Test Drive || Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS mHEV Auto: Ταξιδιάρα ψυχή!

Δοκιμάζουμε το ήπια υβριδικό και αυτόματο Ford Puma με τον 1.0 EcoBoost κινητήρα των 155 ίππων και απολαμβάνουμε μέχρι και... μασάζ.

Ακούστε το άρθρο

Η επιστροφή του Ford Puma ήταν εκκωφαντική, καθώς παραμένει με διαφορά το πιο όμορφο μοντέλο της Ford εδώ και χρόνια. Κι ας λένε κάποιοι… αντικειμενικοί ότι η «ομορφιά είναι υποκειμενική». Αφού συμφωνήσαμε ότι το Puma είναι ωραίο, ας δούμε και το γιατί.

Αρχικά, έχουμε να κάνουμε πλέον με ένα σπορ compact SUV. Κάποιοι έλεγαν λίγο «υποτιμητικά» ότι είναι απλά ένα «ελαφρώς υπερυψωμένο Fiesta», αλλά «ξεχνούσαν» να προσθέσουν ότι είναι σαφώς πιο εντυπωσιακό και ολοκληρωμένο. Το διαπιστώσαμε και με την έκδοση ST-Line που είχαμε στη διάθεση μας, με τα τονισμένα spoiler και τις εντυπωσιακές ζάντες των 18 ιντσών.

Test Drive || Ford Mustang Mach-E 351 PS: Mustang για πάντα!

Test Drive || Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS mHEV Auto: Ταξιδιάρα ψυχή!

Για την ακρίβεια, το Ford Puma είναι μυώδες, με δυναμικές ακμές και τονισμένες καμπύλες. Σε αυτό το σημείο, να αναφέρουμε ότι υπεύθυνος σχεδιασμού του νέου Puma, ήταν ο Έλληνας σχεδιαστής, Γιώργος Σαριδάκης.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του, με μήκος 4.186 χιλιοστά, πλάτος 1.805 χιλιοστά, ύψος 1.537 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.588 χιλιοστά, το Puma είναι ιδανικό για να κινηθείς παντού. Επιπλέον, η απόσταση των 166 χιλιοστών από το έδαφος, είναι επαρκής σε σχετικά χαλαρές off road συνθήκες. Και κάπως έτσι αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε το Puma και εκτός Αθηνών.

Test Drive || Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS mHEV Auto: Ταξιδιάρα ψυχή!

Ένα εσωτερικό αντάξιο των προσδοκιών 

Ξεκινώντας το ταξίδι μας, απολαμβάνουμε κυριολεκτικά υπηρεσίες 5 αστέρων στα ενδότερα του Ford Puma. Όχι δεν είναι υπερβολή! Ναι ΟΚ, το ξέρουμε ότι τα υλικά είναι ποιοτικά, η συναρμογή στιβαρή, η πρακτικότητα στα ύψη και η θέση οδήγησης άνετη. Όμως το κερασάκι στην τούρτα είναι το… μασάζ που προσφέρει το Puma σε οδηγό και συνοδηγό, στην έκδοση της δοκιμής μας. Και μάλιστα με… ευεργετικά αποτελέσματα για όσους ταξιδεύουν συχνά όπως εμείς!

Ford Puma 1.0L 125PS mHEV: Στην Ελλάδα με τιμή 24.995 ευρώ

Παράλληλα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών, ενώ στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η οθόνη του infotainment των 8 ιντσών. Μάλιστα, στις πλούσιες εκδόσεις ST-Line και ST-Line X θα λατρέψετε τις κόκκινες ραφές σε επενδύσεις, τιμόνι και επιλογέα. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, με 400+ λίτρα διαθέσιμα. Επιπλέον, μην ξεχνάμε και το σύστημα MegaBox, το οποίο προσθέτει έξτρα 80 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

Το Ford Puma ST Powershift με τους 170 ίππους είναι εδώ!

Φουλ αποδοτικός ο 1.000άρης EcoBoost των 155 ίππων

Το εντυπωσιακό Ford Puma κινεί ο γνωστός και ισχυρός EcoBoost κινητήρας των 155 ίππων, με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου. Όπως και στην έκδοση των 125 ίππων, έτσι και σε αυτή της δοκιμής μας, το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει επιπλέον 50 Nm ροπής (240 Nm η μέγιστη ροπή).

Παράλληλα, η αερόψυκτη 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Το σύστημα συμπληρώνει η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, ο ηλεκτροκινητήρας–γεννήτρια (BISG) και η μπαταρία 12V.

Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στην μπαταρία. Από την άλλη, όταν επιταχύνει, λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας που δίνει έξτρα ισχύ στο στροφαλοφόρο άξονα του EcoBoost, μέσω ιμάντα. Σας κουράσαμε λίγο με τα τεχνικά, οπότε συνεχίζουμε σε ρυθμούς… Puma.

Ford: Βελτιώνοντας την αυτονομία μέσω… θέρμανσης

Test Drive || Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS mHEV Auto: Ταξιδιάρα ψυχή!

Απολαυστικό σε κάθε διαδρομή το Ford Puma

Όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη, το Puma είναι εξαιρετικό σε κάθε οδικό δίκτυο. Προφανώς, ο κινητήρας των 155 ίππων συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Μάλιστα, ο οδηγός έχει στη διάθεση του διαφορετικά οδηγικά προγράμματαNormal, ECO, Sport, Slippery και Trail.

Ανάλογα την διάθεση, κάθε πρόγραμμα επηρεάζει αντίστοιχα τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου. Σε περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει το Sport, το εντυπωσιακό Ford Puma επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα (9 δευτερόλεπτα απαιτεί η χειροκίνητη έκδοση). Με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα!

Η Ford Mustang Mach-E αποκτά πρώτη μπαταρίες LFP

Όσα χιλιόμετρα κι αν διανύσαμε, το Puma ήταν η κατάλληλη παρέα, καθώς μας εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ακόμη και στις στροφές, παρά τον SUV χαρακτήρα του. Και όλα αυτά χωρίς να μας κουράσει στις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις. Προφανώς σημαντικό ρόλο παίζει και το φιλτράρισμα από την ανάρτηση, το οποίο είναι εξαιρετικό.

Για το μασάζ σας είπαμε; Ρητορικό το ερώτημα! Προφανώς και σας το αναφέραμε, καθώς το χρησιμοποιήσαμε τόσο στο ταξίδι, όσο και μετά από αγώνες μπάσκετ. Σε κάθε περίπτωση, το Puma είναι τόσο δοτικό ως προς τους επιβάτες του, που σε αναγκάζει να… χαλαρώσεις και να απολαύσεις κάθε διαδρομή. Με μασάζ ή χωρίς.

Ford Kuga Plug-in Hybrid: Πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη

Test Drive || Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS mHEV Auto: Ταξιδιάρα ψυχή!

Η ιδανική επιλογή

Το Ford Puma συνδυάζει την πρακτικότητα ενός SUV, με την οδηγική απόλαυση. Μάλιστα, αυτό είναι ακόμη πιο φανερό στην έκδοση των 155 ίππων με το ήπια υβριδικό σύστημα και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο.

Για όσους θέλουν να… ταξιδεύουν με το Ford Puma, η τιμή του ξεκινάει από τα 24.995 ευρώ για την έκδοση των 125 ίππων. Τέλος, η έκδοση της δοκιμής μας με τον πλούσιο εξοπλισμό, τους 155 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο, κοστίζει από 32.695 ευρώ. Το συγκεκριμένο Puma όμως, αξίζει κάθε ευρώ του και με το παραπάνω!

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

abb_img