Η δημοφιλία και οι τρόποι χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών έχουν διχάσει το Ηνωμένο Βασίλειο. Στην Αγγλία δεν μπορεί κανείς να μετακινηθεί με το ηλεκτρικό του πατίνι σε δημόσιο χώρο, καθώς, πλέον, απαγορεύεται από τον ΚΟΚ.
Από την άλλη πλευρά, πραγματοποιούνται κυβερνητικές δοκιμές σε 30 περιοχές του Λονδίνου από όπου μπορεί κανείς να ενοικιάσει ηλεκτρικό πατίνι για να μετακινηθεί, ενώ οι περιοχές αυτές αναμένεται σύντομα να αυξηθούν.
Η Transport for London έχει εγκρίνει τρεις εταιρείες μίσθωσης τις Lime, Tier και Dott.
Από τις τρεις, η Lime είναι η πιο επιτυχημένη. Η εταιρεία του Σαν Φρανσίσκο, η οποία ξεκίνησε με την ενοικίαση των πατινιών με κινητήρα και μεταφέρθηκε πρόσφατα και στα ηλεκτρικά ποδήλατα, είναι πλέον εγκατεστημένη σε 130 πόλεις παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και του Παρισιού.
Διαβάστε επίσης: H Bird παρουσίασε το νέο της e-bike
Η Tier με έδρα το Βερολίνο λειτουργεί, επίσης, στο Παρίσι και σε άλλες 100 πόλεις. Έχοντας ξεκινήσει με ηλεκτρικά πατίνια, τώρα έχει κάνει επέκταση σε ηλεκτρικά ποδήλατα.
Η Dott, που ιδρύθηκε στο Άμστερνταμ, είναι η μικρότερη από τις τρεις, και έχει τοποθετήσει ηλεκτρικά πατίνια μόνο σε 20 πόλεις.
Πώς μπορεί να ενοικιάσει κανείς αυτή τη στιγμή ένα ηλεκτρικό πατίνι στην Αγγλία
Θα πρέπει να είναι άνω των 18 ετών, να διαθέτει smartphone και, επειδή τα ηλεκτρικά πατίνια ταξινομούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο ως μηχανοκίνητα οχήματα, θα πρέπει να διαθέτει, επίσης, μια προσωρινή άδεια οδήγησης.
Όταν ο χρήστης μπει στην εκάστοτε εφαρμογή σαρώνει τον κωδικό QR και το ηλεκτρικό του πατίνι είναι έτοιμο για χρήση.
Καθεμία από τις τρεις μάρκες έχει ελαφρώς διαφορετικά πατίνια, αλλά ο νόμος απαιτεί να λειτουργούν τα εμπρός και τα πίσω φώτα και να έχει «ακουστικά συστήματα προειδοποίησης», γνωστότερο ως κουδούνι ποδηλάτου.
Τα φρένα λειτουργούν με μοχλό που βρίσκεται στο ύψος των δαχτύλων.
Η πρώτη προσπάθεια να ξεκινήσει ο αναβάτης συνήθως αποδεικνύει ότι το πατίνι δεν είναι και τόσο ελαφρύ όσο φαίνεται και αν θέλει να γλιτώσει τις αντιπαραθέσεις, αλλά και τα πρόστιμα, θα πρέπει να παραμείνει στον δρόμο και σε καμία περίπτωση στο πεζοδρόμιο.
Στον δρόμο με ένα ηλεκτρικό πατίνι
Η επιτάχυνση είναι αρκετά γρήγορη, με την πρώτη εμπειρία της οποίας ένας άπειρος αναβάτης ίσως βρεθεί προ εκπλήξεως.
Η διαδρομή είναι αρκετά άνετη με ένα ηλεκτρικό πατίνι. Αν και οι λακκούβες και οι σχάρες πάντα καραδοκούν στο οδόστρωμα, τα ελαστικά 12 ιντσών απορροφούν τους κραδασμούς αρκετά καλά.
Διαβάστε επίσης: Η πανδημία «εκτόξευσε» τις μετακινήσεις με e-bikes στις ΗΠΑ
Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται προσοχή διότι τα διερχόμενα αυτοκίνητα πολλές φορές έρχονται ιδιαίτερα κοντά, συχνά μην υπολογίζοντας τους καθρέπτες τους.
Τα ηλεκτρικά πατίνια “ήρθαν για να μείνουν” στο αστικό τοπίο;
Θα παραμείνουν τα ηλεκτρικά πατίνια στις πόλεις; Σε κάποιο βαθμό, έχουν ήδη γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή σε πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο.
Στην πραγματικότητα, αν κάποιος τα ενοικιάζει με την ώρα, δεν πρόκειται για καθόλου φθηνή μετακίνηση και δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορη.
Διαβάστε επίσης: Υποχρεωτική η χρήση του κράνους στα ηλεκτρικά πατίνια
Επιπλέον, η νομική σύγχυση και η αναπόφευκτη ρύθμιση, έχουν αρχίσει να δημιουργούν ερωτηματικά για το αν θα πρέπει να υπάρξει κάποια επανεξέταση και επαναπροσδιορισμός για το πως τα ηλεκτρικά πατίνια πρόκειται να εκπληρώσουν την υπόσχεσή τους και να βελτιώσουν τις αστικές μετακινήσεις και να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.