ACEA: Mόλις 1 στα 9 σημεία φόρτισης στην ΕΕ διαθέτει ταχυφορτιστή – Τι ισχύει στην Ελλάδα

«Η φόρτιση θα πρέπει να γίνει μια υπόθεση, τόσο βολική και απλή, όσο είναι το να βάλει κάποιος βενζίνη σήμερα»

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), oι υπεύθυνοι χάραξης της πολιτικής της ΕΕ έχουν να επιλύσουν ένα διπλό πρόβλημα σχετικά με την υποδομή φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από τη μία υπάρχει προφανής έλλειψη φορτιστών σε όλη την Ευρώπη, όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, και από την άλλη σημαντικά λίγοι από αυτούς μπορούν να φορτίζουν τα οχήματα με πραγματικά γρήγορη ταχύτητα.

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές στην ΕΕ, οι 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση

Σήμεια φορτιστών και ταχυφορτιστών στην Ευρώπη για το 2020.

Η ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οργανώνουν τις λεπτομέρειες που καθορίσουν την στάση τους σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο.

⇒ Η πρώτη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων στις προτάσεις της Κομισιόν για το Κλίμα

Το AFIR ανήκει στο πρόγραμμα «Fit for 55» της Ευρώπης, το οποίο περιλαμβάνει τους νέους στόχους σχετικά με το CO2 για τα αυτοκίνητα.

Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση.

Για την Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η ACEA, από τους 252 δημόσιους σταθμούς φόρτισης που ήταν καταγεγραμμένοι το 2020, μόνο οι 22 ήταν με χωρητικότητα άνω των 22KWh.

Η Γερμανία, για παράδειγμα, από τους 37.213 φορτιστές που διέθετε το 2020, γρήγοροι είναι μόλις οι 7.325.

Στην Ολλανδία από τους 1.008 γρήγοροι είναι οι 283, στην Ισλανδία από τους 736 γρήγοροι είναι οι 254, στην Ιταλία από τους 11.842 γρήγοροι είναι οι 1.231, στην Πολωνία από τους 1.039 γρήγοροι είναι οι 652, στην Πορτογαλία από τους 1.976 γρήγοροι είναι οι 494, στην Ισπανία από τους 5.279 γρήγοροι είναι οι 2.128 και στη Σουηδία από τους 8.804 γρήγοροι είναι οι 1.566.

Με άλλα λόγια, σχεδόν, μόνο το ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτει τουλάχιστον έναν ταχυφορτιστή με χωρητικότητα άνω των 22 kW. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη) περιλαμβάνουν απλές πρίζες με χαμηλή χωρητικότητα.

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μία από αυτές τις 200.000 πρίζες μπορεί να διαρκέσει έως και μια ολόκληρη νύχτα. Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής χωρητικότητας μπορεί να μειώσει την όλη διαδικασία σε λιγότερο από μία ώρα.

Οι γρήγοροι φορτιστές, ωστόσο, εξακολουθούν να αποτελούν μόλις το 11% του συνολικού δικτύου υποδομής της Ευρώπης.

«Η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο βολική και απλή, όσο είναι σήμερα το να βάλει κάποιος βενζίνη»

O Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να μεταβούν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να εξαλειφθεί η ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

«Οι άνθρωποι πρέπει να βλέπουν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον. Τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση αλλά και να μη χρειάζεται κανείς να περιμένει σε μεγάλες ουρές».

ACEA: Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χλμ

«Η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο βολική και απλή, όσο είναι σήμερα το να βάλει κάποιος βενζίνη. Δυστυχώς, η πρόταση AFIR δεν είναι αρκετά φιλόδοξη, ώστε να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

Επιπλέον, δεν φαίνεται να ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τους προτεινόμενους νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα», προειδοποίησε ο κ. Huitema.

Η Ελλάδα ουραγός στις χώρες της ΕΕ που διαθέτουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Ως εκ τούτου, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την πρόταση της Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων πολλών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ έως το 2030.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!