Η Porsche 911 Dakar είναι ίσως η πιο ωμή και περιπετειώδης εκδοχή της σειράς 911, χωρίς όμως να θυσιάζει την υψηλή απόδοση ισχύος και επιδόσεων, που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Porsche. Το τελευταίο μοντέλο ολοκληρώθηκε πλήρως τον Νοέμβριο του 2024, αλλά τώρα επιστρέφει με μια νέα υβριδική τεχνολογία, η οποία πρωτοεμφανίστηκε στην GTS T-Hybrid.
Στην πρώτη γενιά της 911 Dakar, χρησιμοποιήθηκε ο 3λιτρος twin-turbo κινητήρας της Carrera 4 GTS, με ισχύ 480 ίππους και ροπή 570 Nm. Η δύναμη μεταδιδόταν και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα και με την τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 245 χλμ./ώρα.
Με την εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας από την GTS, η νέα 911 Dakar αποκτά ακόμα περισσότερη δύναμη. Ο εξακύλινδρος Boxer κινητήρας, αυξάνει τον κυβισμό του κατά 600 κ.εκ, φτάνοντας τους 485 ίππους και 570 Nm ροπής.
Συνδυάζοντας τον με τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία των 1,9 kWh χωρητικότητας, η συνολική ισχύς, φτάνει τους 541 ίππους και η ροπή τα 610 Nm. Η υβριδική τεχνολογία δεν απαιτεί εξωτερική φόρτιση, αλλά δεν επιτρέπει την κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Η Porsche δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τα ακριβή νούμερα επιδόσεων της νέας έκδοσης. Ωστόσο, δεδομένου ότι η GTS επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 310 χλμ./ώρα, η 911 Dakar πιθανότατα θα είναι ελαφρώς πιο αργή, λόγω του υπερυψωμένου και όχι μόνο εκτός δρόμου σχεδιασμού της, του μεγαλύτερου βάρους και των ειδικών χωμάτινων ελαστικών της. Η τελική ταχύτητα και εδώ θα παραμείνει περιορισμένη.
Η προηγούμενη έκδοση της 911 Dakar, κυκλοφόρησε σε μόλις 2.500 μονάδες, οπότε είναι πιθανό και η νέα έκδοση, να έχει περιορισμένη διαθεσιμότητα. Η τιμή της, ωστόσο, μπορεί να είναι ακόμα υψηλότερη.
Το τελευταίο μοντέλο της σειράς, έφερε έναν εμβληματικό χρωματικό συνδυασμό κίτρινου και μπλε, εμπνευσμένο από την 911 που κέρδισε το ράλι Paris-Dakar το 1984, με οδηγούς τους René Metge και Dominique Lemoyne. Αυτό το μοναδικό σχέδιο, δημιουργήθηκε στο χέρι, από το τμήμα εξατομίκευσης Sonderwunsch της Porsche.
Δείτε ακόμη: Η Porsche Taycan κάνει νέο παγκόσμιο ρεκόρ Drift για Ηλεκτρικά Οχήματα