού μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη γνώση για να υποστηρίξουν τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την κλίμακα των λειτουργιών για αυτόν τον αναδυόμενο τρόπο μετακίνησης».

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έδειξαν τη μεγαλύτερη δυναμική για εξοικονόμηση ενέργειας τόσο από τις αναλύσεις σε εθνικό όσο και σε επίπεδο πόλης

Τα αποτελέσματα της μελέτης περιγράφονται λεπτομερώς σε ένα πρόσφατο άρθρο της Έρευνας Μεταφορών — «Εκτίμηση των ενεργειακών επιπέδων για την υιοθέτηση  μικροκινητικότητας» — που γράφτηκε από τους Sun και Duvall, μαζί με τους ερευνητές του NREL, Venu Garikapati και Alana Wilson.

Η ανάλυση προσδιορίζει τις πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λειτουργίες και τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η υιοθέτηση της μικροκινητικότητας μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 1% σε εθνικό επίπεδο και 2,6% σε επίπεδο πόλης, με τις διαδρομές που πραγματοποιούνται από τα μέσα μικροκινητικότητας να αναγνωρίζονται ως η μεγαλύτερη συνεισφορά στη μείωση της ενέργειας.

«Στην πραγματικότητα, η μελέτη της NREL εκτιμά ότι η υψηλή υιοθέτηση της κοινής μικροκινητικότητας μπορεί να εξοικονομήσει 2,3 δισεκατομμύρια γαλόνια ισοδύναμα με βενζίνη ετησίως σε εθνικό επίπεδο», είπε ο Wilson.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έδειξαν τη μεγαλύτερη δυναμική για εξοικονόμηση ενέργειας τόσο από τις αναλύσεις σε εθνικό όσο και σε επίπεδο πόλης, δείχνοντας πιθανή ετήσια εξοικονόμηση 805 εκατομμυρίων ισοδύναμων βενζίνης σε γαλόνια σε σενάρια αιχμής υιοθέτησης.

Καινοτόμος σταθμός φόρτισης συμβατός για όλα τα μέσα μικροκινητικότητας

Αν και τα ηλεκτρiκά ποδήλατα έχουν υψηλότερη ενεργειακή κατανάλωση από τα κανονικά ποδήλατα, χρησιμοποιούνται για διαδρομές μεγαλύτερων αποστάσεων, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερο αριθμό εφικτών διαδρομών με μέσα μικροκινητικότητας“, είπε ο Garikapati.

Τα ηλεκτρικά πατίνια, που είναι επί του παρόντος η πιο διαδεδομένη μορφή μικροκινητικότητας, υποδηλώνουν τη χαμηλότερη ενεργειακή επίδραση σε όλα τα σενάρια, με πιθανή ετήσια εξοικονόμηση σχεδόν 305 εκατομμυρίων ισοδύναμων βενζίνης-γαλονιού σε σενάρια διευρυμένης υιοθέτησης.

⇒  Το «στυλ» της νέας ποδηλατικής κουλτούρας των ηλεκτρικών ποδηλάτων

Μάλιστα μια μελλοντική έρευνα πρόκειται να διερευνήσει την επίδραση του καιρού στη μικροκινητικότητα.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!