Αυτά τα αυτοκίνητα έρχονται στην Ευρώπη από την Auto Shanghai 2025!

Οι κινέζοι κατασκευαστές επιστρέφουν στην Ευρώπη. Δείτε τα νέα μοντέλα BYD, Geely, Zeekr, XPeng και άλλα που απειλούν την ευρωπαϊκή κυριαρχία

Ακούστε το άρθρο

Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου στη Σαγκάη για το 2025, δεν είχε καμία σχέση με τις εντυπωσιακές φιέστες του παρελθόντος. Δεν υπήρχαν υπερβολικές φανφάρες, επιδείξεις δύναμης ή στρατιωτικού τύπου οχήματα, να τραβούν την προσοχή. Αντίθετα, οι εκθεσιακοί χώροι, γέμισαν από μια ήρεμη αλλά απόλυτα επαγγελματική ενέργεια, υποδηλώνοντας πως οι κινεζικοί κολοσσοί, δεν έχουν έρθει για να κάνουν θόρυβο, αλλά για να κυριαρχήσουν. Οι BYD, Geely και άλλοι, κινήθηκαν με αυτοπεποίθηση. Δεν είναι η πρώτη φορά που προσπαθούν να μπουν δυναμικά στην Ευρώπη, αλλά αυτή τη φορά, είναι φανερό ότι έχουν μάθει από τα λάθη τους. Το δεύτερο «άλμα της τίγρης» των κινεζικών κατασκευαστών, είναι πιο στρατηγικό και υπολογισμένο από ποτέ.

Αυτά τα αυτοκίνητα από την Auto Shanghai 2025 έρχονται στην Ευρώπη!

BYD: Ο ηλεκτρικός γίγαντας στο κατώφλι της Ευρώπης

Η BYD, η κορυφαία εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, είναι αποφασισμένη να αφήσει το αποτύπωμά της και στη Γερμανία. Η επικεφαλής Stella Li έχει θέσει ως στόχο ένα πυκνό δίκτυο υποδομών, με σταθμούς φόρτισης, αντιπροσώπους και after-sales υποστήριξη, κάτι που λείπει ακόμα, από πολλούς νεο-εισερχόμενους. Με μια ευρεία γκάμα, η BYD φέρνει μοντέλα όπως το station wagon Seal 06 DM-i Wagon και τη σειρά Dynasty, ενώ η πολυτελής ναυαρχίδα Yangwang U8 Premium Edition, ίσως κάνει την έκπληξη στη δύση. Το sub-brand Denza, δείχνει πρόθυμο να λανσάρει ακόμη και coupe ανταγωνιστικό της Porsche 911, αν αυτό περάσει στη γραμμή παραγωγής.

Volvo EM90

Geely: Η ευρωπαϊκή διείσδυση από τα μέσα

Η Geely, ιδιοκτήτρια μεριδίων σε Mercedes και Aston Martin, δεν μένει πίσω. Τα πολυτελή ηλεκτρικά της, όπως το Volvo EM90 και το Zeekr 9X, φλερτάρουν ανοιχτά με τη γερμανική αγορά. Το Volvo EM90 φαίνεται ήδη ικανό να κοντράρει το Mercedes V-Class, ενώ η Zeekr φέρνει κάτι πραγματικά νέο: το πρώτο της υβριδικό SUV, με συνδυασμό ισχυρού ηλεκτροκινητήρα και θερμικού κινητήρα, που αποδίδουν μαζί 279 ίππους και υπόσχονται εκρηκτικές επιδόσεις, με 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3 δευτερόλεπτα.

Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Volvo ES90 – Μια κατηγορία από μόνο του 

Το πολυτελές SUV βασίζεται στη μπαταρία Xiaoyao της CATL, που προσφέρει αυτονομία άνω των 380 χιλιομέτρων, ενώ με ισχύ φόρτισης 1,3 MW, μπορεί να φορτιστεί πιο γρήγορα απ’ όσο διαρκεί ένα… διάλειμμα για καφέ.

Αυτά τα αυτοκίνητα από την Auto Shanghai 2025 έρχονται στην Ευρώπη!

Ευρώπη: XPeng, Mazda, Leapmotor – Το νέο κύμα

Η XPeng παρουσιάζει το X9, ένα μεγάλο ηλεκτρικό βαν, που φιλοδοξεί να κερδίσει τους Ευρωπαίους οικογενειάρχες. Παράλληλα, η Mazda, συνεργάζεται με την κινεζική Changan για το EZ-60, ένα ευρύχωρο crossover, που θα προσφέρεται τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό όσο και ως plug-in υβριδικό, εντυπωσιάζοντας με οθόνη 5K 26,5 ιντσών στο ταμπλό.

Αυτά τα αυτοκίνητα από την Auto Shanghai 2025 έρχονται στην Ευρώπη!

Η Leapmotor, θυγατρική πλέον του ομίλου Stellantis, φέρνει το B01, ένα ηλεκτρικό sedan, βασισμένο στο γνωστό crossover B10. Αναμένεται να φτάσει σύντομα στη Γερμανία, ενισχύοντας την παρουσία των Κινέζων, στο πιο προσιτό τμήμα της αγοράς.

Αυτά τα αυτοκίνητα από την Auto Shanghai 2025 έρχονται στην Ευρώπη!

Ευρώπη: Firefly και οι… Πυγολαμπίδες του καλοκαιριού

Η θυγατρική της Nio, Firefly, κάνει το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο το καλοκαίρι του 2025. Με κόστος μόλις 29.900 ευρώ, η μικρή ηλεκτρική «πυγολαμπίδα» θα προσφέρει μπαταρία 41,2 kWh και αυτονομία έως 330 χλμ., μια ιδανική πρόταση για αστικές μετακινήσεις και νεανικά κοινά.

Ευρώπη: Τι ΔΕΝ θα δούμε (ίσως)

Κάποια μοντέλα παραμένουν ακόμα στον «πάγο» όσον αφορά την Ευρώπη. Το Hongqi HS9 PHEV και το Jaecoo J5 της Chery, πιθανότατα θα παραμείνουν εκτός ευρωπαϊκής αγοράς, λόγω περιορισμένης απήχησης, ή πολιτικών δυσκολιών. Παρόλα αυτά, τίποτα δεν αποκλείει την αλλαγή στρατηγικής στο μέλλον.

Το μεγάλο στοίχημα

Οι Κινέζοι κατασκευαστές, δεν κάνουν πια θόρυβο για εντυπωσιασμό. Κινούνται αθόρυβα αλλά σταθερά, με στρατηγική, τεχνολογία αιχμής και γνώση της ευρωπαϊκής αγοράς. Αν η επόμενη απόπειρά τους είναι τόσο καλά σχεδιασμένη όσο δείχνει, οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα αλλάξουν ριζικά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Πηγή: elektroauto-news.net