Τραμ: Οι «ρίζες» της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα

Ένα εύρημα... ανασκαφών στην οδό Πανεπιστημίου, μας υπενθυμίζει ότι η ηλεκτροκίνηση «ζει» αναμεσά μας από την εποχή του παλιού Τραμ.

Ακούστε το άρθρο

Όποια πέτρα κι αν σηκώσουμε, θα βρούμε σημάδια ότι η ηλεκτροκίνηση υπάρχει από πολύ παλιά και δεν είναι μία… μόδα των τελευταίων ετών.

Μάλιστα, μόλις λίγα μέτρα μακριά από τα γραφεία του CarsElectric.gr το είδαμε και στην πράξη. Πιο συγκεκριμένα, κάποια ευρήματα από παλαιότερες εποχές έκαναν την εμφάνισή τους, αποκαλύπτοντας ότι η υπόθεση «Ηλεκτροκίνηση» στην Ελλάδα έχει… ιστορία.

250 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ελλάδα!

Τραμ: Οι «ρίζες» της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα

Η ηλεκτροκίνηση «αναδύεται» από τους δρόμους της Αθήνας

Ειδικότερα, στη συμβολή των οδών Βουκουρεστίου και Πανεπιστημίου, τα έργα για την αποκατάσταση ενός μέρος του δρόμου έφεραν στην επιφάνεια κάτι πολύ σημαντικό και… ιστορικό.

Για την ακρίβεια, έξω από το Θέατρο Αθηνών, ξεπροβάλλαν οι ράγες του πρώτου ηλεκτροκίνητου Τραμ στην Αθήνα. Φυσικά, μας γύρισαν πολλά χρόνια πίσω.

Οι ράγες που βρέθηκαν εκεί, αποτελούν ένα τμήμα της γραμμής 14 του παλιού Τραμ που έκανε τη διαδρομή Ομόνοια – Σύνταγμα – Αγγλικανική Εκκλησία (Αγγλικανικός Ναός Αγίου Παύλου). Οι ράγες φαίνεται ότι διασχίζουν την οδό Πανεπιστημίου και «στρίβουν» στην οδό Βουκουρεστίου, περνώντας από τον δρόμο όπου βρίσκεται το Θέατρο Βρετάνια.

Η ηλεκτροκίνηση «μετακομίζει» στο Υπουργείο Μεταφορών

Τραμ: Οι «ρίζες» της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα

Τι κοινό έχει το τραμ με το CarsElectric.gr;

Για όποιον δεν το γνωρίζει, τα ηλεκτροκίνητα Τραμ στην Αθήνα υπάρχουν ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα. Βέβαια, εμείς στο CarsElectric.gr σαν λάτρεις (και) της τέχνης διαθέτουμε στη συλλογή μας τον ανάλογο πίνακα.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο απεικονίζει το ιστορικό Τραμ να κυκλοφορεί στους αθηναϊκούς δρόμους. Με λίγα λόγια είμαστε πολύ… μπροστά, όπως είναι δηλαδή και η ηλεκτροκίνηση. Η σύνδεση είναι προφανής!

Αποκλειστικό: Το CarsElectric.gr πίσω από την Lamborghini Revuelto

Το Τραμ συνυπάρχει χρόνια με την ηλεκτροκίνηση 

Για την ιστορία, τα πρώτα ηλεκτροκίνητα Τραμ έκαναν την εμφάνισή τους στις 30 Οκτωβρίου 1908. Δύο χρόνια αργότερα, έγινε η ολοκλήρωση της παραλαβής τους. Ουσιαστικά, όμως τα Τραμ υπήρχαν από το 1882 ως ιππήλατα οχήματα και αργότερα ως ατμοκίνητα.

Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν στις 12 Απριλίου του 1910. Ειδικότερα, έφτασαν από το Βέλγιο στην Αθήνα, 257 ηλεκτροκίνητα τραμ (150 κινητήρια και 107 ρυμουλκούμενα) σε μπεζ χρώμα, με χωρητικότητα 16 καθήμενων και 14 όρθιων επιβατών.

Πόσα ηλεκτρικά Ταξί ταξινομήθηκαν στην Αθήνα το 2023;

Τραμ: Οι «ρίζες» της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα

Το τέλος και η… επάνοδος

Το παλιό Τραμ της Αθήνας συνέβαλλε τα μέγιστα και κατά την περίοδο του Ελληνοϊταλικού πολέμου (Οκτώβριος 1940), μεταφέροντας τους επίστρατους που θα αναχωρούσαν για το μέτωπο. Μετά την Κατοχή, το τραμ πήρε την κατιούσα με το τέλος του να έρχεται το πρωί της 16ης Οκτωβρίου 1960.

Τέλος, το Τραμ επιστρέφει στους αθηναϊκούς δρόμους πλήρως εκσυγχρονισμένο μετά από 44 χρόνια, εν όψει των Ολυμπιακών της Αθήνας. Η λειτουργία του ξεκίνησε στις 19 Ιουλίου του 2004 και έκτοτε συνεχίζει ακάθεκτο. Προφανώς, ιδιοκτήτης και διαχειριστής του δικτύου είναι η δημόσια εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.

Η ηλεκτροκίνηση είναι και θα είναι παντού

Όπως αναφέρουμε παραπάνω, το 1910 «ήρθαν» στην Αθήνα 257 ηλεκτροκίνητα τραμ. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, από το 2024, 200 ηλεκτρικά λεωφορεία θα μπουν σε κυκλοφορία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Προφανώς, η ιστορία επαναλαμβάνεται υπογραμμίζοντας τη σημαντικότητα της ηλεκτροκίνησης στην αστική κινητικότητα.

Οι ράγες – του προηγούμενου αιώνα – που βγήκαν στην επιφάνεια, μήπως θα έπρεπε να αποτελέσουν αφορμή για την επαναλειτουργία του τραμ σε περισσότερους δρόμους της Αθήνας;

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Bluebus φτάνουν στη Ελλάδα!

Επιπλέον, η επιστροφή του παλιού Τραμ σε δρόμους όπως, η Πανεπιστημίου, η Βουκουρεστίου κ.α. θα τόνιζε το γραφικό στοιχείο της πρωτεύουσας.

Εκτός, από την αποσυμφόρηση των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς, θα ενίσχυε περαιτέρω το ενδιαφέρον των τουριστών για πράσινες μετακινήσεις καθ΄όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Άρα μήπως θα έπρεπε και πάλι το τραμ να… «ηλεκτρίσει» περισσότερους δρόμους του κέντρου της Αθήνας;

Εσείς τι λέτε;

abb_img