Η Ford ανακοίνωσε το διαχωρισμό της σε δύο διαφορετικά τμήματα σε μία εποχή, κατά την οποία οι πωλήσεις των BEVs σημειώνουν ραγδαία αύξηση. Το πρώτο τμήμα ονομάζεται «Ford Model e» και αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Το «Ford Blue», από την άλλη πλευρά, είναι το δεύτερο τμήμα και αφορά την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το σκεπτικό του διαχωρισμού
Ο εξηλεκτρισμός της Ford υποδεικνύει την αναδιοργάνωση της εταιρείας. Το τμήμα παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων στοχεύει στην ανάπτυξη της απαραίτητης τεχνολογίας, ενώ το τμήμα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει ως στόχο την άυξηση των κερδών. Ουσιαστικά, το κάθε τμήμα της Ford απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες και τρόπο λειτουργίας. Εάν δεν προχωρούσε στον διαχωρισμό λοιπόν η γερμανική εταιρεία, τα τμήματα θα αλληλοσυγκρούονταν και η ανάπτυξη του ενός θα εμπόδιζε την ανάπτυξη του άλλου.
Πωλήσεις ηλεκτρικών: Θεαματική αύξηση το 2021
Η παγκόσμια τάση
Η ανακοίνωση της Ford για τον εσωτερικό διαχωρισμό ήρθε την εποχή που οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση. Η General Motors, η Toyota και η Volkswagen επενδύουν δεκάδες δισεκατομμυρίων για τη δημιουργία νέων μοντέλων, χτίσιμο εργοστασίων και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Παρατηρούμε, μάλιστα, αύξηση της απήχησης των EVs παγκοσμίως.
Ο όμιλος Stellantis θα λανσάρει 25 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έως το 2030. Επιπρόσθετα, όλα τα μοντέλα του ομίλου στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το ίδιο χρονικό σημείο.
Παράλληλα, ο όμιλος ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο εργοστασίων παραγωγής μπαταριών στις ΗΠΑ. Σε αντίστοιχες ανακοινώσεις προχώρησε και η General Motors. Θα δημιουργήσει δυο εργοστάσια παραγωγή μπαταριών και έως το 2035 θα σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Την άνοιξη του 2022 η Ford θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού F-150. Επιπλέον, ο CEO της Ford, Jim Farley, ανακοίνωσε την επένδυση 20 δισ. δολαρίων στα ηλεκτρικά οχήματα μεταξύ 2022 και 2026.
Τα σχέδια της Ford
Η Ford στοχεύει στη μείωση του κόστους παραγωγή των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και την επένδυση των κερδών στη χρηματοδότηση της ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ουσιαστικά, η γερμανική φίρμα θα πραγματοποιήσει περικοπές 3 δισ. δολαρίων τα επόμενα 4 χρόνια τόσο από την παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, όσο και από τη μείωση προσωπικού.
Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση η Ford θα επενδύσει στην ανάπτυξη λογισμικού και τεχνολογιών για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Έως το 2026 θα έχει κυκλοφορήσει 2 εκατομμύρια EVs.
Σύμφωνα με τον Farley για να ξεχωρίσει η εταιρεία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης πρέπει να συγκεντρωθεί στο σήμερα. Δεν είναι δυνατή η απασχόληση των εργαζομένων και στα 2 χαρτοφυλάκια.
Ο διαχωρισμός θα πραγματοποιηθεί το 2023, ενώ η Ford υπολογίζει την κερδοφορία του «Model e» μέσα σε 4 χρόνια. Τα δύο τμήματα δεν θα είναι ανταγωνιστικά αλλά θα συνεργάζονται, όπου είναι απαραίτητο. Επικεφαλής του «Model e» θα είναι ο Doug Field και του «Blue» ο Kumar Galhotra.