Αυξήσεις στα διόδια: Τι προτείνουν οι παραχωρησιούχοι;

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους, για ενδεχόμενες αυξήσεις στα διόδια.

Ακούστε το άρθρο

Οι αυξήσεις στα διόδια αποτελούν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των παραχωρησιούχων, οι οποίοι έχουν… απαιτήσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα 2 μέρη είναι σε συζητήσεις με στόχο την επίλυση του ζητήματος της αύξησης των διοδίων.

Η κυβέρνηση έχει ως στόχο την επίτευξη συμφωνίας με τις εν λόγω εταιρείες, για πιο δίκαιο και ελάχιστο διαμοιρασμό του κόστους και την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των πολιτών.

Πώς γλιτώνεις την ουρά στα διόδια χωρίς e-pass;

Τι θα φέρουν οι αυξήσεις στα διόδια

Σε ότι αφορά τους παραχωρησιούχους, εγείρουν αξιώσεις αποζημίωσης από το Ελληνικό Δημόσιο, οι οποίες φτάνουν τα 40 με 45 εκατομμύρια ευρώ για το 8μηνο του 2023, κατά το οποίο δεν υπήρξε καμία αύξηση στα διόδια σε συνδυασμό με τον υψηλό πληθωρισμό. Ειδικότερα, η αύξηση του κόστους των διοδίων μπορεί να φτάσει το 12% και σε κάποιους σταθμούς μπορεί να αγγίξει μέχρι και τα 0,50 ευρώ.

Τα συμβατικά αυτοκίνητα θα… «πληρώνουν» αστικά διόδια

Θυμίζουμε ότι οι αυξήσεις θα έπρεπε να είναι σε ισχύ από την Ιανουαρίου 2023, στο ύψος τιμών του καταναλωτή. Ωστόσο, αυτό δεν συνέβη, καθώς η Κυβέρνηση δεν το επέτρεψε, ενώ έγινε λόγος για εφαρμογή της αύξησης στις 11 Αυγούστου.

Η αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων αποτελεί βασικό όρο των 6 συμβάσεων παραχώρησης στους εξής αυτοκινητόδρομους: Ολυμπία Οδός, Κεντρική και Νέα Οδός, Γέφυρα, Μορέας και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Πώς μπορείς να χάσεις το δίπλωμα σου στα διόδια;

Με πρότυπο το Πορτογαλικό μοντέλο

Η πλευρά του Υπουργείου προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποφύγει τις μεγάλες αυξήσεις για την διευκόλυνση των πολιτών. Στόχος είναι να πετύχει μία κατανομή του κόστους της αύξησης, ώστε το τελικό ποσοστό να είναι μικρό και αποδεκτό.

Επιπλέον, το Υπουργείο μελετάει την περίπτωση του Πορτογαλικού μοντέλου, που έγινε κάτι παρόμοιο, ενώ υπό συζήτηση είναι και ο διαμοιρασμός της αύξησης στα επόμενα έτη.

Φθηνότερα διόδια για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών

Ειδικότερα, το μοντέλο βασίζεται στη μετάθεση του κόστους των αυξήσεων σε μελλοντικές οικονομικές χρήσεις, όταν ο πληθωρισμός θα είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του περασμένου έτους.

Έτσι, η μείωση του Φ.Π.Α. θα φτάσει στο 13%, της οποίας όμως το δημοσιονομικό κόστος θα είναι μέχρι και 69 εκατομμύρια ευρώ. Προφανώς, η εφαρμογή της μείωσης θα φέρει «πονοκέφαλο» στους χρήστες λόγω της αύξησης των διοδίων.

abb_img