Μια υπενθύμιση: Οι χώροι φόρτισης για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα

Κυβερνήσεις, επιχειρήσεις, απλοί πολίτες θα πρέπει να διαμορφώσουμε ένα αύριο, στο οποίο οι χώροι φόρτισης να είναι προσβάσιμοι σε όλους.

Ακούστε το άρθρο

Οι χώροι φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να είναι προσβάσιμοι για άτομα με κινητικά προβλήματα. Άλλωστε τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ καλύτερα για άτομα που έχουν προβλήματα κινητικότητας. Για παράδειγμα άτομα που χρησιμοποιούν μπαστούνι ή αναπηρικό καροτσάκι.

Καθώς τα EV αυξάνονται, πρέπει να δημιουργήσουμε τουλάχιστον ένα σημείο ανά τοποθεσία φόρτισης με αρκετό πλάτος για όσους πρέπει να ανοίξουν εντελώς την πόρτα του αυτοκινήτου τους, προκειμένου για να βγουν.

Επίσης, θα πρέπει να μην υπάρχουν αυξομειώσεις στο επίπεδο του εδάφους μεταξύ του αυτοκινήτου και του φορτιστή. Και αυτές οι θέσεις θα πρέπει να είναι διαθέσιμες μόνο στους ανθρώπους με αναπηρία.

Όλοι οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων στην Ελλάδα 

Η κινητικότητα στις πόλεις του μέλλοντος, μας περιλαμβάνει όλους

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σαφής πρόβλεψη στο να γίνουν προσβάσιμοι οι σταθμοί φόρτισης σε ανθρώπους με κινητικά προβλήματα. Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μας απασχολήσει διότι αν δεν το προβλέψουμε, αργότερα θα είναι πιο δύσκολο να το οργανώσουμε.

Μια ζωή χωρίς εμπόδια πρέπει να λειτουργεί για όλους ανεξαιρέτως. Και αν πολλοί από εμάς θεωρούμε την πρόσβαση σε διάφορα μέρη ως κάτι δεδομένο, για άλλους δεν είναι έτσι. Από την πρόσβαση σε ένα πάρκο ή σε ένα χώρο τέχνης μέχρι η διαδικασία της φόρτισης ενός EV θα πρέπει να δίνεται με ίσους όρους.

Η θέσπιση και η πρόβλεψη των διαστάσεων για αυτές τις θέσεις φόρτισης θα είναι μια καλή αρχή. Για παράδειγμα υπάρχουν τα αυστραλιανά πρότυπα. Εκείνα ορίζουν ότι το μέγεθος του παράλληλου χώρου στάθμευσης ΑμεΑ με σαφήνεια και αριθμούς.

Ο ΣΕΑ Σείριος «ανασταίνεται» με νέο υβριδικό σταθμό φόρτισης οχημάτων

Πολλά σημεία φόρτισης EV είναι αρκετά στενά. Έτσι ακόμη και οι αρτιμελείς, μπορεί να δυσκολευτούν να ανοίξουν τελείως την πόρτα του αυτοκινήτου τους σε περίπτωση που χρειαστεί. Για παράδειγμα, ένα Tesla Model S έχει πλάτος 2189 χλστ., ένα Tesla Model X έχει πλάτος 1999 χλστ. με διπλωμένους καθρέφτες και ένα Model 3 έχει πλάτος 1850 χλστ. με διπλωμένους καθρέφτες.

Θα πρέπει να γίνει λοιπόν, μια σχετική πρόβλεψη. Το ίδιο και με άλλα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Νέο δίκτυο φόρτισης από την nrg και τη METRO

Χώροι φόρτισης και άτομα με αναπηρία

Είναι καιρός οι διάφορες ομάδες που υποστηρίζουν τα άτομα με αναπηρία να αρχίσουν να υποστηρίζουν και την πρόσβαση τους σε χώρους φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Μιας και αυτή η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη είναι σημαντικό να γίνει αυτή η βασική υπενθύμιση. Ορισμένες θέσεις οφείλουν να είναι αρκετά ευρύχωρες ώστε να καλύψουν τις ανάγκες όλων των συνανθρώπων μας.

Κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και απλοί πολίτες θα πρέπει να έχουμε και αυτό το δεδομένο στα υπόψιν μας. Να δημιουργήσουμε το σήμερα, με γνώμονα, το αύριο όλων.

abb_img