Ανάλυση: Πόσο προσιτή είναι τελικά η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα;

Οι New York Times είχαν δημοσιεύσει πρόσφατα ένα άρθρο, σύμφωνα με το οποίο, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι προσιτά για τους περισσότερους καταναλωτές, εκτός αν στο άμεσο μέλλον κατεβεί η τιμή τους.

Το άρθρο επικεντρώθηκε στην απόφαση του Αμερικανού Προέδρου, Τζο Μπάιντεν, να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πυλώνα της πολιτικής του για το Κλίμα, καθώς και στο να επισημάνει ότι τα κυβερνητικά κίνητρα βοηθούν κυρίως εύπορους αγοραστές και όχι τον μέσο αγοραστή και τις μέσες οικογένειες.

Διαβάστε επίσης: Έρευνα: Τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν 1,6 φορές περισσότερο από τα θερμικά στο service

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, τα EVs σήμερα είναι πολύ πιο οικονομικά από ό,τι πριν από πέντε χρόνια και συνεχίζουν σταδιακά να γίνονται όλο και πιο προσιτά.

Σε μια ενδεχόμενη αγορά θα πρέπει να υπολογιστεί και το μακροπρόθεσμο κόστος της ιδιοκτησίας

εμβέλεια

Το άρθρο ανέφερε ότι πολλοί Αμερικανοί δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τη μεγάλη επένδυση που απαιτείται για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, αλλά και του Cleantechnica.com πρόκειται για ένα γεγονός που ισχύει αντίστοιχα και για τα θερμικά αυτοκίνητα.

Ο μέσος Αμερικανός δεν αγοράζει νέα αυτοκίνητα, επειδή είναι πολύ ακριβά. Έτσι, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο μέσος Αμερικανός δεν θα είναι σε θέση να αγοράσει ένα ολοκαίνουργιο EV, παρά και το γεγονός ότι το μακροπρόθεσμο κόστος ιδιοκτησίας του μπορεί να ευνοήσει σε μεγάλο βαθμό το πορτοφόλι του στο πεδίο των ιδιωτικών του μετακινήσεων.

Που κυμαίνονται οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πως το λειτουργικό και περιβαλλοντικό κόστος μπορούν να βοηθήσουν στην απόφαση της αγοράς

Το Tesla Model 3 Standard Range Plus κοστίζει 39.990 δολάρια, αλλά ανάλογα με τα πολιτειακά και ομοσπονδιακά κίνητρα, ο αριθμός αυτός μπορεί να μειωθεί έως και στα $35,690.

Στη λίστα των 15 φθηνότερων πολυτελών αυτοκινήτων, οι τιμές βρίσκονται πολύ κοντά στο Tesla Model 3 όσον αφορά στο αρχικό τους κόστος. Ορισμένα έχουν χαμηλότερη τιμή από τα 39.99 δολάρια, ενώ άλλα δεν ξεπερνούν τα 35.690 δολάρια.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι τιμές όλων των αυτοκινήτων της λίστας του Car and Driver ήταν χαμηλότερες από την τιμή 39,990 δολαρίων της Tesla που ανήκει στο βασικό Model 3.

Ωστόσο, η πλειοψηφία των πολυτελών αυτοκινήτων είναι πιο ακριβά και πολλά «μη πολυτελή» είναι επίσης πιο ακριβά.

Επιπλέον, το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος ενός EV σημαίνει ότι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός βασικού Model 3 είναι χαμηλότερο από πολλά θερμικά αυτοκίνητα.

Το ερώτημα τελικά είναι αν κάποιος θα προτιμούσε να επιλέξει ένα πολυτελές αυτοκίνητο που ρυπαίνει τον πλανήτη ή ένα ηλεκτρικό όχημα που μπορεί να κοστίσει λίγο περισσότερο εκ των προτέρων (ή και όχι) και στη συνέχεια να μην χρειάζεται να πληρώσει επιπλέον για φυσικό αέριο, σέρβις ή για τις ανάγκες της μακροχρόνιας συντήρησης.

Ούτε τα ηλεκτρικά, ούτε τα θερμικά αυτοκίνητα είναι για όλους

EV Charging

Ο παραπάνω τίτλος ισχύει για όλους όσοι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα αυτοκίνητο.

Επομένως, η επιλογή αγοράς δεν είναι αυτή τη στιγμή, ανεξάρτητα από το ποιο είναι το σύστημα κίνησης του, ο καθοριστικότερος παράγοντας για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Στην πραγματικότητα, ο αρθρογράφος στους New York Times επεσήμανε πώς η κυβέρνηση Μπάιντεν θα μπορούσε να βοηθήσει να καταστούν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά.

Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο κίνητρο που να μετατρέπεται σε έκπτωση που μειώνει την τιμή αγοράς. Αυτό είναι άλλωστε μέρος της πρότασης του Μπάιντεν που προσπαθεί να προωθήσει στο Κογκρέσο.

Μερικές πρόσθετες σκέψεις

Η ιδέα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι μόνο για τους πλούσιους επικρατεί εδώ και πολλά χρόνια, αλλά πλέον, αρχίζει να εξασθενεί αυτή η πεποίθηση.

Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει τριπλασιαστεί ή τετραπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, ενώ το κόστος της αρχικής τους τιμής έχει μειωθεί περίπου στο μισό. Τα δεδομένα που ίσχυαν πριν από πέντε χρόνια, δεν ισχύουν πια.

Και παρόλο που το Tesla είναι αυτή τη στιγμή το EV με τις καλύτερες πωλήσεις στην αγορά, υπάρχουν και άλλα EVs εκτός από το Tesla που προσφέρουν παρόμοια τιμή και εύρος.

Τα νέα αυτοκίνητα δεν είναι προσιτά σε όλους και στην πραγματικότητα, δεν είναι για τους περισσότερους ανθρώπους.

Διαβάστε επίσης: Τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 70% χαμηλότερους ρύπους σε σχέση με τα θερμικά

Ωστόσο, όλο και περισσότεροι άνθρωποι που βρίσκονται στο δρόμο για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, θα έχουν την δυνατότητα να το αποκτήσουν και πιθανότατα θα είναι και πολύ πιο ικανοποιημένοι με την αγορά τους αν συμπεριλάβει κανείς στην εξίσωση και τα μακροπρόθεσμα οφέλη που θα αποκομίσουν.