Οι πωλήσεις των e-bikes έχουν αυξηθεί σημαντικά αυτήν την περίοδο με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ο προβληματισμός για το τι θα γίνουν όλες αυτές οι μπαταρίες μετά από λίγα χρόνια.
Η Deloitte εκτιμά πως μεταξύ 2020-2023 θα πουληθούν συνολικά 130 εκατομμύρια ηλεκτρικά ποδήλατα.
Φυσικά, είναι αδιανόητο να καταλήξουν σε χωματερές όλες αυτές οι μπαταρίες, έτσι ο Jeffrey Straubel αποφάσισε να ιδρύσει την εταιρεία Redwood Materials, όπου κύριος στόχος θα είναι η ανακύκλωση των μπαταριών.
Για να επιτύχει τον στόχο της η εταιρεία ξεκίνησε συνεργασία με τη Specialized, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής ποδηλάτων στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την Specialized οι μπαταρίες των e-bikes έχουν διάρκεια ζωής 4-6 χρόνια. Έτσι, όλες αυτές οι μπαταρίες χρειάζονται ανακύκλωση, πράγμα που υπόσχεται ο Staubel με την νέα εταιρεία.
Η ολοκλήρωση της διαδικασίας ανακύκλωσης θα γίνεται στο εσωτερικό των ΗΠΑ, αποτρέποντας έτσι να καταλήξουν τα ηλεκτρονικά απόβλητα σε τριτοκοσμικές χώρες.
Μια διετής έρευνα από το Δίκτυο Δράσης της Βασιλείας (BAN) το 2019 διαπίστωσε ότι 352,474 μετρικοί τόνοι ηλεκτρονικών αποβλήτων μεταφέρθηκαν παράνομα από την ΕΕ και κατέληξαν στη Νιγηρία, την Τανζανία και το Πακιστάν.
Πώς θα λειτουργεί όμως αυτό; Η Specialized, θα συγκεντρώνει παλιές μπαταρίες μέσω του δικτύου συνεργατών της.
Η Specialized υπόσχεται ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα υπάρχει η σχετική εκπαίδευση και ενημέρωση, μέσω ειδοποίησης στο κινητό, για το προσδόκιμο ζωής της μπαταρίας.
Ως κίνητρο για την επιστροφή των μπαταριών, πιθανόν θα υπάρχει μια έκπτωση για αγορά νέας μπαταρίας.
Διαβάστε ακόμα: Η ανακύκλωση μπαταριών δημιουργεί νέα αγορά
Στη συνέχεια, θα στέλνει τις μπαταρίες αυτές στη μονάδα της Redwood. Εκεί θα ελέγχεται το τι μπορεί να ανακυκλωθεί ή επαναχρησιμοποιηθεί από αυτές, π.χ. σύνδεσμοι, καλώδια, υποδοχές/πρίζες, πλαστικά και άλλα εξαρτήματα.
Έπειτα, θα ξεκινήσει μια διαδικασία χημικής ανακύκλωσης, στην οποία θα αφαιρεθούν στοιχεία όπως το νικέλιο, κοβάλτιο και χαλκός.
Ένα ποσοστό αυτών των στοιχείων, το 80% του λιθίου και το 95 έως 98% του νικελίου, του χαλκού και του κοβαλτίου, θα μπορέσουν στη συνέχεια να ενσωματωθούν σε ένα βαρέλι λευκής σκόνης, ανθρακικού λιθίου, και έτσι να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραγωγής μπαταριών.
Το θετικό είναι σίγουρα ότι τα μέταλλα αυτά είναι απεριόριστα ανακυκλώσιμα. Εκτός από τις μικρές ποσότητες που χάνονται στην ίδια τη διαδικασία ανακύκλωσης, μπορεί κάποιος ξανά και ξανά να χρησιμοποιεί αυτά τα μέταλλα, δίνοντας ελπίδα σε ένα μέλλον που η ανάγκη για εξόρυξη νέων υλικών θα μειώνεται.
Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη που έδωσε ο ιδρυτής της Redwood Materials, Jeffrey Straubel.