Η άνοδος των EV οχημάτων περιορίζει τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων

Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων περιορίζει τις αντίστοιχες πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ

Αλλάζουν τα δεδομένα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον τους προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια το μεγαλύτερο εργοστάσιο κινητήρων ντίζελ στον κόσμο στο Tremery, στην ανατολική Γαλλία, να υποβάλλεται σε ριζική αναθεώρηση, ώστε πολύ σύντομα να κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες.

Η παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων στο Tremery θα διπλασιαστεί σε περίπου 180.000 το 2021, ενώ η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να φτάσει τις 900.000 το χρόνο έως το 2025.

Μειώνεται η ζήτηση για ντίζελ

Είναι δεδομένο ότι η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ έχει μειωθεί από την επομένη του σκανδάλου το 2015, ενώ οι αυστηροί νέοι κανονισμοί της ΕΕ επιβάλλουν πρόστιμα σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, λόγω της υπέρβασης των ορίων εκπομπών ρύπων. Αν και οι εκπομπές ρύπων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι ως ένα βαθμό λιγότερες από τα βενζινοκίνητα, εντούτοις η στροφή των κατασκευαστών είναι εμφανέστατη, βγάζοντας στην παραγωγή πολλές ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Με την πανδημία να πλήττει όλη την υφήλιο, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο οι αντίστοιχες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνουν να κρατούν μεγάλο μερίδιο, έχοντας αυξητική τάση, όπως έγινε και στην Ελλάδα όπου τον Δεκέμβριο του 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 10% του συνόλου των πωλήσεων. Άλλωστε για πολλούς αναλυτές το 2021 πρόκειται να είναι καθοριστική χρονιά, όπου θα έχουμε την πρώτη πραγματική μετάβαση από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά.

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι η κατασκευή ενός ηλεκτροκινητήρα απαιτεί λιγότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και ο προβληματισμός είναι τι θα γίνει με το εργατικό δυναμικό των αυτοκινητοβιομηχανιών που πιθανόν θα είναι υπεράριθμο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Ο προγραμματισμός για τις περισσότερες εταιρείες είναι ότι η μείωση των εργατικού δυναμικού θα έρθει σταδιακά, καθώς οι εργαζόμενοι θα συνταξιοδοτούνται χωρίς να αντικαθίστανται.

Άξιο λόγου είναι ότι τουλάχιστον 20 μοντέλα αυτοκινήτων δεν θα προσφέρουν πλέον εκδόσεις ντίζελ το 2021, από το Polo της Volkswagen και το Scenic της Renault έως το Micra της Nissan και το Civic της Honda, την ίδια στιγμή που μέσα στο έτος περιμένουμε δεκάδες ακόμη ηλεκτρικές εκδόσεις.

Αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων

Το ευχάριστο στον τομέα των πωλήσεων είναι ότι διαρκώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα. Τον Σεπτέμβριο, οι καταχωρήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ΕΕ (ηλεκτρικά, υβριδικά plug-in ή υβριδικά) ξεπέρασαν τις ταξινομήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO. Οι πωλήσεις στην ΕΕ υβριδικών οχημάτων πλήρως ηλεκτρικών και plug-in αυξήθηκαν κατά 122% το πρώτο εννιάμηνο του 2020, σε μια εποχή που οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν 29%, λόγω της πανδημίας.

Όλα αυτά, όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα έλλειψης σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ παραμένει υψηλό το κόστος πολλών ηλεκτροκίνητων μοντέλων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Παρόλα αυτά οι κατασκευάστριες εταιρείες βρίσκονται ακόμη στο στάδιο αναπροσαρμογής. Πολλές παραγωγικές μονάδες ηλεκτρικών και υβριδικών εκδόσεων συστεγάζονται μαζί με παραγωγές μονάδες παραδοσιακών οχημάτων. Αυτή η συγκατοίκηση δημιουργεί συχνά προβλήματα, όμως σε αυτή την φάση είναι αναγκαία για την εξοικονόμηση κόστους. Η αυτοματοποίηση της παραγωγής θα έρθει σίγουρα τα επόμενα χρόνια και τότε τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν τον πρωταρχικό ρόλο στο σύνολο των πωλήσεων.

Πρόσφατα

Δημοφιλή