Η αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται να αλλάζει τον τρόπο που οι καταναλωτές βιώνουν τη διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου. Σύμφωνα με έρευνα τουCar Buyer Journal της Cox Automotive, οι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρουν υψηλότερη ικανοποίηση σε σχέση με τη διαδικασία αγοράς συγκριτικά με τους αγοραστές παραδοσιακών οχημάτων εσωτερικής καύσης.
Πιο συγκεκριμένα, το 69% των πελατών ήταν πολύ ικανοποιημένοι με τη διαδικασία, ενώ πέρσι ήταν στο 61%. Μάλιστα, ο αριθμός των ικανοποιήμενων αγοραστών για νέα οχήματα σημείωσε αύξηση της τάξης του 73%, ενώ για τα μεταχειρισμένα το ποσοστό άγγιξε το 68%.
ΕΕ: 3 εκ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα τη δεκαετία 2013-2022
Οι περισσότεροι νέοι αγοραστές δηλώνουν ικανοποίηση
Επιπλέον, το 80% των νέων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρουν πολύ υψηλή ικανοποίηση από τη διαδικασία αγοράς. Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι πελάτες κλίνουν προς μια πολυκαναλική προσέγγιση ή έναν συνδυασμό αγορών μέσω διαδικτύου και καταστημάτων.
Ειδικότερα, μόνο το 43% των αγοραστών αυτοκινήτων ολοκλήρωσαν στο κατάστημα και στο διαδίκτυο. Παράλληλα, το 21% δήλωσε πως θα προτιμούσε μία διαδικτυακή εμπειρία εξ ολοκλήρου, ενώ μόνο το 8% προτιμά την αγορά από το κατάστημα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ιόντων νατρίου
Πάντως, οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν την αγορά με φυσική παρουσία στο κατάστημα, καθώς είναι πιο γρήγορη και αποτελεσματική. Ο νέοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων ήταν πιο ικανοποιημένοι από αυτή την άποψη. Μάλιστα, το 77% να δηλώνει πολύ ικανοποιημένο με τον απαιτούμενο χρόνο. Στον αντίποδα, οι αγοραστές νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που ήταν ευχαριστημένοι με το χρόνο κατά τη διάρκεια της αγορά ήταν στο 59%.
Τι κλέβουν από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα… πωλούνται πιο γρήγορα
Μάλιστα, η μελέτη αποκαλύπτει πώς διαδικασία αφοράς ηλεκτρικού οχήματος είναι πιο γρήγορη, μέσω νέων εργαλείων και τεχνολογίας. Για την ακρίβεια, οι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων ξόδεψαν λιγότερες από 11 ώρες συνολικά. Δηλαδή, περίπου μία ώρα λιγότερο από εκείνους που αγόραζαν νέα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τέλος, συμπεραίνουμε πως η αύξηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων δεν επηρεάζει την επιλογή του οχήματος. Αλλά και την αίσθηση ικανοποίησης των καταναλωτών από τη διαδικασία αγοράς. Οι πολυκαναλικές προσεγγίσεις και η ταχύτητα παίζουν κεντρικό ρόλο στη νέα αυτή δυναμική της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πηγή: Electrek