Τροχαία ατυχήματα: 5 προτάσεις για τη μείωση των θανάτων

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) προτείνει 5 λύσεις για να μειώσει τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα.

Ακούστε το άρθρο

Η μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα είναι ψηλά στην ατζέντα, τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) προτείνει 5 μέτρα, τα οποία θα συμβάλλουν στη μείωση των θανάτων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ETSC, με τα εν λόγω μέτρα ο αριθμός των θανάτων, καθώς και οι σοβαροί τραυματισμοί, θα είναι λιγότεροι κατά 50%, μέχρι και το 2030.

Τροχαία ατυχήματα: Σοκάρουν οι αριθμοί με θύματα παιδιά στην ΕΕ

Υπερβολική ταχύτητα και κατανάλωση αλκοόλ οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι

Πρώτο και σημαντικότερο μέτρο για την αποφυγή των ατυχημάτων, είναι ο περιορισμός επικίνδυνων ενεργειών. Όπως για παράδειγμα, η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, καθώς και η απόσπαση της προσοχής.

Να σημειώσουμε ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ έχει μειωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, υπάρχουν περισσότεροι έλεγχοι για την ταχύτητα, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και την απόσπαση της προσοχής.

Σε επίπεδο Ε.Ε., μία επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τη διασυνοριακή επιβολή προστίμων, θα πρέπει να διασφαλίζει ότι το κάθε αδίκημα που διαπράττει ένας οδηγός σε άλλη χώρα, τιμωρείται και τον ακολουθεί εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πλησιάζει η μείωση των ορίων ταχύτητας!

Τροχαία ατυχήματα ακόμα και με ποδήλατα

Το δεύτερο μέτρο έχει να κάνει με την προώθηση της ασφαλούς ποδηλασίας, αλλά και του περπατήματος στις πόλεις. Πολλά ατυχήματα συμβαίνουν και με ποδήλατα, όπου το ποσοστό των θανάτων είναι μεγάλο.

Οι ευρωπαϊκές πόλεις θα πρέπει να προωθήσουν τον συγκεκριμένο τρόπο μεταφοράς, κατασκευάζοντας τις κατάλληλες υποδομές. Οι ευρωπαϊκές πόλεις θα πρέπει να αναπτύξουν τα σχέδια βιώσιμης κινητικότητας, με κύριο γνώμονα προφανώς την ασφάλεια των πολιτών.

ETSC: Κανείς δεν τηρεί τους κανόνες οδικής ασφάλειας!

Νέοι νόμοι για τους… νέους οδηγούς

Το τρίτο μέτρο αφορά τους νέους οδηγούς, δηλαδή αυτούς που έχουν αποκτήσει πρόσφατα το δίπλωμα οδήγησης. Σύμφωνα με μία μελέτη, ένας στους πέντε νέους οδηγούς τρακάρει μέσα στους πρώτους 6 μήνες από την στιγμή που πήρε το δίπλωμα.

Έτσι, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο προτείνει την θέσπιση νέων αυστηρών νόμων για τους εν λόγω οδηγούς. Τουλάχιστον, κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους από την στιγμή απόκτησης του διπλώματος. Επιπλέον, το ETSC καλεί την Επιτροπή να μειώσει την ελάχιστη ηλικία για το δικαίωμα οδήγησης σε οποιαδήποτε κατηγορία οχημάτων.

Για τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα φταίει το αλκοόλ

Η μείωση της ταχύτητας στην πόλη θα μειώσει και τα τροχαία ατυχήματα

Ένα άλλο μέτρο είναι η μείωση των ορίων ταχύτητας μέσα στις πόλεις. Εκτός από την αποφυγή των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, θα συμβάλλει τόσο στη μείωση του θορύβου, όσο και των εκπομπών ρύπων. Ορισμένες χώρες έχουν κάνει σημαντικά βήματα, ωστόσο υπάρχουν και άλλες που έχουν μείνει αρκετά… πίσω.

Έρευνα: 200 φορές πιο πιθανό το ατύχημα λόγω αλκοόλ!

Οι νέες τεχνολογίες θα διασφαλίσουν την ασφάλεια

Τέλος, το 2019 η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να εισάγει μία σειρά νέων τεχνολογιών ασφάλειας στα αυτοκίνητα. Οι τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνουν τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας, τα οποία χρησιμοποιούν ηχητικά σήματα.

Προτείνει αυτά να είναι υποχρεωτικά, ενώ συνιστά να υπάρχουν συστήματα που θα ανιχνεύουν τις πιο κοινές μορφές απόσπασης της προσοχής, όπως τα κινητά τηλέφωνα.

abb_img