Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μία από τις βασικότερες αιτίες ατυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μάλιστα, μόλις το 23% των Ευρωπαίων θεωρεί πιθανό έναν έλεγχο για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε ένα τυπικό ταξίδι ή σε μια αστική μετακίνηση. Παράλληλα, οι περισσότεροι θεωρούν την επιβολή προστίμων αποτελεσματική μόνο στην περίπτωση πραγματικού κινδύνου σύλληψης.
Για τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα φταίει το αλκοόλ
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, 5 χώρες παρουσίασαν αυξημένα ποσοστά οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Ωστόσο, 8 χώρες μείωσαν τα ποσοστά τους. Παράλληλα, 13 χώρες δεν συλλέγουν τα εθνικά δεδομένα σχετικά με τους ελέγχους για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Στην Ελλάδα το 10,36% των συμμετεχόντων στην 16ή Ευρωπαϊκή νύχτα ξεπέρασαν το νόμιμο επιτρεπτό όριο αλκοόλ στον οργανισμό των οδηγών. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη έρευνα έλαβαν μέρος 2.000 Έλληνες και Ελληνίδες.
Έρευνα: 200 φορές πιο πιθανό το ατύχημα λόγω αλκοόλ!
Παράλληλα, η αυξημένη ταχύτητα επηρεάζει άμεσα την πιθανότητα και τη σοβαρότητα μιας σύγκρουσης. Σχετικά με την επιβολή του ορίου ταχύτητας το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών σημειώνει μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης. Για παράδειγμα η Σουηδία έχει 100 φορές περισσότερες κάμερες ελέγχου ταχύτητας ανά 1.000.000 κατοίκους σε σχέση με την Τσεχία. Και αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για τους οδηγούς.
Οι οδηγοί φορτηγών χρησιμοποιούν πολύ το κινητό τους!
Την ίδια στιγμή, μεταξύ των χωρών της ΕΕ διαφέρουν και τα ποσοστά χρήσης της ζώνης ασφαλείας. Συγκεκριμένα, η χρήση της πίσω ζώνης ασφαλείας προκαλεί μεγάλη ανησυχία. Στη Γερμανία για παράδειγμα, το 99% των πίσω επιβατών φορούν ζώνη ασφαλείας.
Αντίθετα, στην Ιταλία το εν λόγω ποσοστό αγγίζει το 11%. Τέλος, από το 2019 είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση συστημάτων υπενθύμισης των ζωνών ασφαλείας για τα πίσω καθίσματα από τους κατασκευαστές.
Τροχαία: 14.988 παραβάσεις στο τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου
Η Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Ellen Townsend, δήλωσε:
«Χωρίς τακτικές και κοινοποιημένες προσπάθειες για την επιβολή του νόμου, η Ευρώπη δεν θα επιτύχει τον στόχο της για μείωση κατά 50% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και τους σοβαρών τραυματισμών έως το 2030».