Το ελλιπές δίκτυο φόρτισης είναι… εμπόδιο για την ηλεκτροκίνηση!

Σύμφωνα με έρευνα, η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη κινδυνεύει από το ελλιπές δίκτυο φόρτισης, προκαλώντας γενικότερο προβληματισμό.

Η προσπάθεια που κάνουν οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι τεράστια. Αυτή αποτυπώνεται από το πλήθος ηλεκτροκίνητων μοντέλων που κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά. Ωστόσο, υπάρχει ένα εμπόδιο που πρέπει να αντιμετωπιστεί και μάλιστα άμεσα: το ελλιπές δίκτυο φόρτισης.

Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν όλες οι εταιρείες αυτοκίνητων έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους σχετικά με το δίκτυο φόρτισης που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Αυτό προέκυψε από μία έρευνα, η οποία έλαβε χώρα τον προηγούμενο μήνα.

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, το 98% των εταιρειών ανησυχούν ότι όλες οι προσπάθειες για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, θα πάει χαμένη. Η αιτία είναι η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

BP: Ενισχύει δυναμικά το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Το δίκτυο φόρτισης της ΕΕ χρίζει ενίσχυσης

Η λύση στο εν λόγω πρόβλημα είναι η κατασκευή τουλάχιστον 3,4 νέων εκατομμυρίων σημείων φόρτισης μέχρι το 2030. Παράλληλα, η ανάπτυξη του δικτύου θα πρέπει να γίνει 4 φορές πιο γρήγορη από ό,τι είναι σήμερα.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας McKinsey, οι περισσότερες εταιρείες (πάνω από 90%) θεωρούν ότι είναι μόνες τους στην προσπάθεια αύξησης της ηλεκτροκίνησης. Δηλαδή, χωρίς την βοήθεια των αρμόδιων αρχών.

Με δικό της δίκτυο φόρτισης η General Motors

Η εταιρεία CLEPA, η οποία αντιπροσωπεύει 3.000 επιχειρήσεις που προμηθεύουν την αυτοκινητοβιομηχανία σε όλη την Ευρώπη, υποστηρίζει μέσω του Γενικού Γραμματέα της, Benjamin Krieger τα εξής:

«Η εξασφάλιση σημαντικού αριθμού δημόσιων σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά και σταθμών ανεφοδιασμού για τα υδρογονοκίνητα οχήματα είναι μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μετατραπούν οι τρέχουσες προσπάθειες της βιομηχανίας σε μια επιτυχημένη μετάβαση βιώσιμης κινητικότητας».

Tesla: Άνοιξε ο πρώτος Supercharger 4ης γενιάς στην Ευρώπη

Περισσότερα έσοδα, μικρότερα κέρδη

Επιπλέον, η ίδια έρευνα αναφέρει ότι οι εταιρείες αναμένουν αύξηση εσοδών για το 2023, με τις προβλέψεις για τα κέρδη να μην είναι τόσο αισιόδοξες. Προφανώς, τα προβλήματα που υπάρχουν στις πρώτες ύλες συνεχίζουν να υπάρχουν, μειώνοντας τα κέρδη των περισσότερων εταιρειών.

Ένας σημαντικός αριθμός προμηθευτών αντιμετωπίζει έντονη πίεση για το περιθώριο κέρδους. Ειδικότερα, το 67% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι το επίπεδο κερδοφορίας τους είναι εξαιρετικά χαμηλό, κάτω του 5%. Μάλιστα, το 37% των προμηθευτών μειώνει τις επενδύσεις για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές καταστάσεις.

Όπως γίνεται αντιληπτό, αυτό το πλάνο σε καμία περίπτωση δεν είναι βιώσιμο για τις εταιρείες και κατά συνέπεια για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Το δίκτυο φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να ενισχυθεί, για να πιάσουν… τόπο οι προσπάθειες των εταιρειών.

Editorial