Morgan XP-1: Πειράματα με στόχο την ηλεκτροκίνηση

Η Morgan αποκάλυψε το πρωτότυπο XP-1, με το οποίο πραγματοποιεί δοκιμές σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Ακούστε το άρθρο

Το Morgan XP-1 είναι ένα πειραματικό πρωτότυπο, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Δεν είναι ένα μοντέλο το οποίο θα δούμε στην αγορά το προσεχές διάστημα. Δεν θα το δούμε καν να μπαίνει στην παραγωγή. Το ηλεκτρικό πρωτότυπο έχει έναν και μόνο σκοπό: να συγκεντρώσει στοιχεία με φόντο την ηλεκτροκίνηση.

H βρετανική εταιρεία αποκάλυψε πρόσφατα το πρωτότυπο XP-1, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί μία πειραματική έκδοση του Super 3 με αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο. Η εταιρεία χρησιμοποιεί το Morgan XP-1 ως… ένα εργαστήριο τεχνολογίας, χαρακτηρίζοντάς το ως τον πρόδρομο όλων των ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων της βρετανικής μάρκας. Επομένως, όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Morgan δούμε στο μέλλον, θα έχουν ως βάση το XP-1.

Caterham Project V: Ηλεκτρικό coupe με 272 ίππους

Το Morgan XP-1 όπως… Super 3

Αρχικά, το XP-1 έχει ίδιο σχήμα ακριβώς όπως το Super 3 και το μπροστινό του μέρος είναι ειδικά σχεδιασμένο για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, φροντίζοντας για μεγαλύτερη αυτονομία. Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια εταιρεία οι αλλαγές που έχει κάνει στο πειραματικό πρωτότυπο αφορούν τον συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος είναι μικρότερο κατά 33% από το Super 3.

Πλησιάζει (;) ηλεκτρική έκδοση του Caterham EV Seven!

Το πιο ενδιαφέρον αλλά και σημαντικό που έχει να κάνει με το Morgan XP-1 είναι το γεγονός πως το σύστημα μετάδοσης κίνησης που διαθέτει το έχει αναπτύξει μόνης της. Για όλα τα προηγούμενα μοντέλα της έχει χρησιμοποιήσει κινητήρες από άλλες εταιρείες. Κρίνοντας από αυτό θα λέγαμε ότι «δουλεύει» πολύ σκληρά.

Και στο βάθος η ηλεκτρική έκδοση του Caterham Seven!

Ισχυρό και με καλή αυτονομία

Μέχρι στιγμής, η μάρκα δεν έχει δώσει επίσημα στοιχεία σχετικά με τις επιδόσεις του πρωτότυπου. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 ηλεκτρικούς ίππους. Όσον αφορά την μπαταρία του, αυτή είναι ιόντων λιθίου και 33 kWh, χαρίζοντας αυτονομία 240 χιλιομέτρων.

Τέλος, οι μηχανικοί θα δοκιμάσουν το εν λόγω πρωτότυπο για 18 μέχρι και 24 μήνες, συγκεντρώνοντας στοιχεία σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αυτό θα αποτελέσει κριτήριο για το αν θα μπορέσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο να είναι στη γκάμα της βρετανικής εταιρείας.

Με προσπάθεια και δουλειά όλα είναι δυνατά!

abb_img