Αλκοόλ και οδήγηση: Τι κάνουν οι Έλληνες;

Οι Έλληνες έδειξαν τη συμπεριφορά τους σχετικά με το αλκοόλ στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύχτας Χωρίς Ατυχήματα.

Ακούστε το άρθρο

Σε τι ποσοστό οι Έλληνες οδηγούν έχοντας καταναλώσει αλκοόλ; Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα έδωσε η 16η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα, η οποία έλαβε χώρα στις 15 Οκτωβρίου σε μεγάλες πόλεις της χώρας. Μάλιστα, στην έρευνα πήραν μέρος 2.000 οδηγοί, εκ των οποίων οι 1.581 επέστρεψαν για να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ.

Τέλος, την ενέργεια διοργάνωσε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» για την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας. Παράλληλα, το Ινστιτούτο έχει ως στόχο τη διάδοση του μηνύματος στους νέους ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί.

Οδική ασφάλεια: Ενημέρωση μαθητών από την ΕΛ.ΑΣ!

Οι Έλληνες και η σχέση του με το αλκοόλ

Στη έρευνα συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες σε ποσοστό 58% και 42% αντίστοιχα. Μάλιστα, το 49,4% από αυτούς είχαν μηδενικά αλκοτέστ. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες οδήγησαν έχοντας καταναλώσει αλκοόλ περισσότερο από το επιτρεπόμενο όριο σε ποσοστό 10,36%.

Οι πόλεις με τα καλύτερα ποσοστά μεταξύ άλλων ήταν το Άργος και η Άρτα. Αντίθετα, αρνητικό ρεκόρ σημείωσαν η Λάρισα και ο Πειραιάς. Συγκεκριμένα, το 30% των συμμετεχόντων σε αυτές τις περιοχές είχε ξεπεράσει το επιτρεπόμενο όριο αλκοόλ σε σχέση με το πανελλαδικό 10,36%.

Επιπλέον, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη παρουσίασαν ποσοστό μεγαλύτερο του 26% πάνω από το όριο. Ακολούθησαν η Φλώρινα και τα Τρίκαλα με ποσοστό άνω του 24%. Τέλος, το επιτρεπτό και νόμιμο όριο αλκοόλ στη Ελλάδα είναι τα 0.25 mg ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα.

Για τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα φταίει το αλκοόλ

Τα αρνητικά στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ, το καλοκαίρι του 2021 έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο 190 άνθρωποι, ενώ 219 υπέστησαν σοβαρό τραυματισμό. Στα εν λόγω τροχαία δυστυχήματα συνέβαλλαν η επιθετική οδήγηση και η υπερβολική ταχύτητα.

Επιπλέον, αιτία των ατυχημάτων αποτελούν τα γονεϊκά πρότυπα σε σχέση με τη μελλοντική οδηγική συμπεριφορά των παιδιών. Τέλος, τροχαία ατυχήματα προκαλούν τόσο η απόσπαση της προσοχής, όσο και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας στα μπροστινά και τα πίσω καθίσματα.

abb_img