Η δημοφιλία και οι τρόποι χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών έχουν διχάσει το Ηνωμένο Βασίλειο. Στην Αγγλία δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρικά πατίνια σε δημόσιο χώρο, καθώς, πλέον, το απαγορεύει ο ΚΟΚ.
Από την άλλη πλευρά, “τρέχουν” κυβερνητικές δοκιμές σε 30 περιοχές του Λονδίνου από όπου κανείς νοικιάζει ηλεκτρικό πατίνι για τη μετακίνηση του, ενώ οι σύντομα θα είναι περισσότερες.
Η Transport for London έχει εγκρίνει τρεις εταιρείες μίσθωσης τις Lime, Tier και Dott.
Από τις τρεις, η Lime είναι η πιο επιτυχημένη. Η εταιρεία του Σαν Φρανσίσκο, η οποία ξεκίνησε με την ενοικίαση των πατινιών με κινητήρα και μεταφέρθηκε πρόσφατα και στα ηλεκτρικά ποδήλατα, είναι πλέον εγκατεστημένη σε 130 πόλεις παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και του Παρισιού.
H Bird παρουσίασε το νέο της e-bike
Η Tier με έδρα το Βερολίνο λειτουργεί, επίσης, στο Παρίσι και σε άλλες 100 πόλεις. Έχοντας ξεκινήσει με ηλεκτρικά πατίνια, τώρα έχει κάνει επέκταση σε ηλεκτρικά ποδήλατα.
Η Dott, είναι η μικρότερη από τις τρεις, και έχει τοποθετήσει ηλεκτρικά πατίνια μόνο σε 20 πόλεις.
Πώς μπορεί να ενοικιάσει κανείς αυτή τη στιγμή ένα ηλεκτρικό πατίνι στην Αγγλία
Θα πρέπει να είναι άνω των 18 ετών, να διαθέτει smartphone και, επειδή τα ηλεκτρικά πατίνια κυκλοφορούν στο Ηνωμένο Βασίλειο ως μηχανοκίνητα οχήματα, θα πρέπει να διαθέτει, επίσης, μια προσωρινή άδεια οδήγησης.
Όταν ο χρήστης μπει στην εκάστοτε εφαρμογή σαρώνει τον κωδικό QR και το ηλεκτρικό του πατίνι είναι έτοιμο για χρήση.
Καθεμία από τις τρεις μάρκες έχει ελαφρώς διαφορετικά πατίνια, αλλά ο νόμος θέλει να λειτουργούν τα εμπρός και τα πίσω φώτα και να έχει «ακουστικά συστήματα προειδοποίησης», γνωστότερο ως κουδούνι ποδηλάτου.
Τα φρένα λειτουργούν με μοχλό στο ύψος των δαχτύλων.
Η πρώτη προσπάθεια να ξεκινήσει ο αναβάτης συνήθως αποδεικνύει ότι το πατίνι δεν είναι και τόσο ελαφρύ και αν θέλει να γλιτώσει τις αντιπαραθέσεις, αλλά και τα πρόστιμα, θα πρέπει να παραμείνει στον δρόμο και σε καμία περίπτωση στο πεζοδρόμιο.
Στον δρόμο με ένα ηλεκτρικό πατίνι
Η επιτάχυνση είναι αρκετά γρήγορη, με την πρώτη εμπειρία της οποίας ένας άπειρος αναβάτης ίσως έρθει προ εκπλήξεως.
Η διαδρομή είναι αρκετά άνετη με ένα ηλεκτρικό πατίνι. Αν και οι λακκούβες και οι σχάρες πάντα καραδοκούν στο οδόστρωμα, τα ελαστικά 12 ιντσών απορροφούν τους κραδασμούς αρκετά καλά.
Η πανδημία «εκτόξευσε» τις μετακινήσεις με e-bikes στις ΗΠΑ
Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται προσοχή διότι τα διερχόμενα αυτοκίνητα πολλές φορές έρχονται ιδιαίτερα κοντά, συχνά μην υπολογίζοντας τους καθρέπτες τους.
Τα ηλεκτρικά πατίνια “ήρθαν για να μείνουν” στο αστικό τοπίο;
Θα παραμείνουν τα ηλεκτρικά πατίνια στις πόλεις; Σε κάποιο βαθμό, έχουν ήδη γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή σε πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο.
Στην πραγματικότητα, αν κάποιος τα ενοικιάζει με την ώρα, δεν είναι καθόλου φθηνή μετακίνηση και δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορη.
Υποχρεωτική η χρήση του κράνους στα ηλεκτρικά πατίνια
Επιπλέον, η νομική σύγχυση και η αναπόφευκτη ρύθμιση, δημιουργούν ερωτηματικά για το αν θα πρέπει να υπάρχει κάποια επανεξέταση και επαναπροσδιορισμός για το πως τα ηλεκτρικά πατίνια εκπληρώνουν την υπόσχεσή τους και βελτιώνουν τις αστικές μετακινήσεις και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.