Στροφή στο υδρογόνο για την Ευρώπη (;)

Στο υδρογόνο, ως καθαρό καύσιμο, φαίνεται ότι στρέφεται η Ευρώπη τόσο για τα επιβατικά όσο και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Ακούστε το άρθρο

Η Ευρώπη επιδεικνύει αυξημένο ενδιαφέρον για τη λειτουργία του υδρογόνου ως καθαρού καυσίμου. Η στροφή, μάλιστα, προς το υδρογόνο έγινε μετά την αδυναμία της λειτουργίας των μπαταριών ως πηγή ενέργειας για ελαφρά αλλά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Ενδεικτική, λοιπόν, της στροφής προς το συγκεκριμένο καύσιμο είναι η επένδυση όλο και περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών στην τεχνολογία κυψελών υδρογόνου.

Έρευνα: Απίθανη η χρήση κυψελών υδρογόνου στα αυτοκίνητα

Οι στόχοι της Ε.Ε. σχετικά με το υδρογόνο

Η ευρωπαϊκή επιτροπή και οι επικεφαλής των εταιρειών, οι οποίες ασχολούνται με το υδρογόνο, επιθυμούν την αύξηση των δοκιμών, των ερευνών αλλά και την παραγωγή του καυσίμου ως το 2025. Επιπλέον, στοχεύουν έως το 2030 στην παραγωγή 10.000.000 τόνων ανανεώσιμου υδρογόνου ετησίως. Ουσιαστικά, επιθυμούν την ανεξαρτητοποίηση της Ευρώπης από το φυσικό αέριο.

Κατά την επιτροπή, μετά την επίτευξη των ανωτέρων στόχων, θα είναι ευκολότερη η παραγωγή μεγάλης κλίμακας καθαρού υδρογόνου. Ακόμη, όσο πλησιάζει η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων, τόσο μεγαλύτερο έδαφος θα αποκτά η ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου.

Είναι το υδρογόνο το καύσιμο που θα κυριαρχήσει;

Τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου

Το υδρογόνο θα προσφέρει σημαντική λύση στα προβλήματα της αυτονομίας των φορτηγών. Συγκεκριμένα, τα φορτηγά με βάρος άνω των 3,5 τόνων παρουσιάζουν αυξημένες ενεργειακές ανάγκες και «υποφέρουν» από το μικρό εύρος αυτονομίας.

Ήδη, μάλιστα, αρκετά μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας κυκλοφορούν στους δρόμους, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν στην εξέλιξη τους.

Επιπλέον, τα μοντέλα τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου εκτός από οικολογικά είναι και αρκετά οικονομικά. Για παράδειγμα το Toyota Mirai, για 100 χιλιόμετρα καταναλώνει λιγότερο από 1 κιλό υδρογόνου.

Το Toyota Mirai χωρίς… οδηγό!

Πόσο θα κοστίζουν τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα;

Αν και η κατασκευή σταθμών ανεφοδιασμού για το υδρογόνο παραμένει σταθερή, τα επόμενα χρόνια αναμένουμε σημαντική αύξηση. Συγκεκριμένα, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα δούμε την κατασκευή σημαντικού αριθμού σταθμών ανεφοδιασμού, σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Για την ακρίβεια, έναν σταθμό για κάθε 150 χιλιόμετρα.

Κίνα: Οι επενδύσεις στο υδρογόνο είναι το μέλλον

Στην Ολλανδία υπάρχουν ήδη 14 πρατήρια υδρογόνου και τον επόμενο χρόνο θα διπλασιαστούν. Επιπλέον, το κόστος κτήσης ενός αυτοκινήτου, το οποίο καταναλώνει υδρογόνο παρουσιάζει μείωση. Συγκεκριμένα, το Toyota Mirai κοστίζει πλέον 63.900 ευρώ, δηλαδή -20% λιγότερο από την αρχική του τιμή.

 

abb_img