Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας οριοθετεί την κυκλοφορία στους δρόμους μας, για να μην κάνει ο καθένας τα… δικά του. Επιπλέον, ενισχύει την οδική ασφάλεια και προσπαθεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα. Όπως έχουμε γράψει και σε άλλα άρθρα μας, η κατάσταση στους δρόμους έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο.
Πλήθος οδηγών θεωρούν ότι ο δρόμος τους «ανήκει» και οδηγούν σαν… παλαβοί, ακόμη και με προσπέρασμα από δεξιά. Μία συμπεριφορά με πολλούς κινδύνους, η οποία μπορεί να προκαλέσει σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
Τροχαία δυστυχήματα: Μη χρήση ζώνης = θάνατος!
Νέα τάση η προσπέραση από δεξιά
Μάλιστα, μία επικίνδυνη συνήθεια των οδηγών είναι η προσπέραση από δεξιά. Ο Κ.Ο.Κ. ορίζει ότι ο οδηγός μπορεί να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα, μόνο αν δεν δημιουργεί κίνδυνο ή δεν ενοχλεί την κυκλοφορία. Σαφώς και πρέπει να ενημερώσει τους άλλους χρήστες του δρόμου για την πρόθεση του, μέσω των φλας του αυτοκινήτου.
Ο ήλιος βλάπτει σοβαρά το… αυτοκίνητο!
Ο οδηγός πρέπει να προσπερνά σε γενικές γραμμές από τα αριστερά. Υπάρχει όμως μία εξαίρεση. Ένας οδηγός μπορεί να προσπεράσει από τα δεξιά στην περίπτωση που ο προπορευόμενος οδηγός έχει ενημερώσει ότι θα στρίψει αριστερά. Και σε αυτή την περίπτωση βέβαια πρέπει να είστε προσεκτικοί.
Επικίνδυνη οδήγηση: Το 23% των νέων χαζεύει video… οδηγώντας!
Η ασφάλεια πάνω από όλα!
Η προσπέραση από αριστερά ενισχύει την οδική ασφάλεια. Στοιχείο επιβεβαιωμένο και στην πράξη πολλές φορές. Γιατί στην περίπτωση που κάποιος θέλει να προσπεράσει από δεξιά, υπάρχει κίνδυνος ο οδηγός του οχήματος που πραγματοποιεί τον ελιγμό, να μην έχει δει σωστά την κυκλοφορία του δεξιού ρεύματος. Έτσι, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με ένα όχημα που κινείται πιο αργά ή έχει σταθμεύσει λόγω βλάβης.
Σημαντικό ρόλο παίζει και η θέση του οδηγού, η οποία είναι στα αριστερά. Η διάταξη αυτή περιορίζει την ορατότητα προς τα δεξιά. Τέλος, το προσπέρασμα από δεξιά χωρίς λόγο, επιφέρει διοικητικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ και 3 βαθμούς ποινής στο point system.