Το Volkswagen ID.5 είναι το πρώτο ηλεκτρικό κουπέ SUV της γερμανικής μάρκας, το οποίο ολοκληρώνει ιδανικά την γκάμα των διαθέσιμων ΙD μοντέλων της. Μάλιστα, οι σχεδιαστές της Volkswagen, για τη δημιουργία του ID.5 βασίστηκαν κατά πολύ στο ID.4. Tα δύο μοντέλα έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, όπως επίσης και τις ίδιες βασικές διαστάσεις.
Προφανώς, υπάρχουν και στοιχεία διαφοροποίησης. Όπως ο εμπρός προφυλακτήρας του ID.5, ο οποίος διαθέτει έναν σπορ σχεδιασμό και τον πλαισιώνουν τα λεπτά φώτα. Η κυρίαρχη διαφορά όμως είναι στο οπίσθιο τμήμα του γερμανικού ηλεκτρικού μοντέλου. Εκεί η οροφή χαμηλώνει αισθητά, όπως ακριβώς αναμένει κανείς από ένα coupe μοντέλο.
Τέλος, ένα ακόμη σημείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η ενσωματωμένη αεροτομή. Πέρα από στυλ, είναι και… πρακτική, καθώς μειώνει σημαντικά τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,26.
Test Drive || Volkswagen ID.4: XMas and the ElectriCITY!
Πλήρως ψηφιακή και άνετη η καμπίνα των επιβατών
Στο εσωτερικό του ID.5 ξεχωρίζουν οι καθαρές γραμμές, ενώ εντυπωσιακή είναι η μεγάλη οθόνη αφής 12 ιντσών. Μέσω αυτής, ο οδηγός ελέγχει τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ακόμη μία πηγή ενημέρωσης του οδηγού είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος προβάλλει όλες τις βασικές ενδείξεις.
Επιπλέον, τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό, αλλά και την καμπίνα του ID.5 είναι ποιοτικά. Η high tech πινελιά τονίζεται από τον έξυπνο φωνητικό έλεγχο «Hello ID», το εξελιγμένο Head-Up Display, το App-Connect μέσω του οποίου η σύνδεση με smartphone γίνεται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, την επικοινωνία Car2X και το ID. Light.
Test Drive || Volkswagen Polo 1.0 TSI 95PS: Η σταθερή αξία
Το τελευταίο είναι μία λεπτή λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ, η οποία ενημερώνει τον οδηγό για διάφορες περιπτώσεις κατά την οδήγηση (πχ. παρέχει οπτική προειδοποίηση φρεναρίσματος και σήμα για εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις, ενώ μπορεί επίσης να προειδοποιήσει τον οδηγό εάν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λάθος λωρίδα), μέσω διαφορετικών χρωματισμών.
Παράλληλα, οι επιβάτες του Volkswagen ID.5 Pro Performance είναι άνετοι, ενώ εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών με 549 λίτρα, ηλεκτρικό άνοιγμα πόρτας και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Επιπλέον, διαθέτει διπλό πάτο για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Το Volkswagen Tiguan μπαίνει στην πρίζα το 2026
Ταχύτατο σε κάθε διαδρομή και με ικανοποιητική αυτονομία
Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων και 390 Nm ροπής κινεί τον πίσω άξονα, ενώ αντλεί ενέργεια από την μπαταρία λιθίου 77 kWh. Η επιτάχυνση είναι άμεση από το μηδέν και τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 8,4 δευτερολέπτων, παρά το βάρος των 2.117 κιλών. Στην επιλογή Sport, το προσπέρασμα ή η γρήγορη εκκίνηση είναι… παιχνιδάκι, ωστόσο εκεί θα δείτε την αυτονομία να πέφτει με γοργούς ρυθμούς.
Volkswagen και Marvel ενώνουν τις δυνάμεις τους!
Στις περισσότερες των περιπτώσεων η επιλογή σας θα είναι η Eco και ειδικά μέσα στην πόλη. Εκεί το ID.5 έχει καταναλώνει 17 kWh/100 χλμ., νούμερο που προσφέρει αυτονομία από 454 έως και 523 χιλιόμετρα.
Ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης του Volkswagen ID.5 είναι τα 135 kW, όπου φορτίζει από 5% σε 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Διαθέτει onboard φορτιστή 11 kW και με αυτόν το ρυθμό χρειάζεται 7 ώρες και 30 λεπτά για να πάει από το 0 στο 100%. Σε φορτιστή 7 kW, απαιτεί 12 ώρες, ενώ σε κανονική οικιακή πρίζα 36 ώρες.
Το νέο Volkswagen ID.7 φτιάχνει… «ατμόσφαιρα»
Εύχρηστο το Volkswagen ID.5 στις καθημερινές μετακινήσεις
Το ID.5 είναι εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση και ο μέσος οδηγός δεν έχει πρόβλημα προσαρμογής. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να γυρίσει στη θέση D τον μοχλοδιακόπτη δεξιά από το τιμόνι και να πατήσει το γκάζι. Κατά την κίνηση εντυπωσιάζει η εξαιρετική ηχομόνωση, όπως και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Η ανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) απορροφά θεαματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας παράλληλα εξαιρετικό κράτημα. Επιπλέον, οι στροφές κάθε είδους δεν είναι πρόβλημα για το Volkswagen ID.5. Μάλιστα, ο οδηγός αξιοποιεί την ακρίβεια του τιμονιού και την ακαμψία του πλαισίου.
Test Drive || Skoda Enyaq iV 60: Εισαγωγή στην ηλεκτροκίνηση
Ακόμη κι αν το παρακάνει η υποστροφή είναι ελεγχόμενη. Βέβαια στο επίμονο πάτημα του γκαζιού, το πίσω μέρος ξυπνάει για να… μπουν τα πράγματα σε τάξη. Αν και το πιο πιθανό είναι τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να βάλουν τέλος στις όποιες οδηγικές… ανησυχίες! Την ίδια στιγμή, τα φρένα είναι δυνατά ακόμη και μετά από έντονη και συνεχή χρήση.
Τέλος, είναι προφανές και δεν χωράει αμφιβολία ότι το Volkswagen ID.5 είναι ένα μοντέρνο, ευρύχωρο και πρακτικό, ηλεκτρικό SUV. Με τιμή που ξεκινάει από τα 55.100 ευρώ το ερώτημα είναι ένα: Αξίζει τα επιπλέον 3.200 ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση του ID.4; Εμείς λέμε ναι!
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος