Σύμφωνα με έκθεση της ένωσης αυτοκινήτου ADAC, τα ελαστικά έχουν μερίδιο ευθύνης στο πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, τα επιβλαβή σωματίδια τα οποία απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια της χρήσης τους, επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Ακόμη, σε αυτό συμβάλλει και η αύξηση των πωλήσεων των SUV και των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία είναι αρκετά πιο βαριά.
Τα ελαστικά, λοιπόν με χαμηλό συντελεστή φθοράς μολύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Αντίθετα, τα πιο ρυπογόνα είναι αυτά των σπορ αυτοκινήτων.
Τα ελαστικά που παράγουν ενέργεια είναι προ των πυλών!
Τι περιλαμβάνει η έρευνα για τα ελαστικά
Στην έρευνα έλαβαν μέρος 100 θερινά και χειμερινά ελαστικά από συνολικά 15 κατασκευαστές. Οι αρμόδιοι, μάλιστα, τα υπέβαλαν σε δοκιμασίες 15.000 χιλιομέτρων εντός και εκτός πόλεων. Ακόμη, τα λάστιχα είχαν μεικτή χρήση και οι ερευνητές τα οδήγησαν σε στεγνούς, βρεγμένους και χιονισμένους δρόμους.
Επιπλέον, οι ερευνητές εξέτασαν τόσο την αναμενόμενη διάρκεια ζωής των ελαστικών όσο και τα ποσοστά τριβής με γνώμονα το βάθος του πέλματος τους, όταν ήταν καινούρια.
Κατά τα αποτελέσματα της έρευνας, τα πιο ρυπογόνα συστήματα ελαστικών είναι τα μαλακά και με υψηλό συντελεστή τριβής. Τέτοιου είδους λάστιχα συναντάμε κυρίως στα σπορ αυτοκίνητα. Τέλος, τα ελαστικά, τα οποία δεν επιβαρύνουν τόσο το περιβάλλον, είναι αυτά με χαμηλό συντελεστή φθοράς.
Έτσι φτιάχνονται τα ελαστικά αυτοκινήτων!
Τι δείχνουν οι άλλες μελέτες
Σύμφωνα με έρευνα της Κομισιόν το 2018, η φθορά των ελαστικών απελευθερώνει περίπου 500.000 τόνους μικροπλαστικών στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, κατά την έρευνα του «Analytics Emissions» η ρύπανση των ελαστικών μπορεί να είναι 1.000 φορές χειρότερη από τις εκπομπές καυσαερίων των εξατμίσεων.
Η ρύπανση από τη φθορά των ελαστικών δεν είναι μετρήσιμη και ανήκει στην κατηγορία των εκπομπών ρύπων εκτός από τα καυσαέρια. Επιπρόσθετα, στην εν λόγω κατηγορία ανήκουν τα σωματίδια από τη φθορά των ελαστικών, των φρένων, της επιφάνειας του οδοστρώματος αλλά και τη σκόνη.
Hankook: Βελτιωμένα ελαστικά για ηλεκτρικά!
Πώς επιλέγουμε ελαστικά;
Το νέο σύστημα σήμανσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθοδηγεί τους καταναλωτές στην επιλογή ελαστικών. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές επιλέγουν τα ελαστικά τους βάσει της κατανάλωσης καυσίμου, της πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα και του θορύβου.
Τα λάστιχα, μάλιστα, επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 30 – 40%. Με την ορθή επιλογή, λοιπόν, ελαστικών μπορεί κανείς να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων.