Test Drive || Στην Κρήτη με την BMW X2 xDrive25e

Δοκιμάζουμε την BMW X2 xDrive25e των 220 ίππων και απολαμβάνουμε τα εντυπωσιακά τοπία της Κρήτης παρέα με ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο.

Ακούστε το άρθρο

Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (είτε αμιγώς ηλεκτρικών είτε plug-in υβριδικά μοντέλα) γνωρίζει σημαντική δημοφιλία. Προφανώς, η BMW έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην νέα εποχή της αυτοκίνησης που βιώνουμε ήδη. Μάλιστα, αυτή τη φορά ταξιδεύουμε στην Κρήτη παρέα με την BMW X2 xDrive25e, η οποία συνδυαστικά αποδίδει 220 ίππους και 385 Nm ροπής.

Γενικά η X2 μας αρέσει, ενώ έχουμε ανακαλύψει και στο παρελθόν τις ομορφιές της Κρήτης μαζί της. Όπως επίσης και το Απέραντο Γαλάζιο της Αμοργού. Όχι όμως στην εξηλεκτρισμένη εκδοχή της, οπότε αυτή τη φορά είχαμε στις αποσκευές μας και τους απαραίτητους… φορτιστές.

Με δεδομένο ότι η BMW X2 δεν περνάει απαρατήρητη σε κάθε περίπτωση, φανταστείτε τι βιώναμε σε κάθε φόρτισή της. Ο συνδυασμός ενός εντυπωσιακού εμφανισιακά μοντέλου, με την ηλεκτροκίνηση, είχε ιδιαίτερη απήχηση επί κρητικού εδάφους. Και αυτό ήταν -θετική- έκπληξη για εμάς.

Test Drive || BMW i4 M50: Ηλεκτρική… αστραπή 544 ίππων!

Test Drive || Στην Κρήτη με την BMW X2 xDrive25e

Εντυπωσιακή εντός και εκτός η BMW X2 xDrive25e

Το εσωτερικό της plug-in hybrid BMW X2 ακολουθεί τα χνάρια της εξωτερικής σχεδίασης. Σύγχρονη και ευχάριστη εικόνα, πολυτέλεια και φυσικά ποιότητα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων ικανοποιεί τις απαιτήσεις μιας μέσης οικογένειας, ακόμη και ελληνικής.

Ωστόσο, ξεχωριστή αναφορά πρέπει να κάνουμε στον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Business Advanced. Εκτός από το εξωτερικό πακέτο M Sport, μας ενθουσίασε η μεγάλη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών με σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας, το head-up display, το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και το πακέτο ατμοσφαιρικού φωτισμού.

Test Drive || BMW X3 xDrive30e: Υβριδική πολυτέλεια

Η ισχύς εν τη ενώσει

Κάτω από το μυώδες καπό της BMW X2 xDrive25e υπάρχει ο 3κύλινδρος 1.500άρης TwinPower turbo κινητήρας. Η ισχύς του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου αγγίζει τους 125 ίππους και δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Ωστόσο, υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 95 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση να αγγίζει τους 220 ίππους και η ροπή τα 385 Nm ροπής. Την ηλεκτρική ενέργεια αντλεί από την μπαταρία των 10 kWh, την οποία συναντάμε δίπλα από το ρεζερβουάρ των 36 λίτρων.

Test Drive || BMW iX: To μέλλον της αυτοκίνησης είναι εδώ!

Test Drive || Στην Κρήτη με την BMW X2 xDrive25e

Σε αντίθεση με ότι κάνουν άλλοι κατασκευαστές, η BMW τοποθετεί τον ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος. Μάλιστα, συνδυαστικά με το κιβώτιο μονής ταχύτητας, κινεί τους πίσω τροχούς, προσφέροντας έτσι μία «ηλεκτρική» τετρακίνηση, χωρίς την ενσωμάτωση μηχανικών μερών.

Στον τομέα των επιδόσεων, η X2 xDrive25e τα πάει εξαιρετικά, με μόλις 6,8 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση 1,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 38 γρ./χλμ., σύμφωνα με την BMW. Για την ιστορία, οι εν λόγω τιμές ήταν αρκετά κοντά σε αυτές της δοκιμής μας.

Το BMW Group Hellas στο The Ellinikon Experience Park

Test Drive || Στην Κρήτη με την BMW X2 xDrive25e

Σβέλτη, ήσυχη και σταθερή η BMW X2 xDrive25e

Όπως σε κάθε PHEV μοντέλο, έτσι και στην Χ2 xDrive25e τα πάντα εξελίσσονται σε απόλυτη ησυχία. Αυτό συμβαίνει γιατί η εντυπωσιακή Χ2 ξεκινάει ηλεκτρικά και μπορεί να συνεχίσει έτσι για έως και 57 χιλιόμετρα απόστασης. Δηλαδή, για όσο διαρκούν τα αποθέματα της μπαταρίας. Τώρα, αν ο οδηγός έχει κέφια και σχετικά… βαρύ δεξί πόδι, τότε ζωντανεύει ο θερμικός κινητήρας, προσφέροντας την συνδυαστική ισχύ που αναφέραμε παραπάνω.

Πέρα από τα γνωστά προγράμματα που αφορούν κυρίως τον βενζινοκινητήρα, ο οδηγός έχει 3 διαθέσιμες επιλογές λειτουργίας για το υβριδικό σύστημα. Στη max eDrive δίνεται έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Αν ο οδηγός πιέσει έντονα το δεξί πεντάλ ή ξεπεράσει τα 135 χλμ./ώρα (το όριο της μέγιστης ταχύτητας με ηλεκτρική ενέργεια), μπαίνει στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρας.

Το CarsElectric.gr στην παρουσίαση της νέας BMW X1

Test Drive || Στην Κρήτη με την BMW X2 xDrive25e

Στην επιλογή auto eDrive, το σύστημα επιλέγει ανάλογα με τις συνθήκες τον κατάλληλο συνδυασμό ενέργειας και μέγιστη ταχύτητα τα 90 χλμ./ώρα σε υβριδική λειτουργία. Η τρίτη επιλογή save battery, διαφυλάσσει την ηλεκτρική ενέργεια, για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όταν το θελήσει ο οδηγός.

Όπως τα περισσότερα μοντέλα της γερμανικής μάρκας, έτσι και η BMW X2 xDrive25e είναι απολαυστική σε κάθε είδους διαδρομή. Ήσυχη και ποιοτική κύλιση, ιδανική να καλύψει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να σας κουράσει. Ο αυτοκινητόδρομος είναι το αγαπημένο της πεδίο δράσης, ενώ οι στροφές είναι απλή διαδικασία για πλαίσιο και ανάρτηση.

Η ανάρτηση, συνδυαστικά με την ηλεκτρονική τετρακίνηση, φροντίζουν να παρέχουν άφθονη πρόσφυση, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές. Τέλος, ο συνδυασμός τιμόνι-φρένα ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Αρχικά, το τιμόνι χάρη στην πλούσια πληροφόρησή του. Και τα φρένα χάρη στην αντοχή τους και τη δύναμη τους στην παρατεταμένη χρήση.

Test Drive || Στην Κρήτη με την BMW X2 xDrive25e

Τα Plug-in υβριδικά είναι η ιδανική επιλογή

Όπως ήδη αναφέραμε, δεν είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύουμε με μία BMW X2, ειδικά καλοκαίρι. Μάλιστα, έχουμε ζήσει αρκετές… περιπέτειες στις αγαπημένες διαδρομές της Κρήτης.

Η εναλλαγή βουνού με θάλασσα, τα άπειρα φαράγγια, οι χωματόδρομοι που οδηγούν σε εξωτικές παραλίες και όσα νέα ανακαλύπτεις σε κάθε επίσκεψή σου, δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο μέρος. Προφανώς, έχουμε ιδιαίτερη αδυναμία στην δυτική πλευρά του νησιού και όχι άδικα. Αλλά και το Ρέθυμνο έχει τη χάρη του και κυρίως τη… Φορτέτζα του.

Φυσικά, σημαντικό ρόλο παίζει και η παρέα, όπως η plug-in υβριδική BMW X2 xDrive25e, με τα 1.000+ χιλιόμετρα που διανύσαμε παρέα, απολαμβάνοντας ηλιοβασιλέματα, ρακές, γκαζόζες και προφανώς… ανθούς. Μέχρι την επόμενη φορά που θα ανταμώσουμε ξανά…

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος

abb_img