Το Mantaray M24… και σε ηλεκτρική έκδοση

Το νέο σπορ σκάφος Mantaray M24 «έρχεται» από τη Νορβηγία και θα είναι διαθέσιμο σε βενζινοκίνητη αλλά και ηλεκτρική έκδοση.

Ακούστε το άρθρο

Η εταιρεία Mantaray από τη Σουηδία, αποκάλυψε τις λεπτομέρειες για το νέο σπορ σκάφος της με το όνομα Mantaray M24. Το M24 θα είναι διαθέσιμο σε 2 εκδόσεις, μία βενζινοκίνητη, καθώς και μία έκδοση με ηλεκτρική πρόωση. Η σχεδίαση του νέου σκάφους ξεχωρίζει κυρίως για την απλότητά της.

Η BYD-Naval Architects αναπτύσσει νέο ηλεκτρικό καταμαράν

Το Mantaray M24 «πετάει» στη θάλασσα

Πιο συγκεκριμένα, το M24 χρησιμοποιεί μηχανικό σύστημα της εταιρείας για τα υδροπτερύγια, γνωστό και ως Dynamic Wing Technology (DWT), το οποίο είναι κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. H εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιεί ένα αναδιπλούμενο πτερύγιο σε σχήμα Τ στην πλώρη και ένα πτερύγιο σε σχήμα Η στο μέσο του σκάφους.

Μέσω αυτής της τεχνολογίας, το σκάφος μπορεί να γέρνει στις στροφές και να ταξιδεύει «ανέμελο», χωρίς να βασίζεται στους αισθητήρες και τους αλγόριθμους για την παρακολούθηση και την ρύθμιση των πτερυγίων.

Το Pure Pontoon Boat έχει… «καρδιά» από GM

Το Mantaray M24... και σε ηλεκτρική έκδοση

Μικρό με… κρυφούς χώρους

Η στάνταρ έκδοση του Mantaray M24 μπορεί να φιλοξενήσει 5 άτομα, διαθέτοντας 2 πάγκους και μία ξαπλώστρα. Η κλειστή πλώρη είναι μικρή, αλλά υπάρχουν καταπακτές που υποδηλώνουν ότι ο αποθηκευτικός χώρος είναι άφθονος.

Επιπλέον, τόσο η βενζινοκίνητη όσο και η ηλεκτρική έκδοση είναι εξωλέμβιες και χρησιμοποιούν έναν μακρύ άξονα και όχι ένα αναδιπλούμενο πτερύγιο. Σε ότι αφορά την ηλεκτρική έκδοση, αυτή χρησιμοποιεί έναν εξωλέμβιο ηλεκτρικό κινητήρα της Stream Propulsion με μέγιστη ισχύ 48 kW.

Επίσης, η μπαταρία του είναι 26 kWh και θα πρέπει να ολοκληρώσει περίπου 2.000 κύκλους φόρτισης πριν την αντικατάστασή της.

Candela C-8 CC: Νέα έκδοση ακόμη πιο… «πράσινη»

Λιγότερη ενέργεια με τη λειτουργία Foiling

Η τελική του ταχύτητα είναι 30 κόμβοι και η αυτονομία του φτάνει τα 112 χιλιόμετρα. Ωστόσο, όταν το Mantaray M24 χρησιμοποιεί τη λειτουργία Foiling καταναλώνει 75% λιγότερη ενέργεια από ένα σπορ σκάφος αντίστοιχου μεγέθους.

Για τους μη μυημένους, η εν λόγω λειτουργία σημαίνει ότι το σκάφος βάζει σε λειτουργία τα υδροπτέρυγά του, κάτι που βοηθάει στην ανύψωσή του στο νερό. Τέλος, το βενζινοκίνητο μοντέλο χρησιμοποιεί μία τυπική εξωλέμβια 70 kW.

abb_img