ACEA: Mόλις 1 στα 9 σημεία φόρτισης στην ΕΕ διαθέτει ταχυφορτιστή

Σύμφωνα με τη ACEA oι υπεύθυνοι της ΕΕ έχουν να επιλύσουν ένα πρόβλημα σχετικά με την υποδομή φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), oι υπεύθυνοι χάραξης της πολιτικής της ΕΕ έχουν να επιλύσουν ένα διπλό πρόβλημα σχετικά με την υποδομή φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από τη μία υπάρχει προφανής έλλειψη φορτιστών σε όλη την Ευρώπη, όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, και από την άλλη σημαντικά λίγοι από αυτούς μπορούν να φορτίζουν τα οχήματα με πραγματικά γρήγορη ταχύτητα.

ACEA: Από 225.000 δημόσιους φορτιστές στην ΕΕ, οι 25.000 κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση

Σήμεια φορτιστών και ταχυφορτιστών στην Ευρώπη για το 2020.

Η ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οργανώνουν τις λεπτομέρειες που καθορίσουν την στάση τους. Κυρίως όσον αφορά τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο.

Η πρώτη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων στις προτάσεις της Κομισιόν για το Κλίμα

Το AFIR ανήκει στο πρόγραμμα «Fit for 55» της Ευρώπης, το οποίο περιλαμβάνει τους νέους στόχους σχετικά με το CO2 για τα αυτοκίνητα.

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση.

Για την Ελλάδα από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020, μόνο οι 22 ήταν με χωρητικότητα άνω των 22KWh.

Η Γερμανία, για παράδειγμα, από τους 37.213 φορτιστές που διέθετε το 2020, γρήγοροι είναι μόλις οι 7.325.

Στην Ολλανδία από τους 1.008  οι 283 είναι γρήγοροι. Στην Ισλανδία από τους 736 οι 254, στην Ιταλία από τους 11.842 οι 1.231, στην Πολωνία από τους 1.039 οι 652,. Ακόμα, στην Πορτογαλία από τους 1.976 οι 494, στην Ισπανία από τους 5.279 οι 2.128. Τέλος, στη Σουηδία από τους 8.804 οι 1.566.

Με άλλα λόγια, σχεδόν, μόνο το ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει τουλάχιστον έναν ταχυφορτιστή με χωρητικότητα άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη) περιλαμβάνουν απλές πρίζες με χαμηλή χωρητικότητα.

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μία από αυτές τις 200.000 πρίζες μπορεί να διαρκέσει έως και μια ολόκληρη νύχτα. Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής χωρητικότητας μπορεί να μειώσει την όλη διαδικασία σε λιγότερο από μία ώρα.

Οι γρήγοροι φορτιστές, ωστόσο, ακόμα αποτελούν μόλις το 11% του συνολικού δικτύου υποδομής της Ευρώπης.

«Η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο βολική και απλή, όσο είναι σήμερα το να βάλει κάποιος βενζίνη»

O Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να μεταβούν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να εξαλειφθεί η ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

«Οι άνθρωποι πρέπει να βλέπουν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον. Τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση.

Η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο βολική και απλή, όσο είναι σήμερα το να βάλει κάποιος βενζίνη. Δυστυχώς, η πρόταση AFIR δεν είναι αρκετά φιλόδοξη, ώστε να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

ACEA: Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χλμ

Τέλος, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την πρόταση της Επιτροπής. Έτσι θα διασφαλίσουν ότι η Ευρώπη θα δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού. Συμπεριλαμβανομένων πολλών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ έως το 2030.

abb_img