Η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας, τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα (υβριδικά, plug-in υβριδικά) αυξάνονται συνεχώς, ενώ και οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παίρνουν την… ανιούσα. Δηλαδή, όλα βαίνουν καλώς. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση δεν έχει φτάσει ακόμη στο ανώτερο επίπεδο, καθώς είναι πολλά τα εμπόδια τα οποία ανακόπτουν την ανοδική της πορεία.
Προφανώς, το δίκτυο φόρτισης είναι ένας από τα βασικά ζητήματα, δημιουργώντας αμφιβολίες στους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών και όχι μόνο. Για να φτάσει η ηλεκτροκίνηση εκεί που αξίζει, δηλαδή στην κορυφή, θα πρέπει να υπάρχουν 6 βασικές προϋποθέσεις.
Έρευνα: Πότε θα δούμε φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
«Ηλεκτρίζει» η τιμή των… ηλεκτρικών οχημάτων
Ένα βασικό στοιχείο είναι η τιμή απόκτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία δυστυχώς προς το παρόν είναι αρκετά υψηλή. Προφανώς, σε αυτό έχουν συμβάλλει μία σειρά από διάφορους παράγοντες. Μερικοί από αυτούς είναι η παγκόσμια αύξηση του πληθωρισμού, οι τιμές των πρώτων υλών, καθώς και τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Μάλιστα, οι χαμηλότερες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκίνητων σε συνδυασμό με τις ελλείψεις μπαταριών, αποτελούν σοβαρή πρόκληση για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Να σημειώσουμε ότι αρκετές εταιρείες αυτοκινήτων έχουν φτάσει σε σημείο να παράγουν και να κατασκευάζουν δικά τους εξαρτήματα και μπαταρίες, μέσω νέων εργοστασίων.
Το 2030 η ηλεκτροκίνηση θα εξοικονομεί… «άπειρο» πετρέλαιο
Ηλεκτροκίνηση και «πράσινη» ενέργεια
Ένα δεύτερο και καθοριστικό στοιχείο για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν καταναλωτές καθαρής και πράσινης ενέργειας. Σήμερα, λίγο περισσότερο από το 3% του τομέα των μεταφορών, λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ). Η παραγωγή των ΑΠΕ πρέπει να αυξηθεί, έτσι ώστε να μην είναι απαραίτητα τα ορυκτά καύσιμα για την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Ηλεκτροκίνηση: Το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη μετάβαση
Το δίκτυο φόρτισης θέλει ενίσχυση
Τρίτον, οι σταθμοί φόρτισης αποτελούν ένα ακόμη κρίσιμο στοιχείο για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Φυσικά, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων προϋποθέτει ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης.
Χωρίς την ύπαρξη επαρκούς δικτύου θα είναι ανέφικτη η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Φυσικά, οι κάτοχοι ηλεκτρικών που δεν έχουν εξασφαλισμένο χώρο φόρτισης, θα είναι σε πιο δύσκολη θέση.
Reuters: Πόσο έτοιμοι είναι οι Αμερικάνοι για την ηλεκτροκίνηση;
Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει ένα καλά οργανωμένο δίκτυο ταχυφορτιστών στους αυτοκινητόδρομους, για όσους ταξιδεύουν με ηλεκτρικά οχήματα. Σημαντικό στοιχείο σε αυτή την περίπτωση είναι η χαμηλή ενεργειακή τιμή της kWh από τους παρόχους.
Σύμφωνα με στοιχεία, 2,8 εκατομμύρια δημόσιοι φορτιστές θα πρέπει να εγκατασταθούν στην Ευρώπη και 2,4 εκατομμύρια ιδιωτικοί φορτιστές στον χώρο εργασίας.
Το ελλιπές δίκτυο φόρτισης είναι… εμπόδιο για την ηλεκτροκίνηση!
V2G και ψηφιοποίηση δεδομένων δείχνουν το… μέλλον
Η τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G) είναι η επόμενη εξέλιξη και αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης. Αν και είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, θα βοηθήσει το δίκτυο σε ώρες αυξημένης ζήτησης. Το εν λόγω σύστημα δίνει ηλεκτρική ενέργεια σε ώρες αιχμής και φορτίζει σε ώρες που η ζήτηση είναι χαμηλή. Οφελώντας, προφανώς τον κάτοχο του οχήματος.
Επιπλέον, η ψηφιοποίηση των δεδομένων είναι πολύ σημαντική για την ηλεκτροκίνηση. Εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα θα παράγουν πολλά δεδομένα που θα βοηθήσουν στις οδικές μεταφορές. Η αποθήκευση δεδομένων, θα συμβάλλει στην μεγαλύτερη ασφάλεια των μεταφορών, ενώ θα βοηθήσει και την ανερχόμενη… αυτόνομη οδήγηση.
Η τεχνολογία V2G φορτίζει και… συμφέρει!
Η ηλεκτροκίνηση θα φέρει νέες θέσεις εργασίας
Για το τέλος, αφήσαμε ένα παράγοντα πιο… ανθρώπινο. Αυτός έχει να κάνει με τη δημιουργία θέσεων εργασίας που θα φέρει η ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με έρευνες, στις ΗΠΑ θα ανοίξουν δύο εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2035 και περίπου 1,1 εκατομμύρια στην Ευρώπη.
Συμπεραίνουμε πως η ηλεκτροκίνηση θέλει δρόμο ακόμη, αλλά με συντονισμένες προσπάθειες και στοχευμένες αλλαγές θα φτάσει στην κορυφή.