Οι πρώην μηχανικοί της SpaceX κατασκευάζουν αυτόνομα σιδηροδρομικά οχήματα. Για αυτό ίδρυσαν την start-up εταιρεία Parallel Systems. Σύμφωνα με το Electrec, οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις στην Αμερική είναι ένα ολιγοπώλιο που κατέχουν μερικοί γίγαντες.
Με τα χρόνια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί έγιναν ιδιωτικοί στη Βόρεια Αμερική. Πλέον συχνά, οι μικρότεροι σιδηρόδρομοι όταν δεν βρίσκουν τρόπο να βγάλουν αρκετά χρήματα κλείνουν. Αφού προφανώς οι επιχειρήσεις εστιάζουν στις πιο κερδοφόρες διαδρομές και τα μεγαλύτερα τρένα.
Παρά τα προβλήματα αυτά, οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες έχουν παραμείνει μια καλή λύση καθώς είναι περίπου τέσσερις φορές πιο αποτελεσματικές από τα φορτηγά. Όμως, με τα φορτηγά που αναμένεται να γίνουν ηλεκτρικά και αυτόνομα τα επόμενα χρόνια, πρόκειται να μειωθεί αυτό το χάσμα στην απόδοση τους σε σχέση με τα τρένα.
Η Parallel Systems και τα νέα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα
Σήμερα, ο Matt Soule είναι πρώην μηχανικός της SpaceX για πολλά χρόνια. Μαζί με επίσης πρώην συναδέλφους της διαστημικής εταιρείας του Elon Musk, ξεκίνησε την Parallel Systems,. Αυτή αναπτύσσει νέα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.
Η εταιρεία συγκέντρωσε 50 εκατομμύρια δολάρια σε έναν γύρο χρηματοδότησης και έγινε ευρέως γνωστή μέσω ενός άρθρου στο Fortune. Η ιδέα της είναι να δημιουργήσει μικρά αυτόνομα ηλεκτροκίνητα σιδηροδρομικά οχήματα που μπορούν να επιτρέψουν έναν διαφορετικό τρόπο χρήσης των σιδηροδρόμων.
Γιαπαράδειγμα θα είναι δυνατό να αδειάζουν από φορτία μεμονωμένα οχήματα που θα αποτελούν κομμάτια παράλληλων συστημάτων. Τα υπόλοιπα θα μπορούν να μετακινηθούν, χωρίς να περιμένουν να εκφορτωθεί ολόκληρο το τρένο.
Στη συνέχεια, κάθε κοντέινερ θα ταξιδεύει μεμωνομένα για έως και 800 χιλιόμετρα. Ή να ενωθεί με τα υπόλοιπα για να είναι πιο αποτελεσματικό.
Η Νότια Κορέα αντικαθιστά τα ντιζελοκίνητα τρένα με ηλεκτρικά
Αυτό θα επέτρεπε να ανοίξουν ξανά μικρότεροι σιδηρόδρομοι. Αλλά και κατασκευαστούν νέοι παραδίνοντας φορτία πιο κοντά στους πελάτες. Και απομακρύνοντας ένα μέρος της αγοράς από τα φορτηγά.
Τέλος, τα οχήματα της Parallel Systems μπορούν να μεταφέρουν το διπλάσιο βάρος από ό,τι ένα ημιφορτηγό. Τα οχήματα έχουν αυτονομία 800 χιλιομέτρων και φορτίζουν μέσα σε περίπου μία ώρα.