Παρουσίαση: Honda e:Ny1 Δυναμικό και κομψό

Το Honda e:Ny1 είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας για την ευρωπαική αγορά. Ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για τους επιβάτες του.

Ακούστε το άρθρο

Το Honda e:Ny1 είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας για την ευρωπαϊκή  αγορά. Ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο, εισάγει νέες αξίες και εμπειρίες για τους επιβάτες του.

Μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία σχεδίασης βάζει ψηλά στην προτεραιότητες την απόλαυση της οδήγησης. Για να ξεχωρίζει ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το e:Ny1 έχει ένα εκλεπτυσμένο στυλ με ομαλές, ρέουσες γραμμές. Και εισάγει το λευκό λογότυπο “H” εμπρός, που είναι το νέο σύμβολο της ηλεκτροκίνησης στην Honda.

Τολμηρό και εκλεπτυσμένο εξωτερικό

Το e:Ny1 έχει τολμηρή, έξυπνη και εκλεπτυσμένη σχεδίαση. Που το διαφοροποιεί οπτικά στη γκάμα της Honda, ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Ο κοντός εμπρός πρόβολος, οι μεγάλοι τροχοί και τα διευρυμένα μετατρόχια διαμορφώνουν ένα σχήμα SUV. Η θύρα φόρτισης είναι πίσω από ένα ανασυρόμενο πάνελ στην εμπρός μάσκα. Ενώ η κεντρική της θέση επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση και από τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.

Στο προφίλ το σχήμα του e:Ny1 μοιάζει με του HR-V. Έχουν παρόμοια κουπέ γραμμή οροφής, αυστηρές μεσαίες γραμμές και λείες επιφάνειες. Η καθαρή και λιτή σχεδιαστική προσέγγιση ενσωματώνει κρυφές πίσω και πλήρως ενσωματωμένες εμπρός χειρολαβές θυρών. Που συνεισφέρουν στη σχεδιαστική συνοχή και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Το e:Ny1 έχει μια ειδική πλατφόρμα, ενώ οι διαστάσεις του είναι παρόμοιες με του HR-V. Με ύψος 1,58 μέτρα, πλάτος 1,79 μέτρα και μήκος 4, 39 μέτρα. Οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα του μοντέλου.

Παρουσίαση: Honda e:Ny1 Δυναμικό και κομψό

Παρακολούθηση φόρτισης

Μια διαφορετική εμπειρία φόρτισης έχει το e:Ny1. Ώστε οι ιδιοκτήτες να ελέγχουν την πρόοδο της φόρτισης από απόσταση. Η μαύρη λωρίδα στο πάνω μέρος της θύρας φόρτισης ανάβει κατά τη διάρκεια της χρήσης της. Και η κατάσταση φόρτισης είναι ορατή εύκολα. Η οριζόντια λωρίδα κάτω από τη γραμμή του καπό ανάβει όταν το αυτοκόινητο φορτίζει. Και όταν η μπαταρία είναι γεμάρτη, η λωρίδα μένει αναμμένη. Επιπλέον, αναβοσβήνει με κόκκινο χρώμα εάν εντοπιστεί σφάλμα. Τέλος όταν η φόρτιση ολοκληρωθεί και αφαιρεθεί το καλώδιο, το αυτοκίνητο «κλείνει το μάτι» ως ένδειξη αποχαιρετισμού.

Το e:Ny1 χρησιμοποιεί το Honda Connect για εύκολη διαχείριση της φόρτισης στο σπίτι ή σε σταθμό φόρτισης, από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Και προσαρμόζεται σε διαφορετικά περιβάλλοντα φόρτισης και να αποφεύγεται η αποτυχία φόρτισης εξ αιτίας διακυμάνσεων της τάσης του δικτύου ή υπερβολικής ισχύος. Το σύστημα επιτρέπει στους χρήστες να ρυθμίζουν το μέγιστο ρεύμα φόρτισης ανάλογα με την υποδομή για τις ρυθμίσεις «Home» και «Away». Με τρία επίπεδα, από το «LOW» που περιορίζει το ρεύμα στα 6 αμπέρ, έως το «HIGH» που επιτρέπει τη φόρτιση με το μέγιστο ρεύμα του συνδεδεμένου φορτιστή.

Ποιοτικό και άνετο εσωτερικό

Με έμφαση στην άνεση και την ποιότητα, η καμπίνα των επιβατών έχει ατμοσφαιρικό φωτισμό και ανανεωμένα καθίσματα. Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και η απλή διάταξη των μπουτόν επιλογής ταχυτήτων Drive, Park και Neutral, δίπλα στον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, βοηθούν στην εύκολη προσαρμογή στο περιβάλλον του μοντέλου.

Στο ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 15,1 ιντσών, η οποία παρέχει πρόσβαση στα μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Μέσω μιας νέας διεπαφής χωρισμένης σε ζώνες, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το νέο μοντέλο. Μια δεύτερη οθόνη 10,25 ιντσών φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το Σύστημα Διάχυσης Αέρα (Air Diffusion System) της Honda, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο HR-V, κατευθύνει τον αέρα μακριά από τους επιβάτες. Για να τους προστατεύσει από τη θερμή και ψυχρή ακτινοβολία από τα πλαϊνά παράθυρα. Ενώ παράλληλα προσφέρει την αναζωογονητική αίσθηση του φυσικού αέρα. Το σύστημα διοχετεύει τη ροή του αέρα στα πλευρικά παράθυρα και την οροφή του οχήματος, δημιουργώντας μια ήπια δίνη ώστε η ροή του αέρα να μην πέφτει απευθείας πάνω στους επιβάτες.

Στις εκδόσεις Advance, η πανοραμική οροφή δημιουργεί μια αίσθηση κάμπριο μοντέλου. Με ενεργειακό γυαλί νέας γενιάς αποκαλούμενο και ως γυαλί χαμηλής εκπομπής (low-E). Είναι ένα εξαιρετικά εξελιγμένο υλικό με επίστρωση μικροσκοπικών μεταλλικών οξειδίων. Για τη βελτίωση της θερμικής απόδοσης, καθώς και για τη μείωση των επιπέδων υπέρυθρης και υπεριώδους ακτινοβολίας μέσα στην καμπίνα.

Παρουσίαση: Honda e:Ny1 Δυναμικό και κομψό

Συστήματα κίνησης και πλαισίου για δυναμικές επιδόσεις

Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης του e:Ny1 δίνου απολαυστική οδηγική εμπειρία και  εμπιστοσύνη. Το «κλειδί» σε όλο αυτό είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εφαρμογή της πλατφόρμας υψηλών επιδόσεων e:N Architecture F της Honda. Το γράμμα «F» στην αρθρωτή πλατφόρμα (από τη λέξη Front) υποδηλώνει την εγκατάσταση του κινητήρα μπροστά και την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Στην πλατφόρμα F, η έξυπνη διάταξη του συστήματος κίνησης «τρία σε ένα», με τη μονάδα μετάδοσης ισχύος, τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, έχει συνολικό βάρος μόλις 77,4 κιλά και είναι πάνω από τον εμπρός άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204 ίππων με αποδοτικότητα που φτάνει 92%. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα του e:Ny1 είναι 160 χλμ./ώρα.

Αυτή η δυναμική διάταξη υποστηρίζει ένα ελαφρύ αλλά άκαμπτο πλαίσιο αμαξώματος. Από ένα μείγμα χαλύβων υψηλής αντοχής, με το 47% (κατά βάρος) του αμαξώματος του μοντέλου να αποτελείται από αυτά τα υλικά. Η στρατηγική χρήση τους γύρω από το όχημα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας και τη μείωση του βάρους. Με το e:Ny1 να είναι πάνω από 100 κιλά ελαφρύτερο από ορισμένους ευρωπαίους ανταγωνιστές του.

Η συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 68,8 kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου, δίνει αυτονομία έως 412 χλμ (WLTP), ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή DC και υποδοχή CCS. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την προσθήκη 100 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά. Σε στάνταρ οικιακό φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), η φόρτιση 10-80% μπορεί θέλει 6 ώρες.

Δυναμική συμπεριφορά e:Ny1

Το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας της Honda διασφαλίζει μία ομαλή και γραμμική αίσθηση του τιμονιού. Και κάνει το τιμόνι ελαφρύ και ευέλικτο στις χαμηλές ταχύτητες και πιο σφικτό στις υψηλότερες ταχύτητες. Μια εξέλιξη ειδικά για την ευρωπαϊκή έκδοση του e:Ny1.

Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Sport, Normal και Econ Drive) επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόζει την απόδοση του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Econ μειώνει την απόκριση του γκαζιού, δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση ενέργειας. Ταυτόχρονα ρυθμίζει τον κλιματισμό, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι για να διατηρεί μία ευχάριστη θερμοκρασία και πιο οικονομική οδήγηση. Αντίθετα, η λειτουργία Sport προσφέρει μια πιο συναρπαστική εμπειρία με ιδιαίτερα άμεση επιτάχυνση. Ενώ η λειτουργία Normal παρέχει μια βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων και πλήρους άνεσης στην καμπίνα.

Δείτε τιμές και εξοπλισμούς για τα Honda CR-V, ZR-V και e:Ny1

Παρουσίαση: Honda e:Ny1 Δυναμικό και κομψό

Ασφάλεια και υποστήριξη του οδηγού

Το e:Ny1 είναι το νεότερο μοντέλο που διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό τη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING. Η οποία χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία καμερών και σόναρ της μάρκας. Η εμπρός κάμερα έχει ευρυγώνιο φακό με οριζόντια γωνία θέασης 100 μοιρών. Που μαζί με ένα τσιπ επεξεργασίας εικόνας υψηλής ταχύτητας ανιχνεύει με ακρίβεια εμπόδια για το Collision Mitigation Braking System και άλλα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Μια άλλη κάμερα στο πίσω μέρος και μία σε κάθε εξωτερικό καθρέπτη, καλύπτουν όλο το περιβάλλον γύρω από το μοντέλο στις εκδόσεις Advance.

Το σύστημα υποστηρίζουν δώδεκα αισθητήρες σόναρ γύρω από το αυτοκίνητο (τέσσερις σε κάθε προφυλακτήρα και δύο σε κάθε πλευρά) ώστε το e:Ny1 να αντιλαμβάνεται ό,τι υπάρχει γύρω του.

Έτσι το μοντέλο έχει Road Departure Mitigation System, για προειδοποίηση του οδηγού σε  παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς φλας. Το Lane Keep Assist System βοηθά να μείνει μέσα στη λωρίδα του. Παράλληλα το Traffic Jam Assist μειώνει το φόρτο του οδηγού σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλές ταχύτητες και το Traffic Sign Recognition System αναγνωρίζει τις πινακίδες οδοσήμανσης και τις προβάλλει στον πίνακα οργάνων. Τέλος το Driver Attention Monitor ειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύει ότι η προσοχή του στο δρόμο είναι μειωμένη. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα που καταγράφει τις διορθωτικές κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι. Προκειμένου να διατηρήσει το αυτοκίνητο στη σωστή θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας. Εάν διαπιστώσει ασυνήθιστη δραστηριότητα με συνεχείς διορθωτικές παρεμβάσεις, το σύστημα θα προτρέψει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.

 

abb_img