Το σύστημα Peugeot i-Cockpit «έκλεισε» τα… 10!

Το καινοτόμο σύστημα Peugeot i-Cockpit που έφερε την επανάσταση στην εξέλιξη των αυτοκινήτων, έγινε 10 χρονών και συνεχίζει να εξελίσσεται.

Ακούστε το άρθρο

Πριν από 10 χρόνια, με το πρώτης γενιάς Peugeot 208, η γαλλική φίρμα τόλμησε να φέρει επανάσταση στη θέση οδήγησης ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα, από τότε έχει γίνει κατασκευή σχεδόν 10 εκατομμύριων αυτοκίνητων Peugeot, τα οποία διαθέτουν το σύστημα iCockpit. Φυσικά, κάθε μοντέλο της μάρκας διαθέτει το εν λόγω χαρακτηριστικό.

Επιπλέον, η νέα αυτή εσωτερική διάταξη έχει συμβάλλει σημαντικά στην αίσθηση ασφάλειας και άνεσης οδηγών και επιβατών. Παράλληλα, αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα των οχημάτων της Peugeot. Ωστόσο, το iCockpit χρησιμοποιεί ως βάση 3 θεμελιώδη στοιχεία. τα οποία είναι αναλλοίωτα από τη «γέννησή» του.

Test Drive || Peugeot e-208: Το savoir vivre της ηλεκτροκίνησης

Η ιστορία πίσω από το iCockpit της Peugeot 

Η… ιδέα ξεκίνησε το 2010 με την παρουσίαση του πρωτότυπου Peugeot SR1 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το μοντέλο ήταν ένα κομψό coupe cabriolet που έδειχνε μερικές από τις μελλοντικές σκέψεις της μάρκας. Εκείνη την εποχή, η γαλλική φίρμα ήθελε να εξελίξει τη θέση του οδηγού. Σκοπός της ήταν να προσφέρει διαισθητική οδήγηση, περισσότερη εργονομία, καθώς και ασφάλεια.

Αρκετά γρήγορα προέκυψε η πρόταση για ένα μικρότερο τιμόνι. Μάλιστα, η λογική ότι αυτή επέτρεπε την ευκολότερη ανάγνωση πληροφοριών στο ύψος των ματιών, χωρίς παρεμβολή άλλων στοιχείων. Επιπλέον, μία οθόνη αφής έκανε όλα τα χειριστήρια πολύ πιο απλά και πρόσθεσε συνδεσιμότητα. Αυτή ήταν και η αρχή των οθονών αφής για την Peugeot.

Το νέο Peugeot 508 μπαίνει στην… πρίζα!

Το σύστημα Peugeot i-Cockpit «έκλεισε» τα 10!

To 2012, η πρώτη γενιά του Peugeot 208 προκάλεσε αίσθηση με την εισαγωγή του i-Cockpit στον βασικό εξοπλισμό. Το μοντέλο πρόσφερε μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, χάρη στο συμπαγές τιμόνι και το αυτοκίνητο ήταν πιο ευέλικτο στις κινήσεις του οδηγού.

Επιπλέον, με τα όργανα στο ύψος των ματιών, η οδήγηση ήταν πιο ξεκούραστη. Ειδικότερα, το χαμηλότερο τιμόνι επέτρεπε την τοποθέτηση των χεριών σε πιο άνετες γωνίες. Τέλος, η κεντρική οθόνη αφής πρόσφερε πιο εύκολο και κατανοητό χειρισμό των κύριων λειτουργιών του οχήματος.

Test Drive || Peugeot e-2008: Ηλεκτρικός… λέοντας!

Το σύστημα Peugeot i-Cockpit «έκλεισε» τα 10!

Συνεχής εξέλιξη προσαρμοσμένη στις ανάγκες των χρηστών

Από την εμφάνισή του, το Peugeot iCockpit είναι σε μία συνεχή εξέλιξη. Το 2016, η δεύτερη γενιά του Peugeot 3008 και 5008 παρουσίασε μία έκδοση με ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών. Αυτή, μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί.

Παράλληλα, κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχουν διακόπτες εναλλαγής, για ευκολότερη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες. Το 2019, η δεύτερη γενιά του Peugeot 208 παρουσίασε ένα τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Peugeot: 5 νέα ηλεκτρικά έως το 2025!

Το iCockpit προχώρησε ένα βήμα παραπέρα στα νέα 308 και 408, με την εισαγωγή του νέου συστήματος infotainment iConnect. Πρόκειται για ένα τιμόνι που μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία των χεριών του οδηγού κατά τη χρήση των βοηθημάτων οδήγησης. Επιπλέον, διαθέτει διακόπτες αφής που μπορούν να διαμορφωθούν για διάφορα συστήματα του οχήματος, σύμφωνα με τις ανάγκες του χρήστη.

Το σύστημα Peugeot i-Cockpit «έκλεισε» τα 10!

Το πρωτότυπο Peugeot Inception που είδαμε που είδαμε πρόσφατα, δείχνει την εξέλιξη που θα μπορούσε να λάβει το νέο iCockpit. Ακόμη πιο διαισθητικό, δείχνει τη μελλοντική εικόνα του συστήματος με το Hypersquare, ένα επαναστατικό νέο χειριστήριο διεύθυνσης. Μάλιστα, στόχος του είναι να προσφέρει νέο τρόπο χειρισμού για μία νέα γενιά ανθρώπων, μεγαλωμένη με tablets και έξυπνες συσκευές.

abb_img