Το Bluebird έγινε ηλεκτρικό!

Η Nissan παρουσίασε το πρώην μοντέλο της Bluebird ως ένα ειδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που κινείται με την τεχνολογία του Leaf.

Ακούστε το άρθρο

Η Nissan παρουσίασε το πρώην μοντέλο της Bluebird ως ένα ειδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με την τεχνολογία του Nissan Leaf. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δυστυχώς είναι ένα και μοναδικό και τονίζει την 35η επέτειο παραγωγής στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ.

Το παλιό… αλλά και νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει όλα όσα πραγματικά χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το εμβληματικό αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’80 έγινε  ηλεκτρικό από την Kinghorn Electric Vehicles στο Σάντερλαντ. Εκεί λαμβάνει χώρα η μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων δίνοντας μια δεύτερη ζωή σε διάφορα οχήματα.

Ένα συμβολικό παλιό… αλλά και νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Ουσιαστικά η επιλογή του αυτοκινήτου ήταν αρκετά συμβολική για το εργοστάσιο του Σάντερλαντ. Ο Τζορτζ Κίνγκχορν, ιδρυτής της εταιρείας που πραγματοποιεί τις μετατροπές είπε χαρακτηριστικά: «Δεδομένης της τοποθεσίας μας τόσο κοντά στο εργοστάσιο του Σάντερλαντ, η μετατροπή του Bluebird ήταν πραγματικά ένα εξαιρετικό project για να συμμετέχουμε».

Το τεχνολογικά προηγμένο ρόβερ της Nissan για οδήγηση στη…. Σελήνη

«Όταν η Nissan άνοιξε το εργοστάσιο του Sunderland έδωσε στη περιοχή μια μεγάλη οικονομική ώθηση. Το Bluebird ήταν πρώτο αυτοκίνητο που πέρασε τη γραμμή παραγωγής. Επομένως αντιπροσωπεύει την αρχή αυτής της πορείας που είναι γεμάτη με αισιοδοξία.»

Σήμερα το vintage αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’80 περνάει στον επόμενο αιώνα. Το αρχικό σήμα του καπό της Nissan είχε ακόμη και οπίσθιο φωτισμό LED για όταν το όχημα παραμένει ακίνητο.

Το μοντέλο που έχει μετατραπεί δεν είναι αναγνωρισμένο, αλλά η αυτονομία του αυτοκινήτου υπολογίζεται σε περίπου στα 210 χιλιόμετρα με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λίγο λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα.

Πως έγινε η μετατροπή του Newbird

Το Nissan Bluebird ενσωματώνει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του LEAF.

Ο αρχικός κινητήρας βενζίνης και το κιβώτιο ταχυτήτων αφαιρέθηκαν και τοποθετήθηκε ένας ηλεκτροκινητήρας από LEAF, ένας μετατροπέας και μια μπαταρία 40 kWh, με τις μονάδες της μπαταρίας κατανεμημένες μεταξύ της θέσης του κινητήρα και του πορτ μπαγκάζ, για βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους.

Έγιναν αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις στα συστήματα υδραυλικού τιμονιού, πέδησης και θέρμανσης. Πλέον, λαμβάνουν ηλεκτρική ενέργεια.

Πρόσθεσαν ειδικά προσαρμοσμένη ανάρτηση, για να αντέχει το πρόσθετο βάρος από τις συστοιχίες των μπαταριών.

Ως ένα «νεύμα» στις ηλεκτρικές αναβαθμίσεις  του αυτοκινήτου, το αυθεντικό σήμα της Nissan στο καπό, διαθέτει οπίσθιο φωτισμό LED.

Το αυτοκίνητο φορτίζει μέσω της αρχικής θύρας πλήρωσης καυσίμου, που πλέον παρέχει πρόσβαση στη θύρα φόρτισης.

Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ έως και 6,6 kW και ο αρχικός πίνακας οργάνων του οδηγού έχει συνδεθεί στο σύστημα EV, για να μπορεί ο μετρητής καυσίμου να δείχνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Αν και δεν έχει έγκριση Τύπου, η αυτονομία του οχήματος από μία μόνο φόρτιση φτάνει  περίπου τα 210 χιλιόμετρα.

Σχεδιαστικά στοιχεία του 1980 με αισθητική του 21ου αιώνα

Για το εξωτερικό του οχήματος, η Nissan Design Europe, με έδρα το Λονδίνο, δημιούργησε ένα νέο γραφικό μοτίβο. Άντλησε έμπνευση από τα στοιχεία της καταναλωτικής τεχνολογίας της δεκαετίας του 1980 και της αισθητικής του 21ου αιώνα.

Η διαχείριση του restomod έγινε από την Kinghorn Electric Vehicles, μια οικογενειακή εταιρεία με έδρα το Durham. Μάλιστα, απέχει μόλις 24 χιλιόμετρα από το εργοστάσιο του Σάντερλαντ.

Η Kinghorn EV είναι ειδική στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε πλήρως ηλεκτρικά χρησιμοποιώντας κινητήρες, μετατροπείς και μπαταρίες από μεταχειρισμένα Nissan LEAF.

abb_img