Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ETSC) προτείνει τη μείωση των ορίων ταχύτητας στου δρόμους της ΕΕ. Μάλιστα, ο οργανισμός ζητά τη συνδρομή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία στο παρελθόν εξέδωσε σύσταση για τη μείωση των ορίων ταχύτητας στην ΕΕ.
Η εν λόγω σύσταση οδήγησε στη μείωση των ανώτατων επιτρεπόμενων ορίων για διαφορετικές κατηγορίες χρηστών του δρόμου σε διάφορες χώρες. Σύμφωνα, με τον αρμόδιο Επίτροπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί τον αντίκτυπο της πρότασης της και τις κινήσεις των Υπουργών Μεταφορών.
Βρυξέλλες: Το νέο όριο ταχύτητας μείωσε τους θανάτους
Η μείωση των ορίων ταχύτητας στην Ευρώπη
Η Βουλγαρία οδεύει προς τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους της. Συγκεκριμένα, η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας της χώρας έχει ως στόχο τη μείωση της μέγιστης ταχύτητας στους δρόμους της χώρας στα 130 χλμ./ώρα (από τα 140 χλμ./ώρα).
Στη Λετονία για παράδειγμα, το όριο ταχύτητας σε περιοχές κοντά σε σχολεία, νοσοκομεία κλπ. είναι τα 30 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η υψηλότερη ταχύτητα στους κύριους δρόμους της χώρας φτάνει τα 110 χλμ./ώρα, ενώ στον πρώτο αυτοκινητόδρομο της χώρας θα αγγίξει τα 120 χλμ./ώρα.
Ως προς το ζήτημα της μείωσης των ορίων ταχύτητας, η Εσθονία θεωρεί απαραίτητες περισσότερες πολιτικές συζητήσεις για τη λήψη αποφάσεων. Ακόμη, ο Σλοβένος Υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε την προσεκτική μελέτη για τη δυνατότητα της εισαγωγής των συνιστώμενων ορίων ταχύτητας.
Τέλος, στη Δανία το όριο ταχύτητας σε επαρχιακούς δρόμους είναι τα 80 χλμ./ώρα και στους αστικούς δρόμους τα 50 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η νομοθεσία προβλέπει τη μείωση των ορίων στα 70 ή 60 χλμ./ώρα και στα 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές.
Η Τέχνη στους δρόμους μείωσε τα τροχαία ατυχήματα!
Τι ισχύει σε Λουξεμβούργο, Ολλανδία και Ισπανία
Στο Λουξεμβούργο, ο Υπουργός Μεταφορών στηρίζει τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους. Μάλιστα, η μέγιστη ταχύτητα στο επαρχιακό δίκτυο φτάνει τα 70 χλμ./ώρα. Επιπλέον, το Υπουργείο ενθαρρύνει τη μείωση των ορίων κατά περιπτώσεις στα 30 ή τα 20 χλμ./ώρα.
Η Ολλανδία, από την άλλη, μείωσε το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους στα 100 χλμ./ώρα μεταξύ 6:00 και 19:00 το Μάρτιο του 2020. Επιπλέον, μας εντυπωσιάζει με τη μέγιστη ταχύτητα σε περιοχές χαμηλής κυκλοφορίας όπου παίζουν παιδιά, η οποία φτάνει τα 15 χλμ./ώρα.
Η Ισπανία μείωσε το όριο ταχύτητας τον Μάιο του 2021 και μείωσε τους θανάτους κατά 10% τους πρώτους 8 μήνες εφαρμογής του μέτρου. Επιπλέον, μείωσε το όριο ταχύτητας στα 90 χλμ./ώρα σε 10.000 χιλιόμετρα υπεραστικών δρόμων. Και σε αυτή την περίπτωση η μείωση των θανάτων έφτασε το 10%.
ACEA: Ασφαλέστατοι οι δρόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Παράλληλα, η Σουηδία έχει υιοθετήσει το Vision Zero το 1997 και την πολιτική για τον καθορισμό ορίων ταχύτητας με βάση τα τεχνικά πρότυπα δρόμων και οχημάτων. Αντίθετα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας δεν πιστεύει ότι η θέσπιση γενικού ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους είναι σκόπιμη.
Μάλιστα, η πολιτική κινητικότητας πρέπει να ισορροπεί μεταξύ του σεβασμού των δικαιωμάτων των πολιτών στην ατομική ελευθερία και της επιβολής των απαραίτητων κανόνων οδικής ασφάλειας
Θόρυβος αυτοκινήτων: Επηρεάζει τη υγεία των πολιτών
Στην Ελλάδα τι ισχύει με τα όρια ταχύτητας;
Το ελληνικό εθνικό στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνει το στόχο της μείωσης των ορίων ταχύτητας στους επαρχιακούς δρόμους στα 80 χλμ./ώρα (από τα 90 χλμ./ώρα). Τέλος, το αρμόδιο Υπουργείο θα θεσπίσει ως μέγιστη ταχύτητα στις αστικές κατοικημένες περιοχές τα 30 χλμ./ώρα.