Στον Σαρωνικό το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα

DNV και Saronic Ferries συνεργάζονται για το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο στη χώρα μας, το οποίο προορίζεται για τον Αργοσαρωνικό.

Ακούστε το άρθρο

Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν DNV και Saronic Ferries, με στόχο το ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα. Ο νορβηγικός νηογνώμονας και η ακτοπλοϊκή εταιρεία συμφώνησαν στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2022».

Η συνεργασία μεταξύ των δύο στοχεύει στην ανάπτυξη ηλεκτρικών επιβατικών πλοίων μικρών αποστάσεων στην περιοχή του Αργοσαρωνικού. Σύμφωνα με τη DNV, η χρήση αμιγώς ηλεκτρικών πλοίων ή υβριδικών πλοίων, είναι συχνή για δρομολόγια μικρών αποστάσεων. Μάλιστα, προσφέρει πλεονεκτήματα όπως η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, λιγότερο θόρυβο, αλλά και κραδασμούς.

Candela P-8 Voyager: Ένα σκάφος έτοιμο για… πτήσεις!

Ο στόχος της συνεργασίας DNV και Saronic Ferries

Απώτερος στόχος της συνεργασίας είναι ένας στόλος με μηδενικές εκπομπές ρύπων, μέχρι το 2040 σε όλους τους προορισμούς, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Γιώργου Παπαϊωαννίδη, επίσης συνεργάτη της Saronic Ferries.

Ο Ιωσήφ Λεφάκης, συνεργάτης της Saronic Ferries:

Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με προνοητικούς φορείς, όπως η DNV και να υλοποιήσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα, για τα νησιά του Σαρωνικού».

Σχετικά με το κόστος της κατασκευής του δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες, ωστόσο ο υπολογισμός του κόστους θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού.

Elfly: Ηλεκτρικό υδροπλάνο από τη Νορβηγία!

Τα 3 στάδια της συνεργασίας

Όπως ανέφερε ο κ. Λεφάκης το εγχείρημα έχει ξεκινήσει ήδη εδώ και 14 μήνες, με τη συνεργασία να πραγματοποιείται σε τρία στάδια. Το πρώτο είναι προφανώς ο σχεδιασμός του πλοίου, το δεύτερο η επίβλεψη της κατασκευής και το τρίτο η ένταξή του στην κλάση του DNV.

Ακόμα δεν είναι γνωστό εάν η κατασκευή του θα λάβει χώρα σε κάποιο ελληνικό ναυπηγείο. Το στοιχείο αυτό θα το καθορίσουν οι μελλοντικές εξελίξεις στην αγορά, καθώς και οι προκλήσεις που θα προκύψουν.

Το στέλεχος του DNV σε Νοτιοανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, Δημήτρης Δεδεψίδης δήλωσε:

«Με τη σημερινή συμφωνία, η ακτοπλοϊκή εταιρεία οδηγεί τις εξελίξεις στην πράσινη μετάβαση, καθώς δεν υπάρχει προς το παρόν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Με τη σημερινή συνεργασία οδηγούμε την αγορά προς τα ηλεκτρικά πλοία».

Τα λιμάνια ως απαραίτητη προϋπόθεση

Σημαντική προϋπόθεση της κατασκευής του ηλεκτρικού πλοίου, είναι οι άρτιες λιμενικές υποδομές. Ωστόσο, τα ελληνικά λιμάνια δεν είναι ακόμα έτοιμα. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι η εταιρεία Saronic Ferries έχει βάση το λιμάνι του Πειραιά, αφού εκεί υπάρχει το απαιτούμενο ρεύμα.

abb_img