Τα αυτοκίνητα υγρών καυσίμων παράγουν έως και 400 φορές περισσότερα απόβλητα

Σύμφωνα με μελέτη της ΜΚΟ “Transport & Environment (T&E)“ με έδρα τις Βρυξέλες μια μπαταρία λιθίου ηλεκτρικού οχήματος χρησιμοποιεί μέχρι 30 κιλά πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένης και της ανακύκλωσης, σε σύγκριση με τα 17.000 λίτρα βενζίνης που καταναλώνονται από ένα μέσο αυτοκίνητο.

Η έρευνα της Transport & Environment κατέληξε συνεπώς στο συμπέρασμα ότι τα οχήματα ορυκτών καυσίμων αποβάλλουν εκατοντάδες φορές περισσότερες πρώτες ύλες σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα.

Συμπέρασμα, που αποδεικνύει ότι η αντικατάσταση των αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων με ηλεκτρικά οχήματα θα επιφέρει πολλά οφέλη στο περιβάλλον.

Όπως διαφάνηκε από την έρευνα, οι μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και τα υλικά που χρησιμοποιούν είναι πολύ ανώτερα αναφορικά με τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες από τη χρήση του πετρελαίου.      

Κατά τη διάρκεια της μέσης διάρκειας ζωής ενός οχήματος, το βάρος της βενζίνης ή του ντίζελ που καίγεται είναι περίπου 300-400 φορές μεγαλύτερο από τη συνολική ποσότητα των μετάλλων κυψέλης μπαταρίας που δεν μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.

Η δημοσίευση του report συμπίπτει χρονικά με τις τελευταίες ανακοινώσεις μεγάλων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συγκεκριμένα της Jaguar, της Ford και της Volvo ότι τα επόμενα χρόνια θα ακολουθήσουν στρατηγική πλήρους εξηλεκτρισμού του στόλου τους.

Ο Lucien Mathieu, αναλυτής μεταφορών και ηλεκτρονικής κινητικότητας στην Transport & Environment, δήλωσε: «Όταν πρόκειται για πρώτες ύλες δεν υπάρχει απλώς καμία σύγκριση. Κατά τη διάρκεια ζωής του, ένα μέσο αυτοκίνητο ορυκτών καυσίμων καίει το ισοδύναμο μιας στοίβας βαρελιών πετρελαίου ύψους 25 ορόφων. Εάν λάβουμε υπόψη την ανακύκλωση υλικών μπαταρίας, θα χαθούν μόνο περίπου 30 κιλά μετάλλων – περίπου το μέγεθος μίας μπάλας ποδοσφαίρου.

Κατανάλωση υλικών κατά τη διάρκεια ζωής τους

Σύμφωνα με τον Guardian ο Lucien Mathieu τόνισε επίσης ότι “η προηγούμενη ανάλυσή μας έδειξε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εκπέμπουν 64% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων όλων των διαφορετικών σταδίων, όπως η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και η παραγωγή καυσίμων, αλλά αυτό δεν έχει αποτινάξει το επιχείρημα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών. Η ανάλυσή μας δείχνει ότι οι ανάγκες για πρώτες ύλες για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ λιγότερες σε σύγκριση με τα καύσιμα που καίγονται από αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων, τα οποία, σε αντίθεση με τις μπαταρίες δεν μπορούν να ανακυκλωθούν”.

Διαβάστε ακόμα: Ποιες χώρες έχουν τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (γράφημα)

Σχετικά με τη συνολική ενεργειακή απόδοση των οχημάτων, οι υπολογισμοί της Transport & Environment δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μπαταρίες χρησιμοποιούν 58% λιγότερη ενέργεια από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια ζωής του και εκπέμπουν 64% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.

Παρά τα σημαντικά οφέλη, η επιταχυνόμενη στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα συνεπάγεται κάποιο περιβαλλοντικό κόστος.

Συγκεκριμένα, η υψηλότερη παραγωγή μπαταριών θα απαιτήσει περισσότερη εξόρυξη ορυκτών όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο.

Ωστόσο, η Transport & Environment υποστήριξε ότι το κόστος της εξόρυξης πετρελαίου για καύσιμα αντιπροσωπεύει ένα πολύ μεγαλύτερο κόστος για περιβάλλον.

Πρόσφατα

Δημοφιλή