Η Ford επενδύει στην πλήρη εξηλεκτρισμένη γκάμα της και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E συνδυάζει σύγχρονη σχεδίαση, κορυφαίους χώρους και αστική αυτονομία έως 523 χιλιόμετρα.
Μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο, η Ford μεταμορφώθηκε από εταιρεία με μόλις ένα αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο, τη Mustang Mach-E, σε παίκτη με πλήρη γκάμα EV. Που πλέον περιλαμβάνει τετρακίνητες και πισωκίνητες εκδόσεις των Mustang Mach-E, Explorer και Capri. Παράλληλα, διαθέτει και δύο ηλεκτρικά μοντέλα «people movers (Tourneo Custom και E-Tourneo Courier) ενώ τώρα προστέθηκε το νέο Puma Gen-E, ενισχύοντας τη δέσμευσή της για μηδενικές εκπομπές έως το 2030.
Η ευρωπαϊκή εμπορική επιτυχία του Puma ήταν το ιδανικό έδαφος για την ηλεκτρική του μετεξέλιξη. Και η ελληνική αγορά δείχνει πλέον πιο έτοιμη αφού από το 4% στο πρώτο εξάμηνο του 2024, τα EV έφτασαν στο 10,4% στο δεύτερο εξάμηνο.
Το Puma Gen-E βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης Ford Otosan στην Craiova της Ρουμανίας, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικές μονάδες κίνησης που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Ford στο Halewood.
Ηλεκτρική ταυτότητα με γνώριμο στιλ
Το ηλεκτρικό Puma διατηρεί τη σχεδιαστική ταυτότητα του γνωστού B-SUV, με διακριτικά στοιχεία που μαρτυρούν τον νέο του χαρακτήρα και θυμίζουν την Mustang. Όπως η κλειστή μάσκα τύπου ασπίδας και τα ενεργά «μουστάκια» χαμηλά στον προφυλακτήρα.
Επιπλέον η μεγαλύτερη πίσω αεροτομή με ελαφριά κλίση και η νέα γραμματοσειρά «PUMA» με λευκά γράμματα στην πέμπτη πόρτα συνθέτουν μια εικόνα μοντέρνα και αεροδυναμικά εξελιγμένη, που προδίδει την ηλεκτρική φύση αυτού του Puma. Ωστόσο, παρά τη νέα του ταυτότητα, το Puma Gen-E βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το θερμικό μοντέλο. Έχει όμως 1 εκατοστό λιγότερη απόσταση από το έδαφος και είναι (μόνο) 85 κιλά βαρύτερο.
Εσωτερική εργονομία και κορυφαίοι χώροι
Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από λιτό αλλά μοντέρνο σχεδιασμό. Το ταμπλό έχει στάνταρ διχρωμία, ενώ η αφαίρεση του κεντρικού τούνελ και του λεβιέ ταχυτήτων δημιούργησε έναν πρακτικό χώρο αποθήκευσης κάτω από την κεντρική κονσόλα.
Το ήδη ευρηματικό MegaBox, με την αφαίρεση της εξάτμισης μετατράπηκε σε GigaBox και φτάνει τα 145 λίτρα, ενώ συνολικά οι χώροι για αποσκευές φτάνουν τα 566 λίτρα (έως την εταζέρα).
Επιπλέον υπάρχουν 43 λίτρα στο frunk, κάτω από το εμπρός καπό. Η πρακτική, εταζέρα που «εξαφανίζεται όταν ανοίγει η Πέμπτη πόρτα και η επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης ενισχύουν τη χρηστικότητα που έκανε το Puma να ξεχωρίσει.
Αποδοτικότητα και τεχνολογία
Το Puma Gen-E εξοπλίζεται με μπαταρία που έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 43 kWh (ονομαστικά 54kWh), προσφέροντας αυτονομία έως 523 χλμ. στην πόλη και 376 χλμ. σε μικτό κύκλο (WLTP). Το σύστημα one-pedal drive διευκολύνει την αστική οδήγηση, ενώ η κατανάλωση ενέργειας είναι μόλις 13,1 kWh/100 χλμ. και είναι η χαμηλότερη στην κατηγορία.
Η φόρτιση DC 100 kW από το 10% στο 80% ολοκληρώνεται σε μόλις 23 λεπτά, καθιστώντας το Puma Gen-E ένα από τα πιο πρακτικά EV για καθημερινές μετακινήσεις αλλά και μικρά ταξίδια.
Ένα ηλεκτρικό Puma με γνώριμα στοιχεία
Οδηγήσαμε το Puma Gen-E από την Αράχωβα στο Γαλαξίδι και πίσω στην Αράχωβα. Η ουσία παραμένει ίδια: ένα fun-to-drive crossover, με στιβαρό κράτημα και γρήγορες αντιδράσεις, τώρα με ήσυχη λειτουργία, μηδενικούς ρύπους και ευφυή εργονομία.
Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8 δευτερόλεπτα και η ταχύτερη απόκριση του τιμονιού προσφέρουν χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Puma ST.
Παρά το αυξημένο βάρος που συνοδεύει την ηλεκτροκίνηση, το Puma Gen-E διατηρεί ακέραιο τον δυναμικό του χαρακτήρα. Η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, μεταφέροντας αμεσότητα και ακρίβεια στις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητική.
Η συνολική αίσθηση ισορροπεί ανάμεσα στο άνετο και το σπορ, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με ευχέρεια τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και σε πιο σβέλτες διαδρομές. Στην πόλη, η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ είναι πρακτική και ξεκούραστη για τον οδηγό και για το σύστημα πέδησης.
Το Gen-E δεν προσπαθεί απλώς να συμβαδίσει με την εποχή. Φροντίζει να συνεχίσει την επιτυχία του θερμικού μοντέλου, μιλώντας τη γλώσσα της ηλεκτροκίνησης. Προσιτά, πρακτικά και ανθρώπινα.
Εκδόσεις και εξοπλισμός
Το Puma Gen-E διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Style και Premium, με τρία πακέτα που περιλαμβάνουν τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας (Comfort Pack, Winter Pack και Driver Assistance Pack).
Διαθέτει επίσης το infotainment SYNC 4, συνδεσιμότητα μέσω Ford Pass που απομακρυσμένα κλειδώνει, ξεκλειδώνει και χειρίζεται τον κλιματισμό. Και φυσικά συνοδεύεται από εγγύηση Ford Protect 8 ετών ή 100.000 χλμ και 160.000 χλμ. για τη μπαταρία.
Για να βάλουμε το νέο ηλεκτρικό Puma στο γκαράζ μας θα πρέπει να αποχωριστούμε 29.906 ευρώ, τιμή που υπολογίζεται με την τρέχουσα προσφορά της αντιπροσωπείας και χωρίς την Κρατική Επιδότηση. Μπορείτε να διαμορφώσετε το δικό σας Puma Gen-E εδώ.