Το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε τις αποκλειστικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων, τόσο επιβατικών όσο και επαγγελματικών, από το 2035. Μάλιστα, η πώληση καινούργιων Ι.Χ. αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, θα ισχύει για 12 έτη ακόμη. Όλα αυτά συμβαίνουν για την επίτευξη των σημαντικών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το περιβάλλον.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Πρώτη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030!
Για την ιστορία, στην ψηφοφορία 340 ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της πώλησης οχημάτων με μηδενικούς ρύπους, 279 κατά, ενώ 21 δήλωσαν παρών. Επιπλέον, έως το 2030, η μείωση των εκπομπών ρύπων στα επιβατικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αγγίξει το 55%, ενώ στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα το 50%.
Για όσες αυτοκινητοβιομηχανίες η παραγωγή δεν ξεπερνάει τα 1.000 οχήματα ετησίως, οι παραπάνω νόρμες δεν έχουν εφαρμογή. Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες με πωλήσεις 1.000 έως 10.000 καινούργιων αυτοκινήτων ετησίως ή 1.000 έως 22.000 καινούργιων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, υπάρχει παράταση έως το τέλος του 2035.
Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στρέφει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η μεγάλη αυτοκινητική επανάσταση έχει ξεκινήσει και μία νέα εποχή στην αυτοκίνηση ξεκινά.
reCharge: Όλα τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα app
Νέα μέθοδος αξιολόγησης εκπομπών CΟ2
Ανάλογη προσαρμογή θα υπάρξει στον υφιστάμενο μηχανισμό κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων (ZLEV). Μάλιστα, για όσους δεν το γνωρίζουν, ο συγκεκριμένος μηχανισμός ανταμείβει τους κατασκευαστές με παραγωγή περισσότερων οχημάτων σχετικής τεχνολογίας.
Στόχος φυσικά είναι η μείωση των εκπομπών CO2, η οποία θα έχει αντίκρισμα στις πωλήσεις. Για την ακρίβεια από το 2025 έως το 2029, τα ZLEV θα πρέπει να έχουν μερίδιο της τάξεως του 25% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων και 17% στα ελαφρά επαγγελματικά.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εμπορική επιτυχία το 2022
Παραθυράκι στα εναλλακτικά καύσιμα;
Πέρα από τα παραπάνω, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άφησε μία μικρή πιθανότητα για την χρήση συνθετικών καυσίμων E-Fuels από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η παραγωγή του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου είναι εφικτή με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από νερό και διοξείδιο του άνθρακα.
Βέβαια τα στελέχη του Ευρωκοινοβουλίου εξετάζουν την εξαίρεση για τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου. Σε αυτή την περίπτωση, η πώληση επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων με συνθετικά καύσιμα, συνεχίζεται και μετά το 2035.