Το ίδρυμα VINCI Autoroutes πραγματοποίησε έρευνα για το 2023, η οποία αφορά τον τρόπο οδήγησης των Ευρωπαίων οδηγών. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει και η συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών, η οποία καθιστά την οδήγηση άκρως επικίνδυνη, με τα αποτελέσματα να είναι ανησυχητικά.
Το ινστιτούτο Ipsos ανέλαβε να διενεργήσει την έρευνα, σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες. Οι Έλληνες οδηγοί ξεχώρισαν με τις συνήθειες που επιδεικνύουν κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και την κατανάλωση αλκοόλ να είναι δύο εξ αυτών.
Επικίνδυνη οδήγηση: Το 23% των νέων χαζεύει video… οδηγώντας!
Έλληνες οδηγοί = επικίνδυνη οδήγηση
Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες οδηγοί μιλούν στο κινητό τηλέφωνο όταν οδηγούν. Ειδικότερα, το ποσοστό αυτών αγγίζει το 76%, ενώ συνολικά το 84% χρησιμοποιεί γενικότερα το smartphone κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Βέβαια, πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν Bluetooth (58%) κατά τη διάρκειας της οδήγησης, υποτιμώντας την επικινδυνότητα που ενέχει αυτή η πράξη. Επιπλέον, το 9% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης, ενώ το 15% έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.
Η κακή οδήγηση είναι… κληρονομική (;)
Οι Έλληνες οδηγοί… πίνουν και είναι οξύθυμοι
Ένας στους δέκα οδηγούς, έχει κάνει χρήση ναρκωτικών κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως πχ. κάνναβη κλπ. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το 26% των Ελλήνων οδηγών έχει αποκοιμηθεί στο τιμόνι, έστω και λίγα δευτερόλεπτα. Ακόμη, δύο στους δέκα έχουν εμπλακεί ή παραλίγο να εμπλακούν σε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.
Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα οι Έλληνες οδηγοί είναι ευέξαπτοι. Ειδικότερα, το 63% «ομολογεί» ότι διαπληκτίζεται με άλλους οδηγούς. Επίσης, το 60% κορνάρει άσκοπα, ενώ το 24% κατεβαίνει από το αυτοκίνητο για να μπλέξει σε καυγά. Τέλος, το 86% παραδέχεται ότι έχει φοβηθεί από την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών.
Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση
Ποτέ «πιστοί» στα όρια ταχύτητας
Τέλος, σε ότι έχει να κάνει με τα όρια ταχύτητας, οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί τα υπερβαίνουν. Ειδικότερα, οκτώ στους δέκα τα ξεπερνούν, ενώ το 44% δεν φοράει ζώνη ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Ακόμη, έξι στους δέκα δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας και έχουν την τάση να κολλούν στο προπορευόμενο όχημα.
Το συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα, είναι η έλλειψη οδηγικής παιδείας που χαρακτηρίζει στην πλειοψηφία τους Έλληνες οδηγούς. Από τις συνήθειες τους προκύπτουν νέοι κίνδυνοι μη ασφαλούς οδήγησης, όπως είναι η εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών.