Οι Ευρωπαίοι θα αποκτήσουν το «δικαίωμα στην φόρτιση» στο σπίτι και την εργασία

Η ΕΕ θα έχει σύντομα την ευκαιρία να βελτιώσει τη υποδομή τόσο της οικιακής όσο και της φόρτισης σε χώρους εργασίας.

Ακούστε το άρθρο

Η επικείμενη αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της μετάβασης προς ένα μέλλον με μηδενικούς ρύπους, ανέφεραν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόσο η T&E όσο και η ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA.

Ως μέρος του πακέτου μέτρων «Fit for 55», τον Ιούλιο του 2021, η Επιτροπή είχε προτείνει έναν κανονισμό για την ανάπτυξη της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων με επίκεντρο την ανάπτυξη της υποδομής επαναφόρτισης για δημόσια χρήση.

Η EPBD αναμένεται να συμπληρώσει αυτόν τον κανονισμό με μια φιλόδοξη πρόταση που θα διασφαλίζει ότι θα καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες των χρηστών τόσο για ιδιωτική όσο και ημιδημόσια φόρτιση.

EPBD: Τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι ο χρόνος μεταξύ της αίτησης για φορτιστή και της εγκατάστασης δεν πρέπει να υπερβαίνει τους τρεις μήνες

ev charging

Καθώς περισσότερο από το 90% της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιείται σε ιδιωτικά σημεία φόρτισης, η βελτίωση του EPBD θα είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών στόχων στον τομέα των μεταφορών.

Η νομοθεσία για αυτό θα πρέπει να δημιουργήσει μια κοινή νομική βάση σε όλα τα κράτη μέλη ώστε όλοι οι οδηγοί να μπορούν να εγκαταστήσουν φορτιστή -συνήθως με δικό τους κόστος— όταν αγοράζουν ή μισθώνουν ένα ηλεκτρικό όχημα.

Τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν επίσης ότι ο χρόνος μεταξύ της αίτησης για φορτιστή και της εγκατάστασης δεν πρέπει να υπερβαίνει τους τρεις μήνες. Επίσης το αναθεωρημένο EPBD καλείται να ορίσει τις βασικές απαιτήσεις για την προκαλωδίωση των χώρων στάθμευσης σε νέα και υφιστάμενα κτίρια κατοικιών ή και μη.

Τέλος ο νόμος θα πρέπει να ορίσει έναν ελάχιστο αριθμό σημείων φόρτισης που θα αφορά στα κτίρια (οικιστικά και μη) που διαθέτουν περισσότερες από 10 θέσεις στάθμευσης. Θα πρέπει επίσης να καλύπτει τη φόρτιση σε ιδιωτικές αποθήκες και κόμβους εφοδιασμού για φορτηγά.

Οι ροές χρηματοδότησης της ΕΕ, όπως το InvestEU και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της εγκατάστασης φόρτισης στο σπίτι και στο χώρο εργασίας.

Ο βρετανικός νόμος προβλέπει ήδη την εγκατάσταση φορτιστών σε όλα τα νεόδμητα κτίρια

ev home charging

Πρόσφατα η βρετανική κυβέρνηση εισήγαγε νέα νομοθεσία η οποία προβλέπει πως όλα τα νεόδμητα σπίτια και γραφεία θα πρέπει να διαθέτουν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.

5+1 τρόποι για εξοικονόμηση χρημάτων από την οικιακή φόρτιση

«Νέα σπίτια και κτίρια, όπως τα σούπερ μάρκετ και οι χώροι εργασίας, καθώς και εκείνα που υπόκεινται σε μεγάλη ανακαίνιση, θα πρέπει να εγκαταστήσουν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από το επόμενο έτος, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον», ανέφερε ο ιστότοπος της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου.

Έως και 145.000 σημεία πρόσθετης φόρτισης πρόκειται να εγκατασταθούν σε ολόκληρη την Αγγλία μέσα σε ένα έτος, λόγω αυτής της νομοθεσίας, αλλά και κάθε έτος μέχρι έως το 2030, όταν δηλαδή η πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ θα παύσει στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Βρετανικός νόμος προβλέπει φορτιστές σε όλα τα νεόδμητα κτίρια

Μέχρι σήμερα, η βρετανική κυβέρνηση έχει ήδη υποστηρίξει την δημιουργία περισσότερων από 250.000 σημείων φόρτισης τόσο σε οικίες, όσο και σε χώρους εργασίας.

abb_img