Το Renault Clio Hybrid ξεχωρίζει τόσο με την εμφάνισή του, όσο και με την τεχνολογία των κινητήρων του. Και όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι οι diesel κινητήρες της γαλλικής φίρμας έχουν γράψει ιστορία, η νέα τάση με τα υβριδικά και εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα, αλλάζει τις ισορροπίες.
Προφανώς, η κορυφαία έκδοση του Clio είναι η E-Tech με το υβριδικό σύστημα, το οποίο συνδυαστικά με τον 1.500άρη θερμικό κινητήρα, αποδίδει 140 ίππους. Και αυτή ακριβώς δοκιμάσαμε!
Test Drive || Renault Clio LPG: H οικονομία στο επίκεντρο!
Ξεχειλίζει η γαλλική φινέτσα
Οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας συνδυάζουν το αθλητικό στιλ, με τη διαχρονική κομψότητα. Επιπλέον, έπειτα από έρευνες, η εξωτερική σχεδίαση της 4ης γενιάς του Clio, ήταν ένα από τα βασικά συστατικά επιτυχίας της.
Μάλιστα, η κομψή και διακριτικά δυναμική αισθητική που έχουμε αγαπήσει στο νέο Renault Clio, παραμένει αυτούσια και στην υβριδική έκδοση. Μοναδικά στοιχεία διαφοροποίησης τα λογότυπα «Ε-Tech» στη μεσαία κολόνα και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Test Drive || Renault Captur Plug-in Hybrid: Σε βάζει στην πρίζα!
Όμορφη και ποιοτική η καμπίνα του Renault Clio
Η καμπίνα των επιβατών είναι ποιοτική και ταυτόχρονα λειτουργική. Τα υλικά που την απαρτίζουν στην πλειοψηφία τους είναι μαλακά, αλλά το βλέμμα τραβάει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής (από 7 έως και 9,3 ίντσες ανάλογα την έκδοση).
Ξεχωρίζει επίσης ο διακόπτης EV, καθώς επίσης και το αυτόματο κιβώτιο με το διακριτικό E-Tech. Χάρμα οφθαλμών και full ευανάγνωστος είναι ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων. Πέρα από τις βασικές πληροφορίες απεικονίζει την ηλεκτρική ισχύ και την αυτονομία.
Η ροή ενέργειας στον πίνακα οργάνων είναι μία μικρή ένδειξη, ενώ στην οθόνη αφής υπάρχει και ξεχωριστή ενότητα με διάφορες πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα κίνησης. Πέρα από την τεχνολογία που φέρει πάνω του, το υβριδικό Clio είναι άνετο για 4 επιβάτες. Βέβαια, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει περιορίσει το πορτ-μπαγκάζ στα 254 λίτρα (391 λίτρα οι εκδόσεις με τους συμβατικούς κινητήρες).
Test Drive || Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS MHEV: Οικονομία με στιλ!
Εξαιρετικό το υβριδικό σύστημα
Το υβριδικό σύνολο του Renault Clio αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων με ισχύ 91 ίππων. Ο οποίος συνεργάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες και αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία των 1,2 kWh. Ο ένας ηλεκτρικός κινητήρας έχει ισχύ 49 ίππων και είναι η… βάση του υβριδικού συστήματος.
Test Drive || Renault Captur MHEV 140 PS: Ιδανική επιλογή!
Ο μικρότερος των 20 ίππων είναι υπεύθυνος για τον συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα µε το κιβώτιο και την εκκίνηση του θερμικού κινητήρα. Άξιο αναφοράς, είναι και το τεχνολογικά προηγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που συμπληρώνει ιδανικά το υβριδικό σύνολο και έχει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς λειτουργίας.
Το νέο Renault Espace αλλάζει… κατηγορία
Δύναμη και οικονομία σε ένα πακέτο
Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 140 ίππους, η ροπή που παράγει ο βενζινοκινητήρας αγγίζει τα 144 Nm, ενώ υπάρχουν επιπλέον 205 Nm από τον έναν ηλεκτροκινητήρα και άλλα 50 Nm από τον δεύτερο. Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,9 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Και όλα αυτά με πραγματική μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. Κερασάκι στην τούρτα η απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και η ελεύθερη είσοδος στον Πράσινο Δακτύλιο, χάρη στις εκπομπές CO2 των 96 γρ./χλμ.
Το Renault 4L επιστρέφει και μας «ηλεκτρίζει»
Ευχάριστο σε κάθε διαδρομή το Renault Clio Hybrid
Μόλις ο κινητήρας ενεργοποιηθεί θα εντυπωσιαστείτε, αφού τα πάντα εξελίσσονται σε πλήρη ησυχία. Το Clio Hybrid εκκινεί πάντοτε ηλεκτρικά και το σύστημα επιλέγει αυτόματα τον ιδανικό τρόπο κίνησης. Προφανώς, με κύριο στόχο τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σε κάθε διαδρομή η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει, όπως και η παρεχόμενη άνεση.
Μάλιστα, η τελευταία αγγίζει την τελειότητα όταν το Clio κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, χάρη στην αθόρυβη λειτουργία του. Σε δρόμο με στροφές το γαλλικό υβριδικό μοντέλο δείχνει τα γονίδια του, στρίβοντας άνετα και πάντοτε με ασφάλεια.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος