Τροχαία δυστυχήματα: Μη χρήση ζώνης = θάνατος!

Τα τελευταία χρόνια, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι η κύρια αιτία θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα, ειδικά στους οδηγούς φορτηγών.

Ακούστε το άρθρο

Η ζώνη ασφαλείας σώζει ζωές. Θα το επαναλαμβάνουμε συνεχώς, καθώς είναι στην κυριολεξία ζήτημα ζωής και θανάτου. Πόσο μάλλον, όταν το ποσοστό των θανάτων που προκύπτουν από τροχαία δυστυχήματα παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με έναν από τους λόγους να είναι η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, την οποία πολλοί οδηγοί δεν χρησιμοποιούν.

Μάλιστα, χρόνο με το χρόνο το ποσοστό μεγαλώνει και ο αριθμός των νεκρών στους δρόμους όλο και αυξάνεται. Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) πραγματοποίησε μελέτη, η οποία ανέδειξε το επίπεδο προστασίας των επιβατών κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Τροχαία ατυχήματα: 5 προτάσεις για τη μείωση των θανάτων

Οι οδηγοί φορτηγών στην πρώτη θέση της λίστας

Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση ανέδειξε ένα ενδιαφέρον στοιχείο που αφορά την κατηγορία των οδηγών φορτηγών. Ειδικότερα, η εν λόγω κατηγορία ήταν εκείνη με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων, από όλες τις κατηγορίες οχημάτων τα τελευταία 20 χρόνια.

Μάλιστα, το 2021, το 60% των οδηγών φορτηγών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας, αναδεικνύοντας ένα σημαντικό πρόβλημα.

Η τεχνητή νοημοσύνη μειώνει τα τροχαία ατυχήματα

Κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι νεκροί στους δρόμους

Ωστόσο, μεγάλο είναι το ποσοστό θανάτων και στην κατηγορία των οδηγών επιβατικών οχημάτων που δεν φορούν ζώνης ασφαλείας. Πιο αναλυτικά, ο αριθμός των ατόμων που σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα και δε φορούσε ζώνη από το 2018 μέχρι και το 2021, είναι μεγάλος.

Για την ακρίβεια, το 2018 έχασαν τη ζωή τους 9.545 άτομα. Το 2021, 11.813 επιβαίνοντες οχημάτων που έχασαν την ζωή τους σε τροχαία δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Τροχαία ατυχήματα: Σοκάρουν οι αριθμοί με θύματα παιδιά στην ΕΕ

Το βράδυ τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα

Σύμφωνα με τα δεδομένα της έκθεσης, με την πάροδο των ετών οι περισσότεροι θάνατοι συμβαίνουν κυρίως τις νυχτερινές ώρες παρά τις πρωινές. Το 2021, το 57% των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στην άσφαλτο το βράδυ, δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Η ζώνη στα αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα σημαντική, αποτελώντας το πιο βασικό σύστημα ασφάλειας σε αυτά. Μάλιστα, η μη χρήση της ζώνης καθιστά τα υπόλοιπα υποσυστήματα ασφαλείας επί της ουσίας… άχρηστα.

Για τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα φταίει το αλκοόλ

Η ζώνη ασφαλείας έχει σώσει… 1.000.000 ανθρώπους

Για παράδειγμα, οι αερόσακοι, οι οποίοι είναι επίσης σημαντικοί, μπορούν να γίνουν επικίνδυνοι για τον οδηγό και τους επιβάτες αν δεν φορούν τη ζώνη ασφαλείας.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι η ζώνης ασφαλείας έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1959, από την σουηδική εταιρεία Volvo. Έκτοτε, σύμφωνα με στοιχεία, έχει «σώσει» τη ζωή 1 εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως.

abb_img