Τα οχήματα της Tesla έχουν «θέσει τα πρότυπα» για το εσωτερικό αυτοκινήτων με πολλούς τρόπους. Ο πιο χαρακτηριστικός είναι η προσθήκη μιας κεντρικής οθόνης αφής αντί για κουμπιά.
Πρόσφατα εκφράστηκαν προβληματισμοί σχετικά με τις δραστηριότητες για τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί η οθόνη. Παρόλα αυτά, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες κυκλοφορούν οχήματα με οθόνη παρόμοιου στυλ.
Κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η General Motors, η Volvo, η Stellantis και πολλοί άλλοι έχουν αποκαλύψει τις δικές τους εκδόσεις οθονών αφής σε πρόσφατα μοντέλα τους.
Ακρίβυναν και τα Tesla στην Ελλάδα!
Η ψηφιακή εποχή έχει φτάσει στο εσωτερικό των αυτοκινήτων
Η Tesla πρόσθεσε για πρώτη φορά οθόνη αφής στο Model S της το 2012. Όταν αντίστοιχες οθόνες αφής δεν υπήρχαν ούτε σε άλλα οχήματα, ούτε στο «λεξιλόγιο» της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Δεν νομίζω ότι κανείς πίστευε ότι τα εικονικά κουμπιά ήταν κάτι που οι άνθρωποι θα αποδέχονταν πριν από πέντε χρόνια», δήλωσε η Nichole Kraatz, επικεφαλής μηχανικός ηλεκτρικών φορτηγών της GM. «Όλοι ήθελαν εκατό κουμπιά παντού».
Η GM αποκάλυψε το εσωτερικό του Chevy Silverado EV της στο φετινό Consumer Electronics Show. Και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι περιλαμβάνει, μια οθόνη αφής 17 ιντσών.
Tesla: Βανδάλισαν 11 ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα
Οθόνες αφής, μια εύχρηστη επιλογή
Φυσικά μόλις οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκίνησαν να προσθέτουν οθόνες αφής ανακάλυψαν κάτι απόλυτα λογικό. Οι οθόνες αφής προσφέρουν μια πιο εύχρηστη επιλογή στους οδηγούς σε σχέση με τα κουμπιά. Επιπλέον δίνουν την δυνατότητα για εύκολες over-the-air ενημερώσεις στο λογισμικό.
Ο Ralph Gilles, παγκόσμιος επικεφαλής σχεδιασμού της Stellantis δήλωσε σχετικά: «Στην έρευνά μας διαπιστώσαμε ότι στους ανθρώπους αρέσει μια απτική διεπαφή. Και με τις οθόνες, μπορούμε να αλλάξουμε τη λειτουργία του εσωτερικού πολύ γρήγορα. Μπορούμε να εισάγουμε χαρακτηριστικά χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσουμε κάποιο κουμπί. Είναι μια πραγματικά πιο ευέλικτη επιλογή», πρόσθεσε ο Gilles.
Ένα Tesla από την Ουκρανία έμεινε από μπαταρία
Ωστόσο, ορισμένοι έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των τεράστιων οθονών αφής στα σημερινά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας, είχε ξεκινήσει μια σχετική έρευνα για την Tesla.
Η έρευνα ξεκίνησε αφού η αυτοκινητοβιομηχανία ενημέρωσε το λογισμικό ώστε να επιτρέπει στους επιβάτες να παίζουν παιχνίδια στην οθόνη αφής.
Ωστόσο η Tesla έχει ήδη ανακαλέσει τη συγκεκριμένη δυνατότητα και έχει εν μέρει ανταποκριθεί στα πρότυπα που θέτει ο NHTSA.
Οθόνες αφής και λογισμικό είναι το μέλλον στα εσωτερικά των αυτοκινήτων
Από την άλλη οι δυνατότητες του συστήματος να επεκταθεί πέρα από την οθόνη αφής και το λογισμικό του αυτοκινήτου είναι κάτι που η Tesla έχει εξερευνήσει μέσω της εφαρμογής της για κινητά. Επίσης η Volvo σχεδιάζει να συνδέσει την οθόνη αφής και το λογισμικό του αυτοκινήτου με έξυπνες οικιακές συσκευές, σύμφωνα με τον διευθυντή Ψηφιακών Εμπειριών David Holecek.
«Θα συνδέσουμε το αυτοκίνητο με το Google Home», λέει ο Holecek. «Αυτό θα επιτρέψει πολλές νέες εμπειρίες και υπηρεσίες που θα αλληλοεπιδρούν με το αυτοκίνητο. Και αυτό δεν αφορά μόνο στην αλληλεπίδραση, αλλά και την κοινή χρήση πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση του οχήματος».
Πόσο ασφαλείς είναι οι οθόνες αφής των αυτοκινήτων;
Από τη μία ορισμένες δραστηριότητες που προσφέρουν οι οθόνες και το λογισμικό μπορεί να μην είναι ασφαλείς για τα οχήματα. Από την άλλη η ενημέρωση τους για τη διόρθωση ζητημάτων ασφάλειας δείχνει τα πλεονεκτήματα της ύπαρξης μιας οθόνης και ενός συστήματος με βάση το λογισμικό.